Het is nu di nov 21, 2017 3:34 pm

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9621 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 638, 639, 640, 641, 642  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2017 2:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
Werknemers willen miljoenen vakantiegeld terugvorderen

CNV Vakmensen gaat werknemers in de transportsector helpen om niet volledig uitbetaalde vakantiedagen alsnog te vorderen van werkgevers. Het gaat al gauw om duizenden euro’s bruto per persoon over een periode van vijf jaar. CNV Vakmensen spreekt van een mogelijke miljoenenclaim. Voor het zover is gaat CNV Vakmensen eerst een proef doen voor drie werknemers van GCA en Geodis.

Afbeelding

De uitbetaling van vakantiedagen is volgens CNV al langer onderwerp van gesprek met de werkgevers in de transportsector. Aanleiding is een arrest van het Europese Hof van Justitie (2011). Volgens die uitspraak moet de beloning voor een vakantiedag gelijk zijn aan de beloning voor een werkdag. “Dat is in de transportsector nu duidelijk niet het geval”, zegt Tjitze van Rijssel van CNV. “De uitbetaling van een vakantiedag is uitsluitend gebaseerd op het relatief lage basissalaris. Er wordt geen rekening gehouden met toeslagen en de vele overuren. Dat klopt niet.”
De kwestie was (of is nog steeds) aan de orde bij meer bedrijven en sectoren, maar volgens Van Rijssel zitten werknemers in de transportsector in een bijzondere situatie. “Er is geen sector waar werknemers structureel zoveel overuren maken. Werkweken van 60, 70 uur zijn geen uitzondering. Die overuren zijn onderdeel van hun salaris en moeten dus ook meetellen bij het uitbetalen van vakantiedagen. Werknemers die dit over de afgelopen vijf jaar willen vorderen, hebben volgens ons een sterke zaak. Het gaat om zeker 100.000 werknemers: niet alleen chauffeurs, maar ook kantoormedewerkers die in ploegendienst werken of planners die structureel in de weekenden werken.”
Tijdens het cao-overleg eerder dit jaar heeft CNV Vakmensen geprobeerd om met werkgeversorganisaties TLN en VVT een centrale deal te maken. “Dan hadden we het in één keer goed kunnen regelen voor iedereen. Maar de werkgevers wilden daar helaas niet van weten”, zegt Van Rijssel.
Dat betekent dat werknemers nu zelf bij hun eigen werkgever een vordering moeten indienen. CNV Vakmensen gaat de werknemers hierbij helpen. Voor drie leden heeft de bond – bij wijze van proef – over de afgelopen vijf jaar een claim ingediend van elk zo’n 6.000 euro bruto. Het gaat om werknemers van GCA en Geodis. “Als ze niet betalen, starten we een proefproces bij de rechter.”


Bron: TTM.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2017 2:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
Meer volume voor Van Grunsven Transport na overname kipper-transport Westdijk

A. van Grunsven Transport in Uden heeft Westdijk Transport B.V. in Alphen aan den Rijn overgenomen. De overname betreft slechts het onderdeel kipper-transport.

Afbeelding

Westdijk verzorgt tot dusver exceptioneel transport en kipper-transport. Het onderdeel kipper-transport dat nu overgenomen is door A. van Grunsven Transport, gaat verder onder de naam Westdijk Kippers BV. Van Grunsven neemt 45 vrachtauto’s en het personeel van Westdijk Transport over. De onderneming groeit daarmee naar ruim 100 kippers.

Volume
Van Grunsven Transport, met vestigingen in Uden, Reuver en Breda, wordt met de nieuwe overname één van de grootste kipper-transporteurs van Nederland. Al is dat niet de belangrijkste reden voor deze transactie, aldus beklemtonen beide partijen in een perscommuniqué. ,,Het gaat ons met name om continuïteit, flexibiliteit en volume’’, zegt directeur Theon Langenhuijzen.

Nieuwe markt
Collega-directielid Anton van Grunsven voegt daar aan toe: ,,Het aantal kipper-transportbedrijven in het land is de laatste jaren flink gekrompen. Mede daarom zijn wij enorm blij met deze overname. Ook de geografische ligging van Westdijk verschaft ons toegang tot een nieuwe markt en de daarbij behorende nieuwe opdrachtgevers. We zijn helemaal klaar voor de toekomst. Ons materieel is op orde en het personeel van beide bedrijven is enorm gemotiveerd.”


Bron: Truckstar.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2017 3:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
Volvo heeft de 8x8 (bijna) af

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens onze grote 8x8 kippertest was hij helaas nog niet af, de Volvo FMX 8x8, maar inmiddels nadert de truck zijn voltooiing. Wij betrapten het eerste exemplaar tijdens een test inzet bij Van der Wiel Transport in Drachten.
Met de nieuwe Volvo FMX 8x8 is er weer een nieuwe, typisch Nederlandse 8x8 op de markt. De Volvo komt als 6x6 af-fabriek waarna hij bij Terberg Techniek in opdracht van Volvo wordt omgebouwd tot een 8x8 met een wide-spread tandemstel. Tijdens onze grote 8x8 kippertest, eerder dit jaar was de Volvo nog niet klaar maar inmiddels wordt de truck getest bij een aantal grote klanten.
De ombouw door Terberg Techniek gaat verder dan alleen het bijplaatsen van een tweede vooras. Die as, een 11,5 tons Sisu as met een hoge technische reserve wordt, net als de laatste as elektrisch- hydraulisch gestuurd. De standaard tien tons aangedreven vooras met naafreductie blijft als enige de originele Volvo vering houden. De andere drie assen zijn hydraulisch geveerd waardoor hier ook een waterpas-dwarsregeling op kon worden toegepast.

25,6 ton netto
De bandenmaten zijn van voor naar achter 375/90R22,5 op de tien tons vooras, 445/75R22,5 op de 11,5 tons tweede as en 325/95R24 op de beide laatste assen in dubbele montering. Het chassis is uitgevoerd met een innenliner. De wielbasis van as één tot as vier bedraagt 6900 mm. Het totale GVW van deze 8x8 bedraagt 44,5 ton en het eigen gewicht is 18.900 met de Hyva opbouw. Het netto laadvermogen bedraagt 25.600 kg. Opvallend aan de FMX 8x8 is de grote bodemvrijheid en de wijze waarop allerlei kwetsbare zaken zijn weggebouwd aan de onderkant.

Crawler gear
Bijzonder is dat de FMX geen tussenbak heeft. Dat wil zeggen, er is wel degelijk een verdeelbak die de aandrijfkrachten naar de achterassen en de inschakelbare vooras brengt, maar geen hoge- en lage gearing. Dat kan doordat Volvo gebruik maakt van de Crawler Gear versie van de I-Shift versnellingsbak. Daarmee heeft de FMX twee extra lage kruipversnellingen vooruit- en achteruit. De versnellingsbak is extra verstevigd voor het echt zware werk en er wordt speciale ‘construction’ software toegepast voor in het terrein. Als krachtbron staat er in de testwagen een 540 pk sterke D13K met 2600 Nm aan koppel.

Veldtest
De Volvo FMX 8x8 wordt momenteel ingezet bij klanten. Deze truck is voorlopig nog de enige in zijn soort en tijdens de ritten in de praktijk zullen de laatste punten worden fijngeslepen. De productie vangt volgens Volvo begin 2018 aan waarna de eerste trucks tegen het einde van het eerste kwartaal van de band zullen lopen bij Terberg Techniek.


Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 4:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
Buitenlandse vrachtwagens vervoeren opnieuw meer goederen vanuit en naar Nederland

Vrachtwagens uit voormalige Oostbloklanden transporteren steeds meer goederen vanuit en naar Nederland. Dat bericht het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Afbeelding

In 2016 werd 191 miljoen ton goederen over de weg vervoerd vanuit en naar Nederland. Het aandeel van Nederlandse vrachtauto’s in dit grensoverschrijdend vervoer is vorig jaar opnieuw gedaald ten gunste van vrachtauto’s uit het buitenland. Vooral vrachtvoertuigen uit Midden- en Oost-Europese landen vervoerden weer meer dan een jaar eerder, aldus CBS. Een trend die al enige tijd gaande is.

10 procent
Nederlandse vrachtauto’s reden in 2016 met 101 miljoen ton goederen vanuit en naar Nederland, een daling van 1 procent vergeleken met 2015. In het binnenlands vervoer nam de hoeveelheid vervoerde goederen wel toe. Buitenlandse vrachtauto’s vervoerden opnieuw meer goederen van en naar ons land, het vervoerd gewicht steeg met 10 procent in vergelijking met een jaar eerder. Hiermee kwam het aandeel in de vervoerde tonnages van buitenlandse voertuigen uit op 47 procent. In 2007 lag dit aandeel nog 10 procentpunt lager, meldt het CBS.

+ 19,5 procent
Er is volgens het CBS vooral meer vracht vervoerd met vrachtauto’s uit Midden- en Oost-Europa. In vergelijking met een jaar eerder nam het aantal vervoerde tonnages van en naar ons land met 19,5 procent toe. Het vrachtvervoer door vrachtauto’s uit overige Europese landen groeide met 3,9 procent. Het waren vooral Duitse vrachtauto’s die meer vervoerden.

Polen
Het wegtransport van en naar Nederland door voertuigen uit voormalige Oostbloklanden heeft de afgelopen jaren een forse groei doorgemaakt. In 2007 werd nog 19,4 procent van alle door buitenlandse voertuigen van en naar ons land vervoerde goederen door een vrachtauto uit een MOE-land vervoerd. Tien jaar later is dit aandeel bijna 45 procent. Vrachtauto’s uit Polen vervoerden in 2016, met een aandeel van 55 procent, van alle voormalig Oostbloklanden veruit de meeste goederen van en naar Nederland. Na Polen volgden Roemenië (7,7 procent) en Bulgarije (7,1 procent).


Bron: Truckstar.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 4:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
Scania: 13 liter gasmotor met 410 PK

Afbeelding

Na de aangekondigde Volvo en Iveco gasmotoren met vermogens van 460 pk kon Scania niet achterblijven. Op dit moment wordt er in Italië een 13 liter gasmotor geintroduceerd met een vermogen van 410 pk. Dat is minder dan dat van de andere twee, maar het is een belangrijke stap.
Eerder wisten we op Iepieleaks al te melden dat ook Scania onderweg was met een nieuwe generatie gastrucks. Vandaag werd het nieuws bekend gemaakt tijdens een duurzaamheidsbeurs in het Italiaanse Rimini, niet geheel toevallig in het thuisland van Iveco. Met 410 pk en 2000 Nm aan koppel tussen 1100 en 1400 toeren heeft de nieuwe Scania uitstekende papieren. Met die karakteristieken lijkt het op papier een dieselmotor en we zijn dan ook zeer benieuwd hoe dat rijdt. De nieuwe Scania gasmotoren worden geleverd in combinatie met de Opticruise, geautomatiseerde versnellingsbak.
Leverbaar worden de nieuwe Scania LNG-trucks in het tweede kwartaal van 2018 maar de importeur denkt al snel over demo's voor klanten en voor de pers te kunnen beschikken. We houden je op de hoogte!
Onlangs testten we in BIGtruck de 400 pk Iveco Stralis op LNG. Klik
hier voor dat verhaal.

Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 4:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
Nieuwe Keulse Barriére gewoon open!

Afbeelding

Na alle ophef is er hier en daar wat onduidelijkheid omtrent de status van Wegrestaurant De Nieuwe Keulse in Venlo. Het restaurant is echter gewoon open, en Ludo en Anja verwachten je graag in hun zaak. Er zijn maar vier officiële parkeerplaatsen voor een truck voor de deur maar in de directe omgeving zijn nog eens rond de 25 parkeerplaatsen. Volgens Anja zijn dat geen officiële plekken maar wordt parkeren tot nu toe gedoogd. In geval van twijfel kun je altijd even bellen met het restaurant of er nog een plekje is, bijvoorbeeld s'avonds. Het nummer is: 077 3540991. De nieuwe Keulse is iedere dag open tot 24.00 uur.

Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: wo nov 08, 2017 4:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
Shell LNG tankstation Heerenveen operationeel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het Heerenveense industrieterrein in de oksel van de A32 en de A7 is een nieuw, onbemand Shell tankstation geopend. Naast diesel is er ook LNG verkrijgbaar.
Het openbare tankstation is gevestigd op het terrein van Brant Visser Transport aan de Venus in Heerenveen, maar het is vrij toegankelijk vanaf de openbare weg. Het huidige tankstation van Brant Visser wordt op termijn gesloten. Met de exploitatie van het nieuwe tankstation heeft de Heerenveense vervoerder niets te maken, maar het bedrijf is wel vaste kant bij het tankstation. Het wagenpark van Visser bestaat echter uitsluitend uit dieseltrucks. Het LNG station moet dan ook gezien worden als een strategische keuze van Shell om het landelijke LNG netwerk verder uit te rollen. Heerenveen is daarvoor een logische vestigingsplaats, gezien de grote hoeveelheid logistieke bewegingen. Veel grote vervoerders hebben gekozen voor Heerenveen als vestigingsplaats en ook bedrijven als Lidl en een aantal zuivelreuzen zijn hier gevestigd. Met dit nieuwe LNG vulpunt wordt het voor de Heerenveense ondernemers dan ook interessant om deze brandstof in overweging te nemen.


Bron: Transportenmilieu.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 9:20 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
Benedictra Harkema overgenomen door Remko Oost

Afbeelding

Afbeelding

Benedictra autotransport uit het Friese Harkema wordt per 1 januari overgenomen door Remko Oost. De huidige eigenaar, Frits Benedictus gaat het wat rustiger aan doen maar blijft zijdelings betrokken bij het bedrijf.
Frits Benedictus stopt vanwege zijn leeftijd en omdat er in zijn familie geen ambitie is om het bedrijf over te nemen. Remko Oost heeft ruim dertig jaar ervaring in het wegtransport, o.a. als voormalig directeur van land Transport, en hij ziet in de overname van Benedictra een frisse nieuwe start. Benedictra heeft vijf autotransport combinaties op de weg die door heel Europa auto's vervoeren. Vaak zijn dat speciale en exclusieve voertuigen. Benedictus en Oost kennen elkaar al zeker twee decennia.


Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 9:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
FNV: ILT-Raport vol van gebreken bij Brinkman Emmen

Afbeelding

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) trekt harde conclusies over de werkwijze van transportbedrijf Brinkman Trans Holland uit Emmen, een van de vervoerders van Ikea. Dat blijkt uit de inspectierapporten die in het bezit zijn van de vakbond. Eerder al bleek uit onderzoek van FNV - Stichting VNB dat Brinkman weinig op heeft wet- en regelgeving. In een vonnis over naleving van de CAO kwam de rechter tot dezelfde slotsom. Eind vorig jaar viel de Inspectie binnen bij Brinkman.
Brinkman houdt onvoldoende gegevens bij over rij- en rusttijden. Waar dat wel gebeurt, constateert de Inspectie zware overtredingen. Daarnaast laat het bedrijf illegale cabotageritten uitvoeren, rijdt het zonder transportvergunningen en is er sprake van schijnzelfstandigheid. De bond kreeg het rapport in handen na een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB).

Boetes
De ILT constateert ook dat Brinkman buitenlandse chauffeurs inzet. De chauffeurs uit Oekraïne, Moldavië en Polen bivakkeren illegaal in hun cabines en Brinkman Trans Holland Nederland wordt aangemerkt als werkgever. De inspectie heeft boetes aangekondigd en een aantal overtredingen aangegeven bij het Openbaar Ministerie voor strafrechtelijke behandeling.
De Inspectie controleerde niet alleen Brinkman Trans Holland en zusterbedrijf AST Fresh, maar nam ook de Brinkman-vestigingen in Zweden en Polen mee in het onderzoek. De hoogte van aanstaande boetes is nog niet is vastgesteld.

Strafrechtelijk aanpakken
Eerder al deed de FNV aangifte van valsheid in geschrifte, uitbuiting en fraude met de rij- en rusttijden. In de ogen van de vakbond moeten bedrijven met een businessmodel als Brinkman strafrechtelijk worden aangepakt. Enkel het betalen van boetes schrikt niet genoeg af, zegt de bond. Het doet bovendien geen recht aan de negatieve impact die deze handelwijze heeft op de transportsector en de samenleving.

Miljoen euro boete
Edwin Atema van FNV - Stichting VNB: ‘Als wij alle overtredingen van het bedrijf naast de boetecatalogus van de ILT leggen, zien we voor bijna een miljoen euro aan overtredingen. Maar in de praktijk kunnen boetes veel lager uitpakken. Ook in deze zaak zien we weer dat er geen boetes worden uitgedeeld voor het laten bivakkeren van Oost-Europese chauffeurs in hun cabine. Daarop staat 1500 euro boete, maar de overheid vertikt het om die op te leggen. Nederland huisvest vele bedrijven zoals Brinkman, zegt Atema. "Het niet toepassen van de bestaande handhavingsmiddelen is een aansporing voor de bedrijven om door te gaan met hun mensonterende en markt-ondermijnende praktijken."

Chauffeurs nabetaald
Eerder ontsloeg Brinkman een aantal vakbondsleden en betaalde hun lonen niet uit. Inmiddels heeft het bedrijf de ontslagen ingetrokken en is onder druk van een faillissementsaanvraag een groot deel van de salarissen alsnog betaald. Hierover interviewde BIGtruck de raadsvrouw van Brinkman, die toen al hintte op nabetaling. Klik hier voor dit verhaal. De betreffende werknemers hebben de rechter inmiddels gevraagd om de arbeidsovereenkomsten te ontbinden en een schadevergoeding aan hen toe te kennen.


Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 9:34 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
Sector wil tien miljoen voor werving chauffeurs

Afbeelding

Het Sectorinstituut Transport & Logistiek (STL) en TLN laten vandaag een noodkreet horen, zo zitten ze te springen om nieuwe chauffeurs. Ze vragen het Rijk om een bijdrage van tien miljoen euro om nieuwe krachten te werven.
Vorig jaar heeft STL naar eigen zeggen 2600 chauffeurs opgeleid. Echter er reageerden 11.000 mensen op de oproepen van STL. "Dat betekent dat we een kwart van die mensen aan werk hebben kunnen helpen. Een prima score", zegt Willem de Vries, directeur van STL, tegen De Telegraaf. "Bij een normale sollicitatie kun je misschien één op de tien mensen aannemen."
De groeiende economie baart TLN zorgen. "We vragen ons af of we voldoende chauffeurs kunnen vinden die het werk kunnen en willen doen", aldus voorzitter Arthur van Dijk. Hij zegt dat er niet voldoende mensen van het MBO af komen die chauffeur willen worden.
De Vries en Van Dijk verwachten dat het zeker tot 2020 moeite gaat kosten om chauffeurs te vinden. Van Dijk wijst erop, dat er ondanks groot personeelstekort, toch streng geselecteerd moet worden. "Kandidaten moeten hun keuze motiveren en gaan vrijwel meteen met een instructeur anderhalf uur de weg op. Vast moet staan of je het werk fysiek en mentaal aan kunt."


STL: zegt komend jaar tien miljoen te investeren in een nieuw wervingsprogramma. De instantie verlangt van de overheid eenzelfde bijdrage om het chauffeurstekort te bestrijden.

Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 9:40 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
VB Trailerbouw dealer ATIS bandenspanningssysteem

VB Trailerbouw is officieel dealer van het ATIS Bandenspanningssysteem. Dit systeem controleert niet alleen de bandenspanning, het pompt ook bij wanneer dat noodzakelijk is. Rijden met onderspanning komt daardoor niet meer voor en dat bespaart brandstof en overmatige bandenslijtage.

Afbeelding

Afbeelding

Het systeem maakt gebruik van de luchtdruk in het luchtveringsysteem en daardoor kan het systeem bij kleine lekkages de band op druk houden. Daardoor wordt onvoorziene stilstand onderweg voorkomen en niet zelden kan de chauffeur gewoon zijn route vervolgen zonder oponthoud. De band kan dan bijvoorbeeld bij thuiskomst vervangen worden. Dit voorkomt veel oponthoud en extra kosten. Stilstand langs de snelweg zorgt al snel voor heel veel overlast en met name in het buitenland worden voertuigen al snel afgesleept. Dat brengt enorme kosten met zich mee, kosten die eenvoudig voorkomen kunnen worden.
De chauffeur kan door middel van een controlelampje eenvoudig controleren of er voldoende druk aanwezig is in alle banden. Wanneer dit lampje, wat aan de oplegger of aanhangwagen gemonteerd is knippert dan is het systeem in werking. Dat wil zeggen dat er ergens drukverlies is. Dit kan klapbanden, en de daarmee gepaard gaande schade voorkomen.
Doordat het systeem de bandendruk altijd optimaal houdt verlaagt de rolweerstand en dat leidt tot een lager verbruik en een lagere uitstoot van Co2. Dat heeft er toe geleid dat de investering voor een TPE Bandenspanningssysteem opgenomen is in de MIA lijst voor versnelde afschrijving.
Het systeem wordt ATIS genoemd en dat staat voor Automatic Tyre Inflation System. Het systeem wordt geproduceerd door P.S.I. VB Trailerbouw is officieel dealer van dit systeem wat als optie wordt aangeboden. Een opvallend groot percentage van de nieuwe Vogelzang en Bulthuis opleggers zijn voorzien van het systeem. Retrofit op bestaand materieel behoort ook tot de mogelijkheden.


Bron: Trailertotaal.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 9:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
Normaal doen we hier geen verslag van ongevallen maar af en toe moet je wel eens een uitzondering maken omdat het te belangrijk is om niet te vertellen.

Discussie barst los na ongeval met AEBS

Vorige week raakte eigenrijder Tjitze Bouma buiten zijn schuld betrokken bij een zwaar verkeersongeval. Een automobilist sneed hem af en presteerde het om daarna nog eens vol in de remmen te gaan als reactie op een lichtsignaal. Als gevolg daarvan ontstond er een gigantische schade achter hem. Gelukkig bleef persoonlijk letsel uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe het zo mis kon gaan meldt Tjitze op zijn Facebook pagina http://www.facebook.com/tjitze.bouma Het blijkt dat zijn Volvo AEBS collision warning met actief noodremsysteem ingreep waardoor zijn truck ineens vol in de ankers vloog. Volgens Tjitze was dat ook al het geval toen de auto hem afsneed, maar toen kon hij het systeem nog overrulen. Toen de automobilist daarna nog een 'braketest' gaf kon hij het systeem niet meer te snel af zijn. De Volvo stond bar rap stil maar de MAN chauffeur die achterop kwam kon alleen nog aan zijn stuur trekken en remmen. Een ongeluk was niet meer te voorkomen en dankzij de stuurbeweging overleefde de Duitse collega het ongeval.
Tjitze had helaas geen gelegenheid of tijd om een kenteken vast te leggen, en dat is natuurlijk heel jammer. De gigantische schade kan nu niet op de veroorzaker verhaald worden maar uitsluitend op de trucker die er achterop reed. Voor hem was er echter geen houden aan, dat is duidelijk. Jazeker, afstand houden helpt, maar hoe gaat dat in de praktijk. Wat me wel verbaast is dat het high-tech systeem wat hier ingreep niet in staat is om even een foto te maken. Zo'n systeem werkt met radar én een camera achter de voorruit. Het zou toch mogelijk moeten zijn om meteen een filmpje op te nemen zodra het systeem geactiveerd wordt? Op die manier is de oorzaak meteen gedocumenteerd.
Het verhaal werd meer dan tienduizend keer gezien en zelfs de NOS besteed aandacht aan dit voorval. De wijze les voor automobilisten is dat ze nu zien wat de gevolgen kunnen zijn van hun rijstijl. Tjitze roept dan ook op om eens na te denken voor je iemand afsnijd. Deze keer was het een truck die er achterop klapte, maar stel dat het een personenauto was met een gezin? Of stel dat die tussen de twee trucks in had gezeten?

Tjitze heeft, mede dankzij het feit dat de media het zo stevig heeft opgepakt heel wat discussie losgeweekt, ook onder automobilisten. Dat is de winst van dit onfortuinlijke ongeval, want automobilisten hebben vaak geen idee van wat ze aan kunnen richten met hun kortzichtige rijgedrag.


Bron: Bigtruck.nl/Blog door Iep van der Meer

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2017 4:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
Restaurant De Nieuwe Keulse begint weer met een schone lei

Dolgelukkig zijn Ludo en Anja Stroink. Door de positieve uitspraak van de rechter eerder deze week is het voortbestaan van chauffeursrestaurant De Nieuwe Keulse in Venlo de komende jaren verzekerd.

Afbeelding

Afbeelding

Het is gelukt! Ludo knijpt zich een paar keer per dag even spreekwoordelijk in de arm. Het besef dringt langzaam maar zeker door in al zijn vezels: het is realiteit en géén droom. Zo lang Van Cranenbroek niet begint met de bouw van een nieuw tuincentrum, en dat kan nog enkele jaren duren, blijft de nabij gelegen parkeerplaats De Keulse Barrière open. Behalve in de weekends dan. Ook de eerder aangekondigde sluiting per maart 2018 is van de baan. ,,De gemeente Venlo heeft op alle vlakken ongelijk gekregen’’, juicht Stroink. ,,Het is eigenlijk een schande dat het zo ver heeft moeten komen.

Geen zwerfvuil
Stroink stelt voor de derde keer in zijn leven op nul te moeten beginnen. Maar hij zegt er alle vertrouwen in te hebben dat het populaire chauffeursrestaurant de komende jaren doorstaat. ,,We hebben een trouw publiek. Ik ben er vast van overtuigd dat het de komende dagen weer drukker wordt. Zeker nu de parkeerplaats in de weekends dicht is en de kans op zwerfvuil daardoor heel klein is geworden. Wel fijn trouwens dat er aan de James Cookweg een nieuwe parking is gekomen, daar kan zwaar transport in de weekends terecht. Hoe dan ook: hopelijk is het snel weer net zo druk als voor half oktober.’’

Nieuw personeel
Ludo en Anja draaien de zaak voorlopig met zijn tweetjes. ,,Maar als het te gek wordt, nemen we nieuw personeel aan.’ Het echtpaar moest 19 oktober zes personeelsleden naar huis sturen, een direct gevolg van de sluiting van de parkeerplaats. Er was voor hen geen werk meer, zo stil was het geworden. Gelukkig hebben deze fijne mensen bijna allemaal weer een nieuwe baan gevonden. Dus ja, we beginnen, als we nieuw personeel aannemen, weer helemaal met een schone lei.


Bron: Truckstar.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2017 4:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
Beveiligde truckparking Duiven opent met vier maanden vertraging de poorten

De beveiligde truckparking in het Gelderse Duiven opent woensdag 29 november de poorten. Dat is vier maanden later dan aanvankelijk de bedoeling was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De parkeerplaats voor vrachtwagenchauffeurs is aangelegd op bedrijventerrein Centerpoort-Noord in Duiven, pal langs de snelweg A12.

Archeologisch onderzoek
Directeur Ton Barten van Parkeer Voorziening de Liemers laat in dagblad De Gelderlander optekenen dat de vertraging niet gezocht moet worden in tegenslagen van financiële aard. ,,Er moest op de noordoosthoek van het terrein aanvullend archeologisch onderzoek worden gedaan. Hoewel er geen bodemschatten zijn gevonden, kostte ons dit wel de nodige tijd. Daarnaast moest een passage over de inrit en de nooduitgang van de truckparking nog in de vergunning worden aangepast. Een echte strop is er niet; er zijn hooguit wat extra rentelasten.’’

Voorlopig gebouw
De aanleg van de parking begon afgelopen voorjaar. Chauffeurs kunnen er tegen betaling van 20 euro beveiligd overnachten. Ladingdiefstal zou met hekwerken en camera’s zo goed als onmogelijk moeten zijn. Het chauffeursverblijf, waarin ook een restaurant gevestigd is, betreft een voorlopig gebouw. Het plan is dat het maximaal vijf jaar blijft staan. Dat er niet direct een permanent gebouw staat, heeft volgens Barten wél te maken met geld. ,,Het gebouw is minder fraai maar heeft wel alle voorzieningen, waaronder beperkte horeca’’, aldus de ondernemer. ,, Het blijft vanwege de financiering wat langer staan dan gepland, maar verdwijnt uiteindelijk wel.’’ Hoewel tijdelijk, is het chauffeursonderkomen uitgerust met uiteenlopende voorzieningen zoals televisies, douches, gratis wifi, wasmachines en drogers.

Netwerk
Barten is betrokken bij de aanleg van verschillende bewaakte truckparkings in Nederland. ,,Er ontstaat langzamerhand een landelijk dekkend netwerk van veilige truckparkings, met faciliteiten in de Rotterdamse haven, op de Maasvlakte en bij Hazeldonk. Duiven maakt de reeks compleet.” Burgemeester Rik de Lange van Duiven verricht 29 november om 19.00 uur de officiële openingshandeling van de parking, waar straks 230 vrachtwagens een plek vinden. Met de aanleg was 4 miljoen euro gemoeid. De EU (5 ton) en de provincie (1 miljoen) hebben meebetaald, evenals investeerders en banken.


Bron: Truckstar.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2017 4:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19809
Woonplaats: Fryslân
10 Miljoen Euro boete voor Daas Wintelre

Afbeelding

Transport- en mesthandel Daas BV uit Wintelre heeft volgens meerdere bronnen een bestuurlijke boete van maar liefst 10 miljoen Euro gekregen. Omroep Brabant bracht dit nieuws naar buiten na tips van meerdere bronnen. Het zou gaan om mestfraude en gesjoemel met subsidies.
Een jaar geleden viel de politie al binnen bij het bedrijf na uitvoerig onderzoek. Volgens
Omroep Brabant ontkent het bedrijf zelf een boete te hebben gekregen, terwijl de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland niet wil ingaan op individuele gevallen.
Klokkenluiders hebben al eerder belastende verklaringen afgelegd over het vermeende schrikbewind van de directie van Daas BV. Fysiek geweld en bedreigingen zouden volgens de klokkenluiders schering en inslag zijn bij het bedrijf.
Klik hier voor dat verhaal.

Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9621 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 638, 639, 640, 641, 642  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group - phpBB.nl Vertaling