Het is nu ma dec 18, 2017 4:32 pm

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9649 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 640, 641, 642, 643, 644  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2017 10:03 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
Waar blijft de Daf LNG Truck

Afbeelding

Rijden op gas is voor steeds meer vervoerders een prima alternatief voor diesel. Onder invloed van de vraag, of soms zelfs de eis van de klant gaan vervoerders op zoek naar alternatieven en die zijn er gewoon. Met de nieuwste 410 pk sterke LNG trucks van Scania en de Volvo en Iveco trucks met vermogens tot 460 pk bieden deze merken hele bruikbare trucks met een uitstekende actieradius. Tot voor kort was je als chauffeur niet blij met zo’n rijdend gasstel, maar met de nieuwste generatie kom je niks tekort. Ruime cabine’s, voldoende koppel en vermogen en keurige geautomatiseerde transmissies maken het rijden met zo’n LNG truck tot een waar genot.
Merkwaardig is dat DAF zich niet mengt in dit segment. Wellicht komt er nog wat uit de ontwikkelings- afdeling in Eindhoven, maar tot nu toe is daar nog geen enkel signaal van. Best vreemd, want Paccar, de Amerikaanse moeder van DAF Trucks ziet op de thuismarkt toch ook heel veel vervoerders overstappen naar LNG.

De DAF verkoper staat op dit moment dan ook met lege handen als de klant vraagt om LNG of CNG trucks. Meer dan nog een keer uitleggen dat een Euro-6c dieselmotor heel erg schoon is kan hij niet, of hij moet creatief zijn. De Friese DAF dealer Truck Service Friesland BV in Heerenveen leverde namelijk al de eerste twee Iveco LNG trekkers af aan AB Transport. Het gaat hier om Stralis trekkers met een AsTronic automaat en een 400 pk LNG motor. De trekkers werden geleverd in samenwerking met Iveco Schouten. Een opvallende actie, maar ook een hele creatieve waarmee de klant uiteindelijk krijgt wat hij wil, via de dealer van zijn voorkeur. Het is een voorbeeld van hoe het afbakenen van rayons van dealers steeds lastiger wordt. De klant bepaalt zelf wel waar hij koopt, ongeacht het rayon. Belangrijker dan een rayon lijkt dan ook de relatie met de klant en de samenwerking tussen merken en dealers. Deze actie van TSF met Schouten is daar een prachtig voorbeeld van.


Bron: Bigtruck.nl/Blog door Iep van der Meer

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2017 10:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
Nieuwe Volvo FMX 8x8

Volvo Trucks kan nu een Volvo FMX 8x8 met een GVW van 44,5 ton leveren. Het voertuig heeft een uitstekende gewichtsverdeling door de asopstelling met een vooras en drie achterassen. Door de kruipversnellingen en de drie hydraulisch geveerde achterassen beschikt de truck over een goede terreinvaardigheid.

Afbeelding

Afbeelding

De Volvo FMX 8x8 C-Ride komt als 6x6 af fabriek waarna hij bij Terberg Techniek wordt omgebouwd tot een 8x8 met een 11,5-tons Sisu voorloopas. Deze as wordt net als de laatste as elektrisch-hydraulisch gestuurd. De aangedreven vooras is bladgeveerd en de drie achterassen zijn hydraulisch geveerd en voorzien van waterpasdwarsregeling.
Het GVW van de Volvo FMX 8x8 bedraagt 44,5 ton. Het netto laadvermogen bedraagt 25.600 kg. Opvallend is de grote bodemvrijheid en de wijze waarop allerlei kwetsbare zaken zijn weggebouwd aan de onderkant wat resulteert in een imposante terreinvaardigheid.
"De Volvo FMX 8x8 is een op de Nederlandse markt geoptimaliseerd concept. Door de tridem asopstelling kunnen we een betere gewichtsverdeling realiseren. Bovendien bevordert deze asopstelling de wendbaarheid en beperkt de wringing in bochten. Dit zorgt voor uitstekende rijeigenschappen voor een truck die vaak over bouwterreinen met moeilijk toegankelijke ondergronden rijdt", verklaart Imre Lörinc, verantwoordelijk voor het construction segment bij Volvo Trucks Nederland.

I-Shift met kruipversnellingen
Bijzonder is verder dat de Volvo FMX 8x8 geen conventionele tussenbak heeft, maar over een eenvoudige verdeelbak beschikt. Dat kan doordat er gebruik gemaakt wordt van de I-Shift met kruipversnellingen met een overbrenginsverhouding van 32:1. "De kruipversnellingen maken het voertuig niet alleen sterker, maar het scheelt ook gewicht omdat een lage gearing niet nodig is. De uitvoering heeft een extra lage kruipversnelling vooruit en kruipversnellingen achteruit. Hierdoor is het mogelijk om uiterst langzaam achteruit te rijden, wat een belangrijk voordeel is bij achteruitrijmanoeuvres die enorme precisie vereisen zoals in de bouw", vervolgt Imre Lörinc.

De Volvo FMX 8x8 is voorzien van speciale ‘construction' software voor in het terrein. Daarnaast beschikt het voertuig over Automatic Traction Control wat ervoor zorgt dat de voorwielaandrijving automatisch wordt geactiveerd indien er slip wordt geconstateerd.
De productie start begin 2018 en de verwachting is dat de eerste trucks tegen het einde van het eerste kwartaal leverbaar zijn.

Volvo FMX 8x8
D13K, 540PK / 2600Nm Euro 6
Volvo I-Shift 12 versnellingen, Construction schakelprogramma
Extra lage kruipversnellingen vooruit en kruipversnelling achteruit
EBS-remsysteem: Volvo Engine Brake Plus 375kW
Automatic Traction Control
Wielbasis 6900mm as1-as4


Bron: Volvotrucks.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2017 4:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
Scania test digitale spiegels

Afbeelding

Buitenspiegels zijn lomp, groot, duur, kwetsbaar en ze belemmeren de stroomlijn. Om die redenen pleit Scania nu voor een camerasysteem met monitoren in de cabine. De camera's zijn van binnenuit verstelbaar om de dode hoek uit te sluiten en ze draaien mee in de bocht.
Scania zegt dat buitenspiegels sinds ze algemeen gebruikt werden ergens in de jaren zestig, nauwelijks zijn veranderd. Samen met Stoneridge, dat we kennen van hun digitale tachografen en nog een derde partij, ontwikkelde Scania een camerasysteem, dat de spiegels moet vervangen.
Het belangrijkste argument van Scania is dat met een camerasysteem de chauffeur meer ziet. ''Normale spiegels blokkeren het zicht van chauffeurs wanneer ze een rotonde of een kruising naderen. Ook overstekende voetgangers en fietsers kunnen vanwege spiegels over het hoofd worden gezien", aldus Scania. De nu ontwikkelde camera's bieden een breder zichtveld en ze sluiten de dode hoek uit, zegt Scania. De camera's draaien automatisch mee in de bocht. Daardoor is er vrijwel geen dode hoek meer en worden chauffeurs zich bewust van de risico's rondom hun combinatie, aldus Scania. Het leidt ertoe dat chauffeur minder intensief om zich zouden hoeven te kijken, zegt de truckbouwer.
Een ander voordeel is dat het zicht gegarandeerd blijft, ook wanneer de zijruiten vies worden door spatwater, zegt Scania. De camera's hebben een infrarood functie, zodat ook in het donker het zicht voor de chauffeur optimaal blijft. Scania zegt ook, en dit is een heel belangrijk argument, dat de stroomlijn van de truck aanmerkelijk wordt verbeterd met dit type systemen. Echter voor zover BIGtruck kan nagaan, zijn ze in de EU nog niet toegestaan. Scania zegt echter volgend jaar al te kunnen leveren.
Bekijk ook de
Video

Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: do dec 07, 2017 4:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
Scania toont nieuwe L-serie met lage instap en gasmotoren

Scania heeft de nieuwe L-serie geïntroduceerd. De kleine truck is toegespitst op gebruik in de stadsdistributie, maar kan ook als vuilniswagen, brandweerauto en in de bouw prima uit de voeten.

Afbeelding

Afbeelding

Video Scania L serie

De kersverse L-serie, die naast de P-serie komt, valt onder meer op door een zeer lage instap en een ruim opgezette, brede cabine. De zogenoemde City Safe Window moet de chauffeur, aldus de fabrikant uit Södertälje, beter zicht en meer veiligheid garanderen.

Gasmotoren op komst
De L-serie krijgt de vernieuwde 9-litermotor. Deze diesel is met drie vermogens leverbaar. Komend jaar breidt Scania het motorpallet uit met de OC09-gaskrachtbron met twee vermogens, voor zowel CNG als LNG. Alle motoren kunnen worden gecombineerd met Opticruise of met een automatische versnellingsbak van Allison.

Knielfunctie
De L-serie kan worden uitgerust met automatisch knielfunctie, wat resulteert in een instaptrede op 44 cm. De instaptrede is niet alleen laag maar ook breed, wat volgens de fabrikant handig is voor iedereen die vaak in- en uitstapt, bijvoorbeeld tijdens de inzameling van huisvuil.

Bekroning
,,De L-serie is de bekroning van ons aanbod voor stedelijke omgevingen”, aldus Henrik Eng, Product Director, Urban, Scania Trucks. Hij signaleert een toenemende belangstelling voor trucks met een lage instap. ,,De L-serie heeft precies de kenmerken die nodig zijn voor distributie en toepassingen die vooral plaatsvinden in een stedelijke omgeving met veel verkeer, waar veel verschillende weggebruikers de ruimte moeten delen.”

DC07
Scania lanceert tegelijkertijd met de L-serie een nieuwe reeks 7-liter dieselkrachtbronnen. Ontwikkeld overigens in nauwe samenwerking met Cummins. Het betreft 6-cilinders in lijn, met vermogens van 220, 250 en 280 pk. Deze compacte DC07-krachtbron zonder EGR maakt het Scania mogelijk de P-serie voortaan met een lage motortunnel te leveren.
Met de introductie van de L-serie en de nieuwe DC07-motor stelt Scania haar hele truckprogramma weer volledig up-to-date te hebben.


Bron: Truckstar.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: do dec 07, 2017 4:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
Europese steden eisen EU-maatregelen om dode hoek trucks op te lossen

Afbeelding

Achttien Europese steden, waaronder Amsterdam en Rotterdam, eisen van de Europese Unie maatregelen om ongelukken met vrachtwagens in stedelijke gebieden zoveel mogelijk te voorkomen.
De veiligheidseisen voor trucks zouden aangescherpt moeten worden. Vooral de dode hoek is een punt van zorg.

Verbeteren
Dat blijkt uit een brief die aan EU-president Jean-Claude Juncker is gestuurd. Vrachtwagens zijn niet voor de stad gebouwd, schrijven de 18 Europese steden, waaronder ook Barcelona en Londen. Maar tegelijkertijd kunnen steden niet zonder trucks die winkels bevoorraden. ,,We verbeteren wegen, laten voertuigen langzamer rijden en investeren in verkeerseducatie’’, staat in de brief te lezen. ,,Maar dit heeft weinig zin als we niet ook de veiligheid van vrachtwagens verbeteren.’’

Camerasysteem
De steden willen dat de EU dwingend veiligheidsmaatregelen oplegt aan truckfabrikanten. Overigens hebben verschillende vrachtwagenbouwers (Mercedes, Volvo) al systemen gereed, die waarschuwen en ingrijpen wanneer er een fietser of voetganger in de dode hoek zit. Ook hebben verschillende fabrikanten in hun distributietrucks reeds extra ramen in de deuren gemonteerd (DAF, Scania, Volvo), om het blikveld van de chauffeur te verruimen. Tenslotte hebben Scania en nieuwkomer Tesla camerasystemen productie-klaar, die de klassieke buitenspiegels kunnen vervangen en de dode hoek tot een minimum verkleinen. Moet de EU alleen wél even de wetgeving aanpassen.


Bron: Truckstar.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: do dec 07, 2017 4:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
Rijden met de Arocs met Viab en Had

Onlangs reden wij met de nieuwe generatie van de Mercedes-Benz Arocs met Viab en HAD. Wat dat betekent...

Kijk en lees verder op Bigtruck.nl

Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: do dec 07, 2017 4:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
Bolt zet de kerstboom op in Drachten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iedere zichzelf respecterende plaats in Nederland heeft een flinke kerstboom op het plein staan in deze tijd van het jaar. Zo ook in Drachten, hoofdplaats van de gemeente Smallingerland. De familie Keegstra uit Rottevalle leverde de boom, Bolt Jachttransport verzorgde de logistiek en de plaatsing op de rotonde in Drachten.
Bolt Jachttransport is gespecialiseerd in het vervoer van allerlei boten en jachten door heel Europa, maar ook voor een flinke kerstboom draaien ze hun hand niet om. In samenwerking met de boomverzorgers van de Gemeente Smallingerland werd de boom geveld, vervoerd en keurig op zijn plek gezet op de rotonde in het centrum van Drachten. Daarbij was een eervolle rol weggelegd voor de unieke Scania 143 420 8x2 trekker met zijn zware Fassi autolaadkraan. Deze Scania werd in 1997 nieuw aangeschaft door Bolt en wordt nog steeds gebruikt. Met slechts 5 ton op de klok kan deze stoere Zweed nog wel twintig jaar mee. De truck werd gebruikt om de boom te laden en te lossen, en om hem op zijn plaats te zetten op de rotonde. De Scania R400 die de boom vervoerde is zoals je ziet een ex- Heebink trekker.
Mooi werk mannen, en laat de kerst nu maar komen in Drachten!


Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma dec 11, 2017 11:45 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
Dronken? Ontslag en 25.000 euro boete

De politie Veenendaal kreeg afgelopen vrijdagmiddag een melding over een vrachtwagenchauffeur die dronken zou zijn. Door zijn werkgever kreeg de chauffeur een boete van 25.000 euro en kon hij meteen vertrekken.

Afbeelding

De chauffeur was kort voor de melding gearriveerd bij een bedrijf op de Generatorstraat in Veenendaal om zijn lading te lossen.
De lading was dusdanig uit zijn verband gerukt dat de lading o.a. met spanbanden gelost moest worden. Toen de chauffeur hierop werd aangesproken reageerde hij op een agressieve wijze. Hierop werd besloten de politie te alarmeren. De collega’s van ons team die ter plaatse kwamen roken dat de adem van de man, een 33-jarige Pool, op meters afstand nog naar alcohol stonk. De chauffeur moest vervolgens zijn medewerking verlenen aan een blaastest.
De man blies vervolgens een adem-alcoholgehalte van maar liefst 900 ug/l. De strafbare grens ligt bij 220 ug/l. De chauffeur kreeg een rijverbod van 11 uur. Toen de werkgever van de chauffeur geïnformeerd werd volgde al rap het ontslag van de chauffeur. Tevens kreeg de chauffeur van zijn werkgever een boete van maar liefst 25.000 euro
De werkgever wil niet dat zijn chauffeurs onder invloed van alcohol of andere middelen ongevallen veroorzaken waarbij mede-weggebruikers en hun passagiers betrokken kunnen raken.


Bron: TTM.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma dec 11, 2017 11:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
AB Transport neemt drie transportbedrijven over

AB Transport Group neemt met ingang van 1 januari a.s. een meerderheidsbelang in G. Bosman Transport uit Nisse. Tegelijk gaan G. Bosman Transport, Minnaard Transport en Internationaal Transportbedrijf Van de Swaluw samen, waardoor AB in één klap drie transportbedrijven overneemt. Het bedrijf wil klanten breder kunnen bedienen als het gaat om het transport van losgestorte agrarische producten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AB Transport Group heeft een groot netwerk in het transport van aardappelen. Door verkrijging van het meerderheidsbelang in G. Bosman Transport kan AB zijn klanten een completer pakket bieden als het gaat om het transport van andere losgestorte agrarische producten in West-Europa. G. Bosman Transport vervoert onder meer groentes, gras, suikerbieten, granen en kunstmest. Door de samenvoeging met Minnaard Transport en Van de Swaluw versterken de bedrijven hun netwerk in losgestort transport. Minnaard Transport is daarnaast gespecialiseerd in palletvervoer. Internationaal transportbedrijf Van de Swaluw verzorgt palletvervoer, geconditioneerd transport en het transport van losgestorte producten.
Het losgestort transport van G. Bosman Transport, Minnaard Transport en Internationaal Transportbedrijf Van de Swaluw worden ondergebracht in een aparte business unit. De dagelijkse leiding komt in handen van Wim Minnaard en Wiebe Bosman. Deze nieuwe business unit van AB Transport Group zal opereren onder de naam G. Bosman Transport. Giljo Bosman, directeur van G. Bosman Transport: “We zetten deze stap met het oog op continuïteit. Door onze krachten te bundelen ontstaat een groot en dicht netwerk waarmee we zowel het aanbod als de flexibiliteit voor onze klanten vergroten.” Bosman is gespecialiseerd in het transport in walking floors en kippers. Het bedrijf uit Nisse heeft 120 medewerkers en een wagenpark van 65 trucks en trailers.

Minnaard Transport is eveneens gespecialiseerd in het vervoer in walking floors en kippers. En gevestigd in het Zeeuwse Krabbendijke. Minnaard Transport heeft 50 medewerkers en een wagenpark van ruim 45 trekker-trailer combinaties. Wim Minnaard, directeur van Minnaard Transport: “Groei maakt schaalvergroting noodzakelijk en de combinatie biedt bredere mogelijkheden om service aan opdrachtgevers te blijven garanderen.”
Jos de Vos, directeur van Internationaal Transportbedrijf Van de Swaluw, voegt toe: “Als onderdeel van AB Transport Group kunnen wij de dienstverlening voor onze klanten en de continuïteit hiervan beter waarborgen. Wij hebben het volle vertrouwen dat AB Transport Group onze klanten een passende, logistieke oplossing kan bieden en garanderen in de toekomst.” Van de Swaluw is gespecialiseerd in het transport van los gestorte agrarische producten naar en van met name België, Duitsland, Frankrijk, Italië en Engeland. Het bedrijf uit Heinkenszand heeft 27 medewerkers en een wagenpark van 25 trucks en 35 trailers. Van de Swaluw werkt als charter al jaren samen met AB Transport Group.
“Met deze uitbreiding kunnen we onze afnemers breder van dienst zijn”, aldus Dennis Wetenkamp, directeur van AB Transport Group. “De uitbreiding sluit aan bij onze ambitie om uit te groeien tot de meest gewaardeerde logistieke dienstverlener in de agri- en foodketen.”


Bron: TTM.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma dec 11, 2017 12:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
Brexit-akkoord volgens TLN goed nieuws voor chauffeurs die frequent het kanaal over gaan

Afbeelding

De ‘zachte Brexit’ die aan de horizon gloort is goed nieuws voor Nederlandse chauffeurs en transportbedrijven die regelmatig Groot-Brittannië aandoen.
Dat stelt Transport & Logistiek Nederland (TLN) in een reactie op het akkoord dat de Europese Unie en Groot-Brittannië vorige week sloten over de voorwaarden van de Brexit.

Goede richting
,,TLN is tegen een Brexit, maar als die er toch komt is dit akkoord een stap in de richting van een werkbare toekomstige handelsrelatie’’, zegt TLN-voorzitter Arthur van Dijk. ,,Als de EU en Groot-Brittannië er nu niet uit waren gekomen was een ‘harde Brexit’ in 2019 waarschijnlijker. Dan zou de handel tussen de EU en Groot-Brittannië flink beperkt worden. En dat zou de Nederlandse transportsector schaden.’’

Ontvlechting
Hoewel de kans op een harde Brexit nu kleiner wordt, is het nog steeds onzeker op welke manier de EU en de Britten uiteindelijk uit elkaar gaan. ,,De echte ontvlechting blijft een uitdaging’’, stelt Van Dijk. De voorkeur van TLN gaat uit naar deelname van Groot-Brittannië aan de Europese Economische Ruimte (EER), als lid van de Europese Vrijhandelsassociatie (EVA). IJsland, Liechtenstein en Noorwegen hebben op dit moment zo’n relatie met de EU. ,,Nederland en Groot-Brittannië hebben uitstekende handelsrelaties. De Brexit kan deze handelsrelaties enorm schaden’’, waarschuwt Van Dijk. ,,Voor de transport- en logistieksector is het behoud van goede handelsrelaties tussen het Europese bedrijfsleven en Groot-Brittannië van groot belang.’’


Bron: Truckstar.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma dec 11, 2017 12:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
Nijwa Trucks komt naar Drachten

Afbeelding

Afbeelding

Nijwa Trucks opent een vestiging in Friesland. Op industrieterrein Azeven in Drachten vestigt Nijwa trucks zich als merk- onafhankelijk truck- en trailerservice bedrijf. Daarnaast richt het bedrijf zich op de handel in gebruikte trucks.
De opening van een vestiging in Friesland is een logische stap volgens Nijwa Groep directeur Gerwin de Wit. ,,Wij hebben binnen onze bedrijven heel veel Friese klanten. Deze truck en trailer klanten willen wij zo goed mogelijk bedienen. Nu deze gelegenheid in Drachten zich voor deed was dat voor ons een prachtige kans om onze diensten nog dichterbij onze klanten aan te bieden.’’
Naast trailerservice richt Nijwa Trucks zich ook op verkoop van gebruikte trucks. Moedermaatschappij Nijwa Groep heeft 7 vestigingen in Noord en Oost-Nederland en is officiële dealer van Volvo Trucks- en Renault Trucks. De vestigingen in Groningen en Beilen hebben altijd al een groot aantal Friese klanten gehad. Het spreekt voor zich dat die straks ook met hun truck in Drachten terecht kunnen voor service en onderhoud. ,,Wij willen onze trouwe Friese klanten vanuit deze vestiging in Drachten straks nog beter van dienst zijn met onze truck- en trailerservice. Daarmee voorzien we duidelijk in de behoefte en vraag uit de markt. Bij Nijwa Trucks in Drachten zijn alle truck en trailer merken welkom, dat spreekt voor zich’’ aldus De Wit. Hij benadrukt daarmee dat Nijwa Trucks in Drachten een onafhankelijk truck- en trailer service bedrijf is.
Nijwa vestigt zich in een fraai pand wat gebouwd werd door Van der Veen Trucks & Machines. Met name de werkplaats moet nog aangepast worden en zal in het eerste kwartaal van 2018 openen. De fraaie showroom gaat volgens De Wit nog voor de kerstdagen open in Drachten.


Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma dec 11, 2017 12:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
Tweede Scania Nextgen Torpedo klaar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de presentatie van de Scania Nextgen Torpedo van Vlastuin Truckopbouw volgde er veel belangstelling voor dit model. Na de blauwe S730 T is deze witte S580 T de tweede truck die in Renswoude werd gebouwd. De auto is besteld door de Deense truckhandelaar Poulsenbiler.com.
Vlastuin heeft veel ervaring met het ombouwen van frontstuur- naar torpedo trucks. Van de vorige generatie werden er inmiddels al 50 stuks omgebouwd en Hendrik Vlastuin is vast van plan om dat met de nieuwe modellen gewoon voort te zetten. De blauwe torpedo die eerder dit jaar werd gelanceerd zorgde voor een enorme golf aan publiciteit en daaruit bleek al dat er heel veel belangstelling is voor de nieuwe torpedo modellen.
Doordat de S- cabine met zijn vlakke vloer het uitgangspunt is hoeft er aan de cabine zelf maar weinig veranderd te worden. Uiteraard zijn er deurverlengers aangebracht en wordt ook achter de deuren de carrosserie doorgetrokken naar beneden maar de vloer blijft ongewijzigd. Nieuw is de overloop naar de neus, de neus zelf en de complete cabineophanging. Die bestaat zoveel mogelijk uit originele delen maar die worden verder naar achteren geplaatst.
Net als bij de blauwe eerste nieuwe Torpedo is ook deze witte af- fabriek besteld met de juiste chassislengte. Daardoor beperkt de ombouw zich uitsluitend tot het gedeelte boven het chassis. Alle techniek, de assen en de besturing blijven dus ongewijzigd. Dat geldt ook voor de ondergrille en de front- underrun protection.
In het wit ziet de 'nieuwe neus' er al weer heel anders uit, en wij kunnen niet wachten tot de eerste exemplaren even fraai door een spuiter onder handen worden genomen. Net als bij iedere truck maken de kleuren toch het verschil, en dat zal ook hier het geval zijn.


Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 8:26 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
CCV stopt examens wegens te weinig vraag

Het CCV, onderdeel van CBR, stopt met het afnemen van steeds meer vakbekwaamheidsexamens. Chauffeur Sierteeltvervoer en Chauffeur Geconditioneerd vervoer kon je al niet meer worden via CCV, nu komen daar onder meer Planner Wegtransport en Logistiek Teamleider bij.

Afbeelding

CBR neemt via de divisie CCV verschillende vakbekwaamheidsexamens af. Met een groot deel van deze examens wordt de wettelijke toegang tot beroepen geregeld (zoals ADR). CCV neemt ook examens af die niet wettelijk verplicht zijn, maar op verzoek van de branche zijn ontwikkeld.
Voor een deel van deze niet wettelijk verplichte examens is de marktvraag dermate gering dat het niet langer mogelijk is om deze producten met de benodigde kwaliteit tegen een acceptabel examentarief te kunnen aanbieden.
Voor deze examens zijn bovendien ook andere aanbieders met soortgelijke diploma’s/certificaten. Na overleg met de branche en het ministerie, is besloten om te stoppen met het aanbieden van deze examens.

CCV neemt vanaf 1 juli 2017 jl. de volgende examens niet meer af:
Chauffeur Sierteeltvervoer
Chauffeur Geconditioneerd vervoer

CCV zal vanaf 1 januari 2018 de volgende examens niet meer afnemen:
Logistiek Medewerker
Logistiek Teamleider
Logistiek Supervisor
Planner Wegtransport
Touringcar nationaal en internationaal
Huisartsenchauffeur
Kandidaten kunnen voor deze examens terecht bij andere examenaanbieders, bijvoorbeeld MBO-opleidingen of EVOfenedex. Zij bieden een opleiding logistiek medewerker aan met afsluitend een examen. Ook zijn er diverse leertrajecten als planner.


Bron: TTM.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 8:39 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
Volvo levert nieuwe accu’s voor modern probleem

Volvo Trucks introduceert een nieuw accusysteem als optie voor de Volvo FH en Volvo FM. Het systeem levert voldoende vermogen voor alle functies in de cabine en vermindert tevens het risico op stilstand door lege accu’s. Dat is, met alle stroomvretende voorzieningen aan boord (plus de op te laden telefoon, tablet en laptop), een probleem bij de vrachtwagen van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Het nieuwe accusysteem bestaat uit twee afzonderlijke sets accu’s: één voor het starten van de motor en één voor alle andere elektrische apparatuur in de cabine. De enige functie van de startaccu’s is het starten van de motor. Deze startaccu’s worden niet beïnvloed door ander stroomverbruik. De elektriciteit voor alle andere functies in de cabine, zoals de standkachel, I-ParkCool, koelkast, mediasysteem en persoonlijke apparatuur zoals laptops, mobiele telefoons en tablets, wordt geleverd door afzonderlijke gelaccu’s.
Door geltechnologie te gebruiken, kan het nieuwe systeem voldoen aan de steeds hogere energie-eisen. In tegenstelling tot conventionele loodzuurbatterijen heeft geltechnlogie het vermogen om hoge energieconcentraties langer vast te houden.
“Chauffeurs kunnen genieten van meer comfort en betere leefomstandigheden in de cabine. Ze weten dat ze altijd over voldoende vermogen beschikken en lopen een minimaal risico dat de energie van de startaccu’s wordt uitgeput”, zegt Samuel Nerdal, Product Manager Electrical and Electronics bij Volvo Trucks.

De voordelen komen het beste tot hun recht in het internationaal transport en bij extreme warmte of koude. “Zelfs op winteravonden kan de chauffeur genieten van een goede nachtrust, zonder dat hij op hoeft te staan om de motor te starten en de accu’s op te laden”, legt Samuel Nerdal uit. Minder starts van de motor betekent bovendien een lager brandstofverbruik en minder impact op het milieu. “Een geparkeerde truck, met een stationair draaiende motor, verbruikt ongeveer drie liter brandstof per uur. Met onze oplossing is het mogelijk de stationair-tijd te minimaliseren en zo de brandstofkosten aanzienlijk te verlagen.” De elektrische comfortsystemen en accessoires worden van stroom voorzien door gelaccu’s van 210 Ah.

De nieuwe gelaccu’s bieden een veel langere levensduur dan conventionele loodzuuraccu’s en tevens meer oplaadcycli. In moeilijke omstandigheden, bijvoorbeeld koude, zullen de gelaccu’s tien tot vijftien keer langer meegaan. “Het accusysteem voldoet niet alleen aan de huidige hoge eisen voor een veilige stroomvoorziening, maar draagt ook bij aan een hogere inzetbaarheid van het voertuig en lagere exploitatiekosten. Dit is een oplossing die veel klanten ten goede zal komen”, zegt Samuel Nerdal. De gelaccu’s kunnen aan de achteroverbouw van een trekker worden geïnstalleerd met de startaccu’s aan de linkerzijde, of in een gecombineerde accubak met de startaccu’s aan de linkerzijde. Het startaccu-systeem bestaat uit conventionele loodzuurbatterijen, 800 A CCA.


Bron: TTM.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 8:46 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 19918
Woonplaats: Fryslân
TLN: ‘Medicijnen kunnen worden aangezien voor drugs’

Chauffeurs die legale medicatie slikken kunnen onderweg tegen de lamp lopen bij een drugstest. Dat signaleert TLN, dat zegt dat er door de politiek aan een oplossing wordt gewerkt.

Afbeelding

Op 1 juli 2017 is het strafrecht gewijzigd waardoor het gebruik van drugs – in het bijzonder THC, amfetamine en morfine – in het verkeer strafbaar is geworden. Dat levert op zich geen bezwaar op, omdat de verkeersveiligheid natuurlijk erg belangrijk is. Tegelijkertijd is er echter sprake van een onvoorzien probleem.
Sommige beroepschauffeurs gebruiken medicatie, bijvoorbeeld voor een aandoening als ADHD. Zij hebben dat bij het CBR gemeld en zijn onder controle bij hun arts. In de betreffende medicatie, die volstrekt legaal is verstrekt, bevindt zich de werkzame stof dexamfetamine. Dit is een stof die onder de amfetamines wordt gerangschikt.
Hoewel het medische traject volledig juist is doorlopen, het CBR op de hoogte is en via de afdeling Rijgeschiktheid ook toestemming heeft gegeven, lopen chauffeurs met dergelijke medicaties toch het risico dat zij onderweg worden getest en dat hun rijbewijs wordt ingenomen.

TLN is hierover in gesprek gegaan met het ministerie van IenW en heeft daarnaast ook het initiatief genomen om samen met FNV en CNV een brief te sturen naar de ministeries van IenW, JenV en SZW om de problematiek onder de aandacht te brengen.
Inmiddels is de toezegging gedaan vanuit de drie ministeries dat er wordt gezocht naar een oplossing voor beroepschauffeurs met legale medicatie. Het vinden van de oplossing kan echter nog enige tijd duren, naar verwachting tot medio 2018, wat betekent dat er tot die tijd nog geen regeling is voor dergelijke gevallen.


Bron: TLN

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9649 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 640, 641, 642, 643, 644  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group - phpBB.nl Vertaling