Het is nu ma feb 19, 2018 11:42 am

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 643, 644, 645, 646, 647
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 11:01 am 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 20146
Woonplaats: Fryslân
Chauffeurs Reining mogen in Hoogezand blijven slapen op de zaak

Afbeelding

Chauffeurs van Reining in Hoogezand mogen voortaan op de zaak overnachten. De gemeente Midden-Groningen heeft toestemming gegeven voor een proef, meldt RTV Noord. Die duurt tot 1 januari 2021.
Reining vindt dat de overnachtingsmogelijkheid bittere noodzaak is, nu chauffeurs hun 45 uurs weekendrust niet meer in de cabine mogen doorbrengen. De ILT controleert sinds 1 februari op naleving.

Oogje in zeil
,,Reining heeft verder aangegeven dat de chauffeurs in de directe omgeving van hun vrachtwagen met lading aanwezig dienen te blijven. Om die reden is overnachten in een hotel of vakantiehuis niet wenselijk omdat daar niet geparkeerd kan worden’’, meldt de gemeente Midden-Groningen in een toelichting op RTV Noord. Midden-Groningen voegt er aan toe een oogje in het zeil te houden. Omliggende bedrijven mogen van de proef geen hinder ondervinden.
Reining is niet het enige transportbedrijf dat slaapfaciliteiten voor chauffeurs op poten zet. Don Trucking uit Winterswijk realiseert een chauffeurshotel in een voormalige huishoudschool in Ulft.


Bron: Truckstar.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 11:11 am 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 20146
Woonplaats: Fryslân
Relatie ongevallen en chauffeurstekorten onterecht

Het gemakkelijke verband dat wordt gelegd tussen een groter aantal ongelukken met vrachtwagens en het nijpende tekort aan vrachtwagenchauffeurs is ongefundeerd en daarmee kwalijk.

Afbeelding

Het is wel heel gemakkelijk om een groeiend probleem op de weg weer af te schuiven op de vrachtwagen, zei TLN-voorzitter Arthur van Dijk tegen BNR-Nieuwsradio. Hij reageerde daarmee op berichten in de media hierover.

Geen onderzoek bekend
Bij Transport en Logistiek Nederland is geen onderzoek bekend waaruit het verband zou blijken. Het steekt ons dat een bedrijfstak en beroepsgroep weer collectief in de verdachtenbank wordt gezet. Dat er meer gevallen met vrachtwagens hebben plaatsgevonden is een feit. Dat is op zich een zorgelijke ontwikkeling; elk ongeluk is er één teveel. Dat er een tekort aan chauffeurs is, is ook een feit. Het verband dat nu tussen beide feiten wordt gelegd, is voor zover TLN weet, niet gebaseerd op een analyse of onderzoek. Zo is niet bekend of de vrachtwagens ook de oorzaak zijn van de ongelukken waar zij bij zijn betrokken, evenmin of sprake is van een stijging.

Chauffeurs doorlopen gedegen beroepsopleiding
Van Dijk maakt zich sterk voor verbetering van de veiligheid op de weg. Berichten alsof het daarmee de verkeerde kant op zou gaan, neemt hij daarom serieus, mits gebaseerd op feiten. Ergerlijk is de beeldvorming dat chauffeurs zonder voldoende opleiding de weg op worden gestuurd, aldus de TLN-voorman. Dat is gewoon aantoonbaar onjuist. Iedere chauffeur moet een gedegen beroepsopleiding doorlopen voor hij of zij achter het stuur mag plaatsnemen. Praktijkervaring is daar onderdeel van, net als een veiligheidsopleiding. Anders dan bij burgers die een auto besturen, zijn chauffeurs verplicht elke vijf jaar te bewijzen dat zij nog voldoen aan de eisen”.

Jaarlijks zijn er 2000 mensen in opleiding voor beroepschauffeur. Vorig jaar zijn er nog eens 2600 na een opleiding ingestroomd. Dat zijn allemaal mensen die serieus bezig zijn met hun vak en zich niet herkennen in dergelijke berichten.


Bron: TLN.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 11:24 am 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 20146
Woonplaats: Fryslân
Trucking Service Arnhem in Ede in opspraak

Afbeelding

Onlangs kwam transportbedrijf Trucking Service Arnhem aan bod in een uitzending van het programma Opgelicht?! Volgens het programma hebben vier chauffeurs nog duizenden euro’s aan achterstallig salaris tegoed.
De arbeidsomstandigheden zijn er volgens de geïnterviewde chauffeurs onder de maat: truckers maken overuren en hebben soms haperende tankpassen, waardoor hun vrachtwagens stil staan.
Een van de chauffeur vertelt dat hij een kleine 28.000 euro aan achterstallig salaris tegoed heeft. De chauffeur wint een rechtszaak, maar wordt nog altijd niet betaald. Een andere chauffeur vertelt dat Trucking Service Arnhem er een eigen CAO op nahoudt, wat verboden is.
Vakbond CNV heeft inmiddels een nieuwe rechtszaak aangespannen aan het adres van de eigenaar van het bedrijf Joop Z. In de uitzending bevestigt de CNV-juriste van de chauffeur het beeld. Zij heeft de Inspectie om een onderzoek verzocht en ze heeft faillissement aangevraagd. Meerdere chauffeurs klagen over slecht betaalgedrag van het bedrijf en dat de tankpas het soms niet doet.
Inmiddels probeert Trucking Service Arnhem nog steeds chauffeurs te werven. Opgelicht?! probeert weerwoord te halen maar Joop Z. reageert verre van vriendelijk. Hij ontvangt de delegatie niet en reageert niet verbaasd over wat hem ten laste wordt gelegd.


Klik hier voor de uitzending van Opgelicht.

Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 11:30 am 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 20146
Woonplaats: Fryslân
Klaes schreef:
Chauffeurs Reining mogen in Hoogezand blijven slapen op de zaak

Afbeelding

Chauffeurs van Reining in Hoogezand mogen voortaan op de zaak overnachten. De gemeente Midden-Groningen heeft toestemming gegeven voor een proef, meldt RTV Noord. Die duurt tot 1 januari 2021.
Reining vindt dat de overnachtingsmogelijkheid bittere noodzaak is, nu chauffeurs hun 45 uurs weekendrust niet meer in de cabine mogen doorbrengen. De ILT controleert sinds 1 februari op naleving.

Oogje in zeil
,,Reining heeft verder aangegeven dat de chauffeurs in de directe omgeving van hun vrachtwagen met lading aanwezig dienen te blijven. Om die reden is overnachten in een hotel of vakantiehuis niet wenselijk omdat daar niet geparkeerd kan worden’’, meldt de gemeente Midden-Groningen in een toelichting op RTV Noord. Midden-Groningen voegt er aan toe een oogje in het zeil te houden. Omliggende bedrijven mogen van de proef geen hinder ondervinden.
Reining is niet het enige transportbedrijf dat slaapfaciliteiten voor chauffeurs op poten zet. Don Trucking uit Winterswijk realiseert een chauffeurshotel in een voormalige huishoudschool in Ulft.


Bron: Truckstar.nl


Bonden en SP stellen vragen over initiatief Reining

Afbeelding

Een bouwvakker slaapt toch ook niet op de bouwplaats", is de reactie van vakbond FNV op het initiatief van Reining om chauffeurs 'op de zaak' te laten slapen.
Stichting Chauffeurstoekomst gaat nog een stap verder en noemt het initiatief van de Groningse vervoerder 'uitbuiting ten top'. Voorzitter Joop Koenders is ook kaderlid van de vakbond CNV. 'De stichting vindt dat chauffeurs hun familie en vrienden moeten kunnen zien en bezoeken tijdens de verplichte 45 uur rust, die eens per twee weken verplicht is. 'Het gaat hier voornamelijk om chauffeurs uit Hongarije. Die moeten ook naar huis kunnen en niet maanden ronddolen in een heel ander land in Europa.' Volgens Koenders stellen de overnachtingsplekken op zo'n bedrijventerrein ook niet veel voor. 'Chauffeurs slapen daar op stapelbedjes. Bovendien is een terrein als dit daar gewoon niet voor bedoeld', aldus Koenders tegen RTV Noord.
Politieke partij SP Midden-Groningen gaat de gemeente vragen stellen over de gang van zaken. Zij vindt het initiatief van Reining 'onwenselijk'.
Reining heeft de gemeente betrokken in zijn plannen omdat het weet dat Groningen en omgeving lijden onder overlast door 'wild parkerende truckers'. De gemeente denkt zeker niet aan het weer intrekken van de vergunning, laat zij RTV Noord weten.


Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 11:50 am 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 20146
Woonplaats: Fryslân
Calais: Fransen schakelen camera's bewust uit

Afbeelding

De Engelse kranten melden vandaag dat de Franse douane bewust hun ultra gevoelige hartslagmonitors en camera’s die migranten moeten ontdekken hebben uitgeschakeld. Volgens insiders is de apparatuur door de Fransen de laatste zes maanden niet meer gebruikt.
Volgens het verhaal zouden de Franse autoriteiten bewust de andere kant op kijken als migranten de oversteek willen wagen naar het Verenigd Koninkrijk. De verhalen worden bevestigd door de Britse Road Haulage Association. ,,De Fransen hebben het liefste dat de migranten zo snel mogelijk de oversteek maken. Dat lost voor hun het probleem op namelijk’’.
De hele discussie komt op een behoorlijk pikant moment want Theresa May had de Fransen net een aanzienlijk extra bedrag toegezegd om de controles op te voeren. Dat nu blijkt dat de Fransen de peperdure systemen niet eens gebruiken komt de sfeer tussen de beide landen niet bepaald ten goede. Volgens het bericht betalen de Britten miljoenen aan Frankrijk voor controle op migranten in de havens en bij Eurotunnel.
Al jaren bivakkeren hele groepen asielzoekers in de omgeving van Calais, in afwachting van hun kans om Engeland te bereiken. De grote schoonveegactie van ‘the Jungle’ vorig jaar was niet meer dan een publiciteitsstunt om de media te laten zien dat er wat aan gedaan wordt. Intussen is het kamp groter dan ooit tevoren en gaat de oorlog gewoon door. Wat de Brexit gaat veranderen aan de situatie is niet bekend maar de verwachting is dat de Britten de controles verder op gaan voeren.


Bron: Bigtruck.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 11:58 am 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 20146
Woonplaats: Fryslân
Buitenlanders betalen verkeersboetes niet

Afbeelding

Buitenlandse hardrijders worden weliswaar geflitst op onze wegen. Maar dat betekent niet dat al die boetes ook betaald worden, blijkt uit een uitzending van WNL.
Ondanks afspraken op Europees niveau, loopt Nederland toch dertig miljoen euro mis aan boetegelden, die niet worden betaald door buitenlanders. Dit betreft voornamelijk personenwagens, het aandeel trucks dat is geflitst, is niet bekend.
Deze gang van zaken doet het ergste vermoeden wat de talrijke buitenlandse trucks op onze wegen betreft. Die worden al nauwelijks aangehouden en geïnspecteerd. Zouden zij wel boetes betalen?
Het CDA-Tweede Kamerlid Chris van Dam vindt deze grote verschillen in elk geval 'superfrustrerend' en heeft aangekondigd de minister hierover te gaan ondervragen. “Er zijn landen waar dit veel minder lukt en ik wil weten hoe dat komt”, aldus Van Dam. “Wij moeten wel betalen en zij niet. Dat kan niet.”
Vorig jaar werden ruim een miljoen verkeersboetes uitgeschreven aan bestuurders met een buitenlands kenteken. In totaal bedroeg het boetebedrag 64,2 miljoen euro. De verwachting is dat minstens tien miljoen euro daarvan niet wordt geïnd. Het aantal boetes stijgt al jaren omdat steeds meer landen zich aansluiten bij gegevensuitwisseling onder de Europese richtlijn Cross Border Enforcement (CBE). Hieruit blijkt dat vooral Fransen en Belgen bij ons de opgelegde boete niet betalen. De Polen staan op de derde plaats.
Het is inderdaad frustrerend om te zien dat wederom bij een voor de hand liggende kwestie op het gebied van handhaving onze overheid jammerlijk faalt. Het leidt tot een grotere kloof tussen de hardwerkende Nederlander en zijn regering die werkelijk miljoenen weggooit. 'Belachelijk' wordt er in het filmpje gezegd. Ontoelaatbaar, zeggen wij.


Filmpje over niet betaalde boetes

Bron: Bigtruck.nl/Blog door Tim de Jong

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Transportnieuws
BerichtGeplaatst: ma feb 19, 2018 8:54 am 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 10, 2009 12:50 pm
Berichten: 20146
Woonplaats: Fryslân
Scania meldt ‘grote belangstelling’ voor trucks met 13-liter gasmotoren

De orderboeken lopen bij Scania vol voor trucks met de nieuwe 13-liter 410 pk sterke gasmotoren. Dat meldt althans de Zweedse fabrikant, zonder concrete cijfers te noemen. Inmiddels hebben ook de eerste Nederlandse transporteurs Scania’s met de nieuwe generatie gasmotoren in gebruik genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Behalve CNG beleeft vooral LNG stapje voor stapje een opmars onder Nederlandse vervoerders, zo bericht Scania. Liquified Natural Gas is evenals Compressed Natural Gas een milieuvriendelijk alternatief voor diesel. Gaskrachtbronnen stoten aanmerkelijk minder zwavel, stikstof en fijnstof uit terwijl ze ook een klap stiller zijn. Nadelen zijn de hogere aanschafprijs en de relatief kleine actieradius. Bovendien is het aantal tankstations vooralsnog beperkt.

Lange termijn
Meijndert Trucking en AB Transport Group behoren tot de ‘early adopters’. ,,LNG is het eerste echte serieuze alternatief voor diesel’’, stelt Rien Meijndert. ,,Wanneer wij investeren in nieuw materiaal spelen duurzame motieven daarbij een grote rol. Wij kiezen duidelijk voor de lange termijn. Of het nu om trucks, trailers of om nieuwe tanks gaat, wij gaan niet voor de snelle oplossingen.” Meijndert plaatste een order voor vijf nieuwe Scania 13-liter LNG voertuigen in ADR uitvoering. Scania heeft in 2015 de eerste 340 pk LNG ADR truck bij Meijndert geleverd. ASB Transport Group nam eerder twee Scania 340 pk LNG-trucks in gebruik, maar heeft nu een order voor nog eens vier LNG-trucks met de 410 pk sterke 13-liter motor geplaatst.

Stoichiometrische verbranding
De 13-liter Scania gasmotor werd begin november geïntroduceerd op de Italiaanse beurs Ecomondo. De OC13 is gebaseerd op de al langer bekende 13-liter krachtbronnen. Scania’s gasmotoren zijn gebaseerd op stoichiometrische verbranding, waarbij brandstof en zuurstof volledig met elkaar worden vermengd. De verbranding wordt in gang gezet met behulp van bougies, zoals bij benzinemotoren het geval is. Het voormengen van de brandstof vindt plaats op de weg naar de cilinders.

Trekkracht
,,Deze nieuwe gasmotor is precies de motor waarop veel van onze klanten hebben gewacht’’, aldus Jan de Vries, directeur verkoop bij Scania Nederland. ,,Bij de ontwikkeling is veel aandacht besteed aan de dieselkarakteristieken van de motor. Net als onze 9-liter gasmotoren heeft hij een fantastische trekkracht en een directe respons op het gaspedaal.’’
Behalve Scania, zijn ook Volvo en Iveco met aardgasmotoren actief. Alle drie de fabrikanten lanceerden vorig jaar nieuwe krachtbronnen, waarbij Volvo zich voor het eerst op het aardgasstrijdperk begaf.


Bron: Truckstar.nl

_________________
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom


Omhoog
 Profiel
 
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 643, 644, 645, 646, 647

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group - phpBB.nl Vertaling