Het is nu ma okt 23, 2017 3:30 pm

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9585 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 635, 636, 637, 638, 639  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 9:28 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Broshuis bouwt nieuwe productiehal

Trailerfabrikant bouwt op eigen terrein een compleet nieuwe productiehal van 6000 m2, zo groot als een voetbalveld. De nieuwe hal moet het Broshuis mogelijk maken om meer werkzaamheden in eigen beheer uit te voeren.

Afbeelding

De nieuwe fabriekshal gaat ingezet worden om stalen onderdelen zelf te snijden, te buigen en te zetten. Dit gebeurt nu extern door toeleveranciers en zal vanaf begin 2018 allemaal in eigen beheer worden genomen. Tevens zullen er in deze fabriek een aantal voorbereidende werkzaamheden gaan plaatsvinden waardoor er op de huidige locatie nieuwe productieplekken vrij komen om meer opleggers te kunnen bouwen.
“Naast de productiehal investeren we ook in de nieuwste productiemiddelen om er voor te zorgen dat de klant verzekerd is van de beste materialen in de oplegger. Zo investeren we in: een 2D lasersnijder voor het snijden van stalen platen, drie zware zetbanken voor het zetten van stalen delen in allerlei vormen – de tekeningen van onze innovatieve engineeringafdelingen worden rechtstreeks ingelezen in deze zetbanken – en een 3D profielenlaser voor het snijden/afkorten/gaten maken in U-profielen/kokers/buizen”, laat Broshuis weten.
In de verdere toekomst is er een ruimte gereserveerd om ook constructies af te lassen met robots
“We hebben bewust gekozen om alles zelf te gaan doen”, vertelt eigenaar Pieter-Bas Broshuis. “Zo kunnen we nog sneller te werk gaan en kunnen we de kwaliteit het beste waarborgen. We staan bekend om de kwaliteit en stevigheid van onze opleggers. Deze status willen we graag behouden en dat vergt ook investeren in onze productiemiddelen. Over de afgelopen 10 jaren hebben we in totaal meer dan 30 miljoen geïnvesteerd in betere kwaliteit, meer capaciteit en vooral in efficiënter produceren. We investeren in de werkgelegenheid in Nederland.”
De fabriekshal moet eind 2017 klaar zijn. Hij is te bezichtigen op het Broshuis Event op 13 januari 2018.


Bron: TTM.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 9:50 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Koopman Logistics Noordhorn neemt Smink Transport Amersfoort over

Koopman Logistics Group uit Noordhorn neemt per direct Smink Transport uit Amersfoort over van Bergnet Beheer. Alle medewerkers van Smink Transport blijven werkzaam bij het bedrijf, dat haar activiteiten onder de eigen naam zal voortzetten. Smink Transport biedt flexibel en gespecialiseerd vervoer van automobielen.

Afbeelding

De overname van het financieel gezonde Smink Transport past in de strategie van Koopman Logistics Group om zijn dienstverlening in de automotivesector te verbreden.
CEO Jon Kuiper is blij met de overname: “Deze overname past uitstekend bij onze ambitie om de leidende dienstverlener te worden op het gebied van mobiliteit. Bij Smink Transport werkt een team specialisten dagelijks aan maatwerk op het gebied van autotransport binnen Nederland. Het team is zeer flexibel en kijkt niet op van bijzondere klantvragen. Om die reden én vanwege de uitstekende reputatie die Smink Transport heeft in de branche, blijft het bedrijf onder zijn eigen naam en uitstraling opereren. Als Koopman Logistics Group kunnen we op deze manier nog beter inspelen op de toegenomen vraag naar gespecialiseerd autovervoer.”
Koopman Logistics Group neemt Smink Transport over van Bergnet Beheer. Nicole Vlaar, directeur van Bergnet, licht toe: “Bergnet wil zich profileren als full service autohulpdienst, 24/7 berging, pechhulp en vervangend vervoer. In dat kader past het specialisme van Smink Transport onvoldoende bij onze kernactiviteiten. We zijn daarom verheugd dat Koopman Logistics Group Smink Transport van ons overneemt, met behoud van alle medewerkers en de goede naam van het bedrijf. Wij richten ons nu met een nog sterkere focus op dat waar wij goed in zijn: pechhulp en berging.”
Vanuit Koopman Logistics Group wordt Klaas Koopman eindverantwoordelijk. Voormalig eigenaar Frans Smink is aangetrokken om de operationele leiding op zich te nemen.


Bron: TTM.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 10:18 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Beveiligde Truckparking Hazeldonk geopend

Op 3 oktober is er een grootschalige en beveiligde truckparking geopend op industrieterrein Hazeldonk, aan de A16 bij de grens met België. Hier kunnen ongeveer tweehonderd vrachtwagenchauffeurs veilig en comfortabel overnachten.

Afbeelding

Er rijden in Nederland steeds meer chauffeurs die ergens moeten overnachten. Daarnaast wordt er steeds strenger gecontroleerd op het naleven van rij- rusttijden van chauffeurs. ‘Mede daardoor zien we dat er een grote vraag is naar veilige parkeerplekken, met bijbehorende voorzieningen’, aldus de Bredase wethouder Boaz Adank van Economische Zaken en Mobiliteit.

Broodnodige plek
Hij vervolgt: ‘Met deze beveiligde truckparking voldoen we aan die vraag en bieden we een aantrekkelijke en broodnodige plek voor chauffeurs om te overnachten. Ik ga ervan uit dat we hiermee zaken als ladingdiefstal en andere vormen van criminaliteit op Hazeldonk snel kunnen terugdringen.’

Landelijk netwerk
Initiatiefnemer Ton Barten reageert: ‘We werken aan een landelijk dekkend netwerk van goed ingerichte en veilige truckparkings. Dat netwerk krijgt steeds meer vorm. Wij exploiteren naast deze nieuwe parking al vijf truckparkings en twee trailerparkings in het Rotterdamse havengebied. Daarnaast zijn we bezig met een parking in Duiven en regelen we de Europese subsidie voor een parking in Venlo.’

Voorlopig 5 euro per dag
Chauffeurs kunnen op Hazeldonk het eerste uur gratis parkeren. Daarna betalen zij 1,40 euro per uur, met een voorlopig maximum van 5 euro per dag. Als alle overige voorzieningen (verblijfsruimte met tv, toiletten, douches, wasmachines, drogers en verkoopautomaten) volledig operationeel zijn, wordt er een maximum dagtarief van 14 euro gerekend. Naar verwachting is dit binnen zes weken gerealiseerd. Chauffeurs kunnen in de tussentijd voor de meeste voorzieningen terecht in het naastgelegen restaurant.


Bron: TLN.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 10:46 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Bigtruck Nummer 10 met Beelen!

Afbeelding

BIGtruck nummer 10 is uit met onder andere een reportage met die hele dikke FH16 750 van Beelen. Verder...

Bigtruck Nr.10

Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 10:49 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Dashcam verboden in Duitsland

Afbeelding

Een Duitse rechter heeft zich uitgesproken tegen de dashcam in auto's. Een Duitse automobiliste wilde beelden van haar dashcam gebruiken om haar gelijk te halen. Haar auto was aangereden en de beelden lieten de dader zien. De rechter veegde dit bewijs van tafel en veroordeelde de automobiliste zelf vanwege 'het ongeoorloofd beelden maken die de privacy in gevaar brengen'.
De dame werd veroordeeld tot een boete van 150 Euro, en daar kwam ze goed mee weg. Er kunnen voor het schenden van de privacy in Duitsland namelijk boetes tot 300.000 Euro worden opgelegd.
Overigens zijn er meer landen waar dashcams niet zijn toegestaan. In Portugal, Luxemburg, Oostenrijk en nu dus ook in Duitsland geldt er een verbod op het gebruik van een dashcam. In Spanje wordt het door de ANWB ten sterkste afgeraden maar ook uit Frankrijk hebben we geluiden gehoord dat de Gendarmerie er moeilijk over kan doen.


Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 11:46 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Luchtenberg Carrosserie Uithuizen overgenomen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luchtenberg Carrosseriebouw uit het Groningse Uithuizen is overgenomen door Autoschat uit Burgum, Friesland. Reden voor de bedrijfsovername is volgens Autoschat het zorg dragen voor een goede toekomst voor het bedrijf en de medewerkers.
Luchtenberg Carrosseriebouw is al meer dan honderd jaar actief op het gebied van 'wagenbouw' en later carrosseriebouw. In Uithuizen is tevens een afdeling autoschade gevestigd.
Luchtenberg is vooral gespecialiseerd in hoogwaardige kunststof carrosserieën en speciale opbouwen. De geconditioneerde opbouwen van Luchtenberg munten volgens Autoschat uit in levensduur en isolatiewaarde en zijn om die reden populair in de vis- en verssectoren.
Autoschat is een bedrijf uit het Friese Burgum wat naar eigen zeggen mobiliteit hoog in het vaandel heeft. ,,Wij verkopen en servicen alles van fietsen tot inmiddels koeltrailers'' aldus Sytze de Roos. Hij is de nieuwe bedrijfsleider bij Carrosserie Luchtenberg. Autoschat is een breed bedrijf met, zoals gezegd fietsen, auto's, bestelwagens en een eigen autoschadebedrijf. Daarnaast is het bedrijf eigenaar van zowel BAS Autoverhuur als Stuur Autoverhuur.
Ruim twee jaar geleden nam Autoschat al het in Drachten gevestigde Jos Visser Carrosseriebouw over. Dat bedrijf is met name gespecialiseerd in het bouwen van carrosserieën voor voertuigen tot 3,5 ton. ,,De overname van Luchtenberg sluit daar prachtig op aan waardoor we nu een compleet pakket aan kunnen bieden aan onze klanten'' aldus De Roos.
Alle medewerkers van Carrosserie Luchtenberg zijn overgenomen en de klanten van het bedrijf zijn inmiddels geïnformeerd. Net als bij Jos Visser Carrosserie het geval was, blijft ook bij Carrosserie Luchtenberg de oude vertrouwde naam gehandhaafd.


Bron: Trailertotaal.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2017 11:56 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
D-Tec introduceert kippertrailers

Afbeelding

Trailerfabrikant D-Tec introduceert op de MobiliteitsRAI een kippertrailer die is voorzien van het eigen stuursysteem van het bedrijf. De nieuwe trailer heeft hetzelfde kokerchassis dat we kennen van de containerchassis en de mesttrailers van het merk.
D-Tec ziet dit nieuwe marktsegment als logische aanvulling op het bestaande aanbod. "We willen verder de breedte in en ons daarom minder afhankelijk maken", zegt directeur Gerrit van Vlastuin. De nieuwe trailer is 'Flexliner' gedoopt. Vanwege de centrale koker verwachten de constructeurs dat deze kippertrailer veel meer stabiliteit biedt en minder snel zal omkiepen wanneer de laadbak bij de losplaats omhoog staat. Die bakken maakt D-Tec niet zelf, maar volgens Van Vlastuin komt daar in de toekomst verandering in. Voor de constructie van de centrale koker, die in eigen huis wordt gefabriceerd, gebruikt D-Tec hoge treksterkte staal, wat tot meer stabiliteit en duurzaamheid moet leiden.
D-Tec rust de trailer uit met een eigen stuursysteem. Compleet met een triplestel van Valx assen weegt de gehele trailer 7950 kg en dat is beslist een competitief leeggewicht. D-Tec heeft hoge verwachtingen van dit type trailer en stelt dat de Europese markt voor dit type trailer groter is dan de markt voor containerchassis, waar D-Tec een uitstekende reputatie geniet. D-Tec verwacht brede inzetgebieden voor de nieuwe kipper. Volgens Van Vlastuin moeten we dan denken aan slib, graan, bieten, veevoeders, en gerecycled papier.
Af fabriek rust D-Tec de nieuwe kippertrailer uit met Valx-assen met trrommelremmen.


Bron: Trailertotaal.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 9:33 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Namen Huisman, Greuter en Versteijnen verdwijnen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Per 1 januari 2018 wordt het GVT distributienetwerk voortgezet onder één naam: GVT Transport & Logistics. Dit betekent dat de huidige namen van de GVT bedrijven Greuter Logistics in Alkmaar en HSL Logistics in Apeldoorn en Veendam zullen verdwijnen. Ook de aloude benaming Gebroeders Versteijnen, die met name in Brabant nog altijd gebruikt wordt voor de transporttak van GVT Group of Logistics, behoort vanaf dan voorgoed tot het verleden, meldt het moederbedrijf GVT.
Met de overname van Greuter Logistics in 2010 en HSL Logistics in 2014 kreeg GVT een omvangrijk distributienetwerk volledig in eigen beheer. Door deze schaalvergroting veroverde het bedrijf in de afgelopen jaren een sterke marktpositie op het gebied van fijnmazige distributie binnen de Benelux, met hubs op strategische plaatsen in Nederland (Tilburg, Alkmaar, Apeldoorn en Veendam) en België (Willebroek). Het logistieke dienstenpakket werd verder uitgebreid. De schaalgrootte, waarbij alles in eigen beheer kan worden uitgevoerd, maakte van GVT een aantrekkelijke logistieke partner. Door deze ontwikkelingen is het familiebedrijf naar eigen zeggen inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste spelers in de Benelux op het gebied van opslag en distributie van fast moving consumer goods.

Het wagenpark van Greuter en HSL zal in de komende zes maanden voor zo’n 80% worden omgezet naar de rode GVT kleuren. Trucks die binnen afzienbare tijd aan vervanging toe zijn, rijden nog even door in de oude huisstijl. Ook de gebouwen van Greuter en HSL ondergaan een GVT metamorfose. In Alkmaar wordt momenteel een nieuw distributiecentrum van 15.000 m² gerealiseerd, dat in november 2017 geheel in GVT stijl wordt opgeleverd. In Veendam wordt gewerkt aan een uitbreiding van de huidige capaciteit naar 15.000 m², waar uiteraard ook de GVT huisstijl meteen wordt doorgevoerd. Het bestaande HSL pand in Apeldoorn zal eveneens voorzien worden de huisstijl.
Dagelijks levert GVT Transport & Logistics naar eigen zeggen ruim 5000 zendingen af in de Benelux met het eigen wagenpark van 350 trucks. De eigen warehouses, op strategische locaties in Nederland en België, hebben een totale opslagcapaciteit van 175.000 m2. GVT Transport & Logistics is onderdeel van GVT Group of Logistics, waar ook Barge Terminal Tilburg, Railport Brabant, Multimodale Terminal De Kempen in Weert en Railterminal Rzepin in Polen toe behoren.


Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 9:40 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Sociale dumping: Belgische politie legt beslag op 21 trucks

Afbeelding

Bij een gecoördineerde actie van Franse en Belgische politiediensten zijn gisteren in Brugge 21 trucks in beslag genomen. De politie onderzoekt een Roemeense onderneming op verdenking van sociale dumping, melden diverse Belgische media.
In omliggende plaatsen Damme en Ichtegem zijn huiszoekingen verricht bij directeuren van het bedrijf. Ook werd een klant van het bedrijf bezocht. Daar werden de trucks en enkele auto's in beslag genomen en werden aanwezige chauffeurs verhoord. Op hetzelfde moment werd in Frankrijk huiszoeking verricht in een woning die door de chauffeurs wordt gebruikt. De veertien aangetroffen chauffeurs werden door de politie verhoord.
De Belgische arbeidsinspectie zegt dat er onderzocht wordt of er sprake is van sociale dumping en van het op systematische wijze omzeilen van sociale verplichtingen met oneerlijke concurrentie als gevolg. De actie laat volgens de inspectie zien dat er steeds meer grensoverschrijdend wordt samengewerkt door nationale instanties.


Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 3:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Nederland krijgt definitief kilometerheffing voor trucks

Nederland krijgt, in navolging van haar omringende landen, een kilometerheffing voor vrachtwagens. Dat staat in het regeerakkoord ‘Vertrouwen in de Toekomst’ van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie, dat dinsdag werd gepresenteerd. TLN zegt in een reactie zo snel mogelijk met coalitiepartners om tafel te willen over een toelichting.

Afbeelding

‘In navolging van omringende landen wordt zo spoedig mogelijk een kilometerheffing voor vrachtverkeer (“Maut”) ingevoerd. Het daarvoor te introduceren registratie- en betalingssysteem wordt gelijk aan dat in de buurlanden, zodat voor vrachtauto’s geen extra apparatuur benodigd is. De inkomsten uit de heffing zullen in overleg met de sector worden teruggesluisd naar de vervoerssector door verlaging van de motorrijtuigenbelasting op vrachtauto’s en gelden voor innovatie in en verduurzaming’, luidt de letterlijke tekst over de kilometerheffing in het regeerakkoord.
Dat is best kort, en wat betreft TLN is de niet toegelichte uitwerking van de maatregel nog zeer onduidelijk. Zoals TLN het Regeerakkoord nu leest kan er alleen geconcludeerd worden dat er sprake is van lastenverzwaring voor de transportsector. De aankondiging van het kabinet om de opbrengsten terug te laten vloeien naar de ‘vervoerssector’ voor innovatie en verduurzaming klinkt sympathiek, maar nog onduidelijk is wat dit daadwerkelijk gaat betekenen. TLN voorzitter Arthur van Dijk: “Vooralsnog kan ik niet anders concluderen dat er sprake is van een sigaar uit eigen doos.” TLN verwacht van de maatregel nauwelijks effect op duurzaamheid en filebestrijding. Afgaande op de kilometerheffingen voor vrachtverkeer in België en Duitsland kan kilometerheffing een kostenpost voor de sector opleveren die oploopt tot 850 miljoen euro, een kostenstijging van ruim 4 procent voor een sector die vaak minder dan 2 procent rendement heeft. De maatregel zal ook geen bijdrage leveren aan het verminderen van de files: Nederland telt 8 miljoen personenwagens en 130.000 vrachtwagens. Het aandeel vrachtwagens op het totale wagenpark in Nederland is zo klein dat dit geen effect heeft op mobiliteit. “Dit is betaald in de file staan”, reageert Van Dijk. “Het kabinet kondigt dan wel pilots aan met een kilometerheffing voor personenwagens maar waarom kilometerheffing voor vrachtauto’s wel meteen invoeren en niet één pilot voor al het verkeer?”
TLN ziet ook positieve zaken in het Regeerakkoord. Zo wordt er 2 miljard euro extra geld voor infrastructuur uitgetrokken, zodat bijvoorbeeld de knelpunten op de vrachtcorridors A12, A4 en A1 aangepakt kunnen worden. TLN is positief over de plannen van het Regeerakkoord op het gebied van arbeidsmarkt en ontslagrecht.
TLN ziet positieve zaken in het Regeerakkoord, maar de algehele balans slaat wel om naar een negatieve beoordeling, door de kilometerheffing. Van Dijk: “Ik verwacht dan ook op korte termijn een uitnodiging van het kabinet om hier over te spreken.”


Bron: TTM.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 3:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Bouw nieuwe Rijnbrug bij Leverkusen grote stap dichterbij

Afbeelding

De rechtbank in Leipzig heeft groen licht gegeven voor de bouw van een nieuwe brug over de Rijn bij Leverkusen. Die kan nu volgens planning in het voorjaar van 2018 beginnen.
Verontruste inwoners van Leverkusen vreesden milieuschade en nadelige gezondheidseffecten door de bouw en stapten naar de rechter, maar rechtbankpresident Wofgang Bier schoof die bezwaren als ongegrond terzijde.
Acht rijbanen
Chauffeurs zullen de snelle komst van de nieuwe brug in Duitsland omarmen, want over de huidige 50 jaar oude A1-brug is al enige tijd geen vrachtverkeer boven de 3,5 ton meer toegestaan, met alle vertragingen van dien. De nieuwe constructie bestaat straks uit twee parallelle bruggen, goed voor in totaal acht rijbanen. Dat waren er tot dusver zes.


Bron: Truckstar.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 3:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Sluiting terrein Keulse Barriére in Venlo

De gemeente Venlo gaat het terrein bij het voormalig douane-emplacement aan de Keulse Barrière per 19 oktober aanstaande afsluiten voor verkeer.

Afbeelding

Het terrein wordt tot nu toe gebruikt voor het parkeren van vrachtauto’s en het overnemen van de transportbegeleiding van exceptioneel transport aan de grens. Het terrein is echter nooit formeel een vrachtautoparkeerplaats geweest. Het parkeren werd er gedoogd. Het terrein wordt vanaf voorjaar 2018 herontwikkeld (er komt een groot tuincentrum).

Beheers- en veiligheidsproblemen
Reden voor de huidige afsluiting is dat het gedoogd vrachtautoparkeren toenemende beheers- en
veiligheidsproblemen oplevert. Vrachtwagenchauffeurs overnachten veelal in hun vrachtwagen, terwijl er op het terrein geen (sanitaire) voorzieningen aanwezig zijn. Het vele zwerfafval trekt ongedierte aan. De risico's voor de gezondheid zijn aanzienlijk.

Schade aan bestrating en rioolputten
Daarnaast is geconstateerd dat de schade aan bestrating en de rioolputten, waar de vrachtwagens overheen rijden, is toegenomen en dat die kunnen instorten. Met alle veiligheidsrisico's van dien. Met name om deze laatste reden wordt het voorgenomen besluit om het terrein in het voorjaar van 2018 te sluiten nu naar voren gehaald.

Parkeerproblematiek in Limburg
TLN is al een aantal jaren in gesprek met de gemeente Venlo en andere overheden (provincie, Rijkswaterstaat) om de parkeerproblematiek in Limburg te verminderen. Zo hebben we een Intentieovereenkomst vrachtautoparkeren opgesteld en ondertekend.
Een van de resultaten is dat er nu aan de James Cookweg in Venlo een truckparking met voorzieningen en beveiliging gerealiseerd is. Daarnaast zijn er in Venlo nog andere truckparkings (Heierhoeve, Columbusweg) en verzorgingsplaatsen (o.a. aan de A67) beschikbaar.

Exceptioneel transport
Specifiek voor exceptioneel transport is TLN nog met de gemeente in overleg om een geschikte aanvullende locatie te zoeken. Voorlopig moet gebruikt worden gemaakt van het grensemplacement aan de A67 waar voor exceptioneel transport een speciale, met slagboom afsluitbare, ruimte is gecreëerd.


Bron: TLN.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 3:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Kennis kraanoplegger op MobiliteitsRAI

Pacton Trailers pakt tijdens de MobiliteitsRAI 2017 stevig uit. Eén van de getoonde opleggers is een Kennis kraanoplegger met verrijdbare kraan. Pacton laat zien wat de voordelen zijn van zo'n oplegger tijdens de beurs die gehouden wordt van 19 tm 21 oktober aanstaande.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De oplegger is te bewonderen op stand nummer 01.106. De Pacton-Kennis kraanoplegger is een drie-asser met een verrijdbare kraan. Het is een mooi voorbeeld van wat er met zo'n kraanoplegger mogelijk is. De Floor en Kennis kraanopleggers zijn al geruime tijd toonaangevend in hun specifieke marktsegment. De kraanopleggers zijn beschikbaar in verschillende lengtes, met diverse asconfiguraties en besturingssystemen, zodat altijd de meest ideale toepassingsvariant gekozen kan worden. Ook een lichtgewicht variant is beschikbaar, in verschillende asconfiguraties. Een kraanoplegger kan uitgevoerd worden voor kranen met een capaciteit tot 55 ton/meter. Overige opties zijn er te kust en te keur.
De kraanoplegger op de beursstand heeft een bijzondere KCN Antislip vloer, voorzien van TÜV-certificaat. De hoofdliggers van de trailer, met een totaal toelaatbaar gewicht van 48.000 kg, doen tevens dienst als kraangeleiding (kraanspoorbreedte 1.300 mm). De kraangeleiding uit hoogwaardig staal staat de montage toe van een verrijdbare kraan van 17 ton/meter. Het SAF-luchtveerstel van de oplegger omvat drie assen met schijfremmen, met een technisch draagvermogen per as van 11.000 kg. De voorste as is voorzien van een aslift via het EBS. De achterste twee assen worden gedwongen gestuurd middels Pacton/Kennis stangenbesturing (lineair) vanuit de koppelingsschotel. Deze besturing werkt ook als er achteruit gereden wordt. De oplegger staat op zes Alcoa Durabright velgen met Continental banden 425/65 R 22.5 HTR-2.
Op de gemiddelde trailer wordt veel verlichting aangebracht; zo ook hier. De trailer beschikt over twee Aspöck Europoint III (LED) meerkamerachterlampen met geïntegreerde, reflecterende lengtedriehoeken en een breedtemarkeringslampje op rubbervoet. Daarnaast zijn er twee keer vijf gele led-zijlampen onder het randprofiel, twee witte breedtelichten aan de voorzijde, twee kentekenlampen, twee led-werklampen ter hoogte van de steunpoten, twee led-flitslampen én een zwaailamp op de doorn. Onder de op maat gespecificeerde toebehoren zijn aluminium zijafscherming, twee rvs-opstaprongen aan de achterzijde, centraal SKF-vetsmeersysteem ten bate van schamels en koppeling, een rvs-gereedschapskist, twee maal twintig bindogen in de v-groef van het randprofiel, een parkeerbak en een stophoutbak.
Naast de kraanoplegger toont Pacton een viertal andere trailers. Directeur Rik Pronk: "Wij doen mee aan de MobiliteitsRAI, omdat wij het initiatief van de RAI Vereniging, voor het behoud van een kwalitatief hoogwaardige beurs in Nederland, ondersteunen." De MobiliteitsRAI 2017 is een geheel nieuw beursconcept. De toegang is gratis maar online registreren verdient de voorkeur.
Dat kan via deze link.

Bron: Trailertotaal.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 7:14 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Van der Vlist Transportgroep breidt uit in Schelluinen

Van der Vlist Transportgroep heeft de plannen afgerond om de recent aangekochte grond op het bedrijventerrein Schelluinen-West in gebruik te nemen. Voor het einde van het jaar verhuizen verschillende business units van het zwaar transportbedrijf naar de nieuwe vestiging. De reden daarvoor is dat Van der Vlist groeit. Dat betekent meer materieel en extra personeel, waardoor de vestiging in Groot-Ammers meer ruimte nodig heeft.

Afbeelding

Met de aankoop van de kavel op Schelluinen-West is Van der Vlist Transportgroep klaar voor de toekomst. “We hebben nu 20.000 m² grond aangekocht, maar het is de bedoeling dat we deze op termijn met nog eens twee hectare aan de westzijde uitbreiden”, zegt Anton Stam, managing director van Van der Vlist Schelluinen. Momenteel realiseert het bedrijf tijdelijke huisvestiging voor de business units Van der Vlist Speciaal- en Zwaartransport, Van der Vlist Modulair Transport en Van der Vlist Logistics. Deze onderdelen nemen naar verwachting het nieuwe terrein in de tweede helft van december in gebruik. De reparaties en het onderhoud van het materieel worden voorlopig nog in Groot-Ammers uitgevoerd. Maar de bouw van een moderne werkplaats en kantoor wordt meegenomen in de plannen voor permanente huisvesting op Schelluinen-West.
Het hoofdkantoor van Van der Vlist blijft in Groot-Ammers. Stam: “De extra ruimte op Schelluinen-West hebben we echt nodig. Groot-Ammers biedt inmiddels niet meer genoeg capaciteit. De groei die wij doormaken, betekent ook dat we nieuw personeel gaan aantrekken. Vooral chauffeurs en technische mensen hebben we op dit moment veel te bieden.”

Schelluinen-West biedt ruimte aan transport-, logistieke en distributiebedrijven. De eerste fase van de aanleg van dit bedrijventerrein is bijna afgerond. Naar verwachting start in 2018 de tweede en laatste fase. Dan beslaat het terrein in totaal 35 hectare. De kavel van Van der Vlist ligt in het middengebied. Daarbij biedt het terrein veel voordelen voor het zwaar transportbedrijf. Het ligt centraal, dichtbij Gorinchem en is direct aangesloten op het knooppunt A15/A27. Met een wagenpark van 250 trucks en opleggers is dat een pré.
Van der Vlist Transportgroep, opgericht in 1930, is een specialist op het gebied van speciaal- en zwaartransport en techniek. Het bedrijf biedt oplossingen voor alle buiten-profiel-ladingen. Met 250 trucks en opleggers wordt het vervoer van onder andere grondverzetmachines, wegenbouwmachines, landbouwmachines en ander zwaar materieel verzorgd.


Bron: TTM.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 7:20 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19670
Woonplaats: Fryslân
Aantal verkeersongevallen stijgt in 4 jaar met 27 procent

In de afgelopen twaalf maanden kwamen bergingsbedrijven van de Stichting IMN 25.963 keer in actie bij ongevallen op hoofdwegen. Dat was 27 procent meer dan vier jaar geleden. De stijging deed zich voor in alle delen van het land, maar was het sterkst in de provincie Gelderland. Op de A12 boven Arnhem en de A73 bij Nijmegen nam het aantal verkeersongevallen toe met respectievelijk 91 en 131 procent.

Afbeelding Afbeelding

De Stichting IMN is sinds 1999 verantwoordelijk voor de afhandeling van incidenten met personenvoertuigen op snelwegen en op circa 3.000 kilometer provinciale en gemeentelijke wegen. Het aantal ongevallen op deze zogenaamde IM-wegen daalde jarenlang met 1 tot 2 procent per jaar. Aan deze trend kwam een einde in 2013 toen het aantal ongevallen op jaarbasis een dieptepunt bereikte. In de periode van november 2012 tot en met oktober 2013 ontving het Landelijk Centraal Meldpunt (LCM), de meldkamer van de Stichting IMN, 20.458 ongevalsmeldingen. In de jaren die volgden vertoonde het cijfer een gestage en vrijwel ononderbroken stijging.
De Stichting IMN beschikt niet over eigen gegevens met betrekking tot de oorzaak van het toenemend aantal ongevallen. Externe bronnen laten er echter geen twijfel over bestaan dat het toenemend gebruik van smartphones achter het stuur de belangrijkste factor is. TNO heeft recentelijk vastgesteld dat het bedienen van een smartphone tijdens het rijden de kans op een gevaarlijke verkeerssituatie met een factor 23 verhoogt. Uit ander onderzoek is bekend dat een groot deel van de weggebruikers gedurende langere of kortere tijd met de smartphone bezig is.
De stijging van het aantal ongevallen was niet gelijkmatig over het land verdeeld. Wegen die in de afgelopen jaren veel drukker werden, lieten ook de snelste groei van het aantal ongevallen zien. Op de hoofdwegen naar het oosten (A1, A12) en op de snelwegen rondom Arnhem en Nijmegen (A15, A50 en A73) was op verschillende wegvakken sprake van een verdubbeling van het aantal ongevallen in vier jaar.

Dalende ongevalscijfers kwamen ook voor. Dit was met name het geval op wegen die in de afgelopen jaren werden verbreed. De vernieuwing van de A1 bij Amsterdam leidde daar tussen de hectometerpalen 5,0 en 20,0 tot een daling van het aantal ongevallen met meer dan 20%. Ook op de Ringweg A10 rond Amsterdam en op de A15 onder Rotterdam leidden ingrijpende wegreconstructies ertoe dat het aantal ongevallen niet noemenswaardig steeg. De openstelling van de A4 Midden-Delfland zorgde op de A13 zelfs voor een halvering van het aantal ongelukken. Een uitzondering werd gevormd door de A4 tussen Amsterdam en Den Haag. Deze verkeersader werd op twee plaatsen verbreed en voorzien van parallelbanen. Het aantal verkeersongelukken nam desondanks sterk toe, met name op het vernieuwde traject bij Leiderdorp.
De heilzame uitwerking van wegverbreding op de verkeersveiligheid is goed af te lezen uit de cijfers van het aantal ongevallen op de A12 in Gelderland. Op het wegdeel bij Ede dat in de afgelopen jaren werd verbreed (hectometerpaal 110,0 – 120,0) daalde het aantal ongevallen met 19 procent. Op het direct aansluitende traject naar de grens nam het aantal ongevallen in de afgelopen vier jaar met maar liefst 91 procent toe.


Bron: TTM.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9585 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 635, 636, 637, 638, 639  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group - phpBB.nl Vertaling