Transportnieuws
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 6:40 pm
Re: Transportnieuws
ik vind het wel stoer, 55 ton te zwaar en tien meter te lang!
das pas een overtreding!!
das pas een overtreding!!
HUP DAN!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma aug 16, 2010 2:35 pm
Re: Huisman Transport - Veendam
LAATSTE NIEUWS
Overname door Huisman Transport B.V. definitief
Transportbedrijf Henk van de Scheur B.V. te Apeldoorn is overgenomen door Huisman Transport B.V. te Veendam. Het doet ons genoegen u te informeren dat de definitieve handtekeningen 15 juni jl. zijn gezet.
Qua historie, cultuur en activiteiten passen beide bedrijven uitstekend bij elkaar, met als toegevoegde waarde dat Transportbedrijf Henk van der Scheur B.V. beschikt over ultra moderne Warehousing op een uitstekende locatie.
Voor beide partijen is dit een belangrijke stap om de kernactiviteit “24-uurs Distributie Benelux” te borgen en verder te optimaliseren in de context van steeds complexer wordende markt – en maatschappelijke ontwikkelingen.
Beide organisaties streven naar langdurige samenwerkingsverbanden en zijn er van overtuigd dat hiermee de dienstverlening voor de klanten naar een hoger plan wordt gebracht!
Met vriendelijke groet,
Huisman Transport B.V.
Transportbedrijf Henk van de Scheur B.V.
(zoals vermeld op de site van Henk vd Scheur)
De firma zal nu de naam HSL gaan voeren
hoop dat er gauw foto's van komen
grt Ronnetje
Overname door Huisman Transport B.V. definitief
Transportbedrijf Henk van de Scheur B.V. te Apeldoorn is overgenomen door Huisman Transport B.V. te Veendam. Het doet ons genoegen u te informeren dat de definitieve handtekeningen 15 juni jl. zijn gezet.
Qua historie, cultuur en activiteiten passen beide bedrijven uitstekend bij elkaar, met als toegevoegde waarde dat Transportbedrijf Henk van der Scheur B.V. beschikt over ultra moderne Warehousing op een uitstekende locatie.
Voor beide partijen is dit een belangrijke stap om de kernactiviteit “24-uurs Distributie Benelux” te borgen en verder te optimaliseren in de context van steeds complexer wordende markt – en maatschappelijke ontwikkelingen.
Beide organisaties streven naar langdurige samenwerkingsverbanden en zijn er van overtuigd dat hiermee de dienstverlening voor de klanten naar een hoger plan wordt gebracht!
Met vriendelijke groet,
Huisman Transport B.V.
Transportbedrijf Henk van de Scheur B.V.
(zoals vermeld op de site van Henk vd Scheur)
De firma zal nu de naam HSL gaan voeren
hoop dat er gauw foto's van komen
grt Ronnetje
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: zo nov 19, 2006 2:18 am
Re: Transportnieuws
de denen kunnen met hun LZV naar noorwegen, zweden, en finland.
en nu kunnen ze met en deense LZV binnenlandse ritten doen in voornamelijk zweden. en die zweed is daar weer niet blij mee.
of zoals een grote deense transporteur doet, de LZV op pools kenteken, polen erop, en zweden niet uitkomen.
kan alleen maar hopen dat duitsland ze nooit toegaan staan, want dan is het hek helemaal van de dam.
en nu kunnen ze met en deense LZV binnenlandse ritten doen in voornamelijk zweden. en die zweed is daar weer niet blij mee.
of zoals een grote deense transporteur doet, de LZV op pools kenteken, polen erop, en zweden niet uitkomen.
kan alleen maar hopen dat duitsland ze nooit toegaan staan, want dan is het hek helemaal van de dam.
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do aug 27, 2009 1:00 pm
- Locatie: Schagen
- Contacteer:
Re: Transportnieuws
De Duitser weet ook niet wat het wil....
Ik word High van de lucht, van verse dieselolie
- Theo.D
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: zo jun 29, 2008 9:53 am
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Re: Transportnieuws
Toen ik bij van de Heerik toen Broek op Langedijk reed in Duitsland. Reden we daar met 23.00 meter (bakwagen met wipkar) een jaartje of 10 terug voor de Schlecker keten.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: zo nov 19, 2006 2:18 am
Re: Transportnieuws
daar kwam ik 2 weken geleden achter. op de duits/deense grens stond de duitse douane tecontroleren. en die begon over de tank. (wij hebben geen orginale tank)
ik hoefde niks tebetalen, maar een collega die een paar uur later ging mocht 160euro aftikken.
ik hoefde niks tebetalen, maar een collega die een paar uur later ging mocht 160euro aftikken.
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 2:46 pm
Re: Transportnieuws
Mooie foto trouwens, Helmholt zn oude Volvo
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do aug 27, 2009 1:00 pm
- Locatie: Schagen
- Contacteer:
Re: Transportnieuws
Dit is dus hetzelfde als wat ze vroeger deden eigenlijk....
Klaes weet dat wel denk, als je van NL naar D ging moest je ook Dieseltoeslag betalen. Maar van D naar NL niet want dan had je sowieso in D getankt. Zoiets was het, misschien weet iemand het beter, maar me pa vertelde het is een keer. ''De voorganger van de Maud'' zeg maar....
Klaes weet dat wel denk, als je van NL naar D ging moest je ook Dieseltoeslag betalen. Maar van D naar NL niet want dan had je sowieso in D getankt. Zoiets was het, misschien weet iemand het beter, maar me pa vertelde het is een keer. ''De voorganger van de Maud'' zeg maar....
Ik word High van de lucht, van verse dieselolie
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: zo nov 19, 2006 2:18 am
Re: Transportnieuws
een dieselschein misha. daarop moest je invullen hoeveel diesel je bij je had als je duitsland inging. tot 200ltr was het gratis, daarboven moest er betaald worden.
de tanken van de fabrikanten zijn gekeurt, en voldoen aan allerlei eisen.
op een zelfbouw tank ontbreekt die keuring, en daar controleert de duitser nu op.
het was geen voorganger van de maut, want de maut is een betaling per autobahn kilometer. rekeningrijden zeg maar.
dieselaangifte bestaat nog wel, alleen niet binnen de EU. zodra je de EU verlaat krijg je ermee temaken.
de tanken van de fabrikanten zijn gekeurt, en voldoen aan allerlei eisen.
op een zelfbouw tank ontbreekt die keuring, en daar controleert de duitser nu op.
het was geen voorganger van de maut, want de maut is een betaling per autobahn kilometer. rekeningrijden zeg maar.
dieselaangifte bestaat nog wel, alleen niet binnen de EU. zodra je de EU verlaat krijg je ermee temaken.
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do aug 27, 2009 1:00 pm
- Locatie: Schagen
- Contacteer:
Re: Transportnieuws
Dat bedoel ik ja
En je had ook een hele beste vent bij de grens staan, volgens mij bij Venlo dat pa zei. Die wou je nog wel is doorlaten als je lief keek en alles best op orde had. Z'n zoon was daarintegen een hufter......
En je had ook een hele beste vent bij de grens staan, volgens mij bij Venlo dat pa zei. Die wou je nog wel is doorlaten als je lief keek en alles best op orde had. Z'n zoon was daarintegen een hufter......
Ik word High van de lucht, van verse dieselolie
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: zo nov 19, 2006 2:18 am
Re: Transportnieuws
bij rekum aan de franse kant stond een grote neger.
voor 100franse franken keek die niet. reken zelf maar uit hoe rijk die man geworden is.
voor 100franse franken keek die niet. reken zelf maar uit hoe rijk die man geworden is.
- schots en scheef
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr jan 01, 2010 9:46 pm
Re: Transportnieuws
Petitie tegen kosten bestuurderskaart en Code 95
Per 1 oktober neemt KIWA de uitgifte van alle digitach-gerelateerde kaarten (voor chauffeur, bedrijf, e.d.) over van de IVW. Vanaf dan geldt zowel een tariefskorting van 7% als een BTW-heffing van 19%. Een chauffeurskaart bijvoorbeeld kost vanaf dan niet meer 86 euro maar 95,18 euro.
Enige tijd geleden was er een forumlid (zal de naam niet noemen) die een email had gestuurd naar 1 of enkele Kamerleden om aan te kaarten dat het de spuigaten uitloopt met de kosten die een chauffeur moet maken om zijn toch al niet dik verdiende beroep te kunnen uitoefenen.
Het betrof hier de verhoging van de kosten van de bestuurderskaart.
Het antwoord wat hierop kwam was wel zeer onbevredigend. Het kwam er op neer omdat het een individueel mailtje was men er eigenlijk niks mee kon doen.
Dit heeft ons op het idee gezet om dan maar eens met elkaar onze stem te laten horen en melden dat we het zat zijn om als melkkoe van de maatschappij te moeten worden gezien.
Vandaar hebben wij gemeend een petitie te moeten starten en dat hebben we gezet op www.chauffeursportaal.nl .. Intekenen kost je hooguit een paar minuutjes.
De lijst van ondertekenden willen wij dan sturen naar 2e Kamerleden en naar de bonden opdat die er misschien ook wat druk op willen zetten..
We hebben hier gelukkig leden op het forum die ook achter deze petitie staan en ook nog eens adressen hebben waar we de lijst kunnen deponeren.
Dus ben jij het ook zat om uitgemolken te worden ? teken dan de petitie.. Het kost niks, in het gunstigste geval levert het je zelfs iets op.
www.chauffeursportaal.nl waar jouw stem telt.
Bron: www.chauffeursforum.nl
Per 1 oktober neemt KIWA de uitgifte van alle digitach-gerelateerde kaarten (voor chauffeur, bedrijf, e.d.) over van de IVW. Vanaf dan geldt zowel een tariefskorting van 7% als een BTW-heffing van 19%. Een chauffeurskaart bijvoorbeeld kost vanaf dan niet meer 86 euro maar 95,18 euro.
Enige tijd geleden was er een forumlid (zal de naam niet noemen) die een email had gestuurd naar 1 of enkele Kamerleden om aan te kaarten dat het de spuigaten uitloopt met de kosten die een chauffeur moet maken om zijn toch al niet dik verdiende beroep te kunnen uitoefenen.
Het betrof hier de verhoging van de kosten van de bestuurderskaart.
Het antwoord wat hierop kwam was wel zeer onbevredigend. Het kwam er op neer omdat het een individueel mailtje was men er eigenlijk niks mee kon doen.
Dit heeft ons op het idee gezet om dan maar eens met elkaar onze stem te laten horen en melden dat we het zat zijn om als melkkoe van de maatschappij te moeten worden gezien.
Vandaar hebben wij gemeend een petitie te moeten starten en dat hebben we gezet op www.chauffeursportaal.nl .. Intekenen kost je hooguit een paar minuutjes.
De lijst van ondertekenden willen wij dan sturen naar 2e Kamerleden en naar de bonden opdat die er misschien ook wat druk op willen zetten..
We hebben hier gelukkig leden op het forum die ook achter deze petitie staan en ook nog eens adressen hebben waar we de lijst kunnen deponeren.
Dus ben jij het ook zat om uitgemolken te worden ? teken dan de petitie.. Het kost niks, in het gunstigste geval levert het je zelfs iets op.
www.chauffeursportaal.nl waar jouw stem telt.
Bron: www.chauffeursforum.nl
- scanias
- Berichten: 202
- Lid geworden op: ma dec 28, 2009 5:45 pm
Re: Transportnieuws
Agenten van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) hebben in de nacht van dinsdag op woensdag twee zeilensnijders betrapt en aangehouden.
De mannen van 30 en 35 jaar sneden de zeilen open van zes vrachtauto's, alvorens de agenten de heren op heterdaad betrapten. De plaats delict was een parkeerplaats aan de A50, ter hoogte van Landerd.
De twee zeilensnijders zijn in bewaring gesteld en zien sowieso een fikse schadeclaim tegemoet.
bron truckstar
De mannen van 30 en 35 jaar sneden de zeilen open van zes vrachtauto's, alvorens de agenten de heren op heterdaad betrapten. De plaats delict was een parkeerplaats aan de A50, ter hoogte van Landerd.
De twee zeilensnijders zijn in bewaring gesteld en zien sowieso een fikse schadeclaim tegemoet.
bron truckstar
De vrachtwagenchauffeur die niet steelt of erft.....,
zal moet "Trucken" tot hij sterft
zal moet "Trucken" tot hij sterft
- scanias
- Berichten: 202
- Lid geworden op: ma dec 28, 2009 5:45 pm
Re: Transportnieuws
Chauffeurs van transportbedrijf Veenstra Fritom uit Heeg hebben in de nacht van zondag op maandag een dieseldief betrapt en aangehouden.
De man, een 33-jarige Arnhemmer, werd betrapt terwijl hij diesel uit de tank van een geparkeerde truck overhevelde. De dieseldief maakte zich uit de voeten maar de chauffeurs wisten hem te achterhalen en aan te houden.
Juiste werkwijze
Inmiddels was ook de politie gewaarschuwd en werd de man overgedragen aan de agenten. De werkwijze van de chauffeurs is de juiste geweest, zo legt de politie uit in haar persbericht. Iedere burger mag, in het geval van een heterdaad betrapping, de verdachte aanhouden.
De verdachte mag vervolgens desnoods met dwang onder controle gehouden worden, mits direct de politie is gewaarschuwd en de verdachte meteen overgedragen wordt.
Foto: Niet alleen lading, ook diesel is een geliefd doelwit van criminelen.
bron truckstar
De man, een 33-jarige Arnhemmer, werd betrapt terwijl hij diesel uit de tank van een geparkeerde truck overhevelde. De dieseldief maakte zich uit de voeten maar de chauffeurs wisten hem te achterhalen en aan te houden.
Juiste werkwijze
Inmiddels was ook de politie gewaarschuwd en werd de man overgedragen aan de agenten. De werkwijze van de chauffeurs is de juiste geweest, zo legt de politie uit in haar persbericht. Iedere burger mag, in het geval van een heterdaad betrapping, de verdachte aanhouden.
De verdachte mag vervolgens desnoods met dwang onder controle gehouden worden, mits direct de politie is gewaarschuwd en de verdachte meteen overgedragen wordt.
Foto: Niet alleen lading, ook diesel is een geliefd doelwit van criminelen.
bron truckstar
De vrachtwagenchauffeur die niet steelt of erft.....,
zal moet "Trucken" tot hij sterft
zal moet "Trucken" tot hij sterft
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za mei 08, 2010 8:55 pm
Re: Transportnieuws
als er niet in de ontheffing is vermeld dat er bij de volgauto van de kraan die geladen is met de kraandelen ook een auto mee ga is dit niet toegestaanKlaes schreef:Politie haalt auto van dieplader
De Duitse politie zette eerder deze week een wel heel bijzonder speciaaltransport stil. De chauffeur had namelijk bovenop zijn lading ook nog een auto neergezet.
De truck met dieplader, in totaal 25 meter lang, behoorde tot een konvooi van drie bouwtrucks, die op weg waren naar de binnenstad van Nürnberg. De auto was bovenop de lading neergezet en slechts vastgezet met een paar spanbanden.
Tegen de 45-jarige chauffeur werd proces-verbaal opgemaakt. De auto moest worden afgeladen voordat de rit kon worden voortgezet.
Bron: TTM.nl