Transportnieuws

Voor de laatste nieuwtjes uit de transportsector!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beheerder
Site Admin
Berichten: 17210
Lid geworden op: ma nov 06, 2006 6:17 pm
Contacteer:

Transportnieuws

Bericht door Beheerder » za sep 13, 2008 11:42 am

Dit topic is bestemd voor nieuws betreffende transport.
Hier mogen alleen de nieuws berichten geplaatst worden. Discussie mogen hier niet worden gevoerd.
In verband met copyright moet te allen tijde de bron vermeld worden.
Dit is het account voor berichten en officiële mededelingen vanuit het team.
Stuur geen E-mails & PMs naar dit account, deze worden niet gelezen. Klik >hier< voor de teamleden

Gebruikersavatar
Theo.D
Berichten: 3862
Lid geworden op: zo jun 29, 2008 9:53 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Theo.D » vr okt 31, 2008 4:40 pm

Kuipers Logistics neemt stukgoedvervoer Hegeman Transport over

Oldenzaal, 31 oktober 2008

Met ingang van maandag 3 november 2008neemt Kuipers Logistics uit Oldenzaal al het stukgoedvervoer van collega-transporteur Hegeman Transport uit Bemmel (Gld.) over.
Naast de vervoersactiviteiten neemt Kuipers ook een deel van het personeel van Hegeman over.
Hegeman Transport was met zo’n 20 vrachtwagens actief in het transport op Italië.
Door deze overname versterkt Kuipers Logistics haar toonaangevende positie in het vervoer van stukgoed van en naar Italië. Het Bemmelse vervoerbedrijf zal zich in de toekomst alleen nog bezig houden met haar core-business namelijk het cement- en silovervoer


Bron:kuiperslogistics
http://www.kuiperslogistics.nl/nieuws.asp?ID=106

Gebruikersavatar
Theo.D
Berichten: 3862
Lid geworden op: zo jun 29, 2008 9:53 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Theo.D » do nov 05, 2009 8:05 pm

Melis Internationaal transport neemt Ter Heerdt-Reijmer over ARNHEM - De economische crisis heeft vele bedrijven geraakt, zeker in de transportsector. Ook Melis Transport heeft een lastige periode achter de rug met dalende volumes en minimale marges.

Dankzij goede bedrijfsvoering en goed ondernemerschap lijkt het er nu eindelijk weer op dat er een betere periode aan komt voor Melis Transport. Zo veel beter zelfs, dat per 1 november het in Zevenaar gevestigde transportbedrijf Ter Heerdt-Reijmer overgenomen is.

De directeurs van beide bedrijven beleefden een spannende laatste week van oktober. De overname van een bedrijf, inclusief materieel en personeel, is immers geen kleinigheid. De heer Ter Heerdt (Ter Heerdt-Reijmer) zag geen toekomst in zijn bedrijf, waar Marwin Melis (Melis Transport) een kans zag.

Na de onderhandelingen braken spannende uren aan. Op donderdagmiddag 29 oktober zou bekend worden of de overname een feit was.

Na lang wachten kwam laat in de middag het verlossende telefoontje. Melis Transport neemt Ter Heerdt-Reijmer in zijn geheel over. Dat betekent een uitbreiding van het wagenpark met vier auto's en zeven trailers. Daarnaast wordt het personeel overgenomen, als ook diverse werkzaamheden.

Voor de opdrachtgevers van Ter Heerdt-Reijmer heeft dit niet tot discontinuïteit in het transport geleid. Een knappe prestatie, en een proeve van kunne voor de toekomst.

Deze overname geeft Melis Transport de kans om te groeien en haar marktpositie te versterken. Op deze wijze wordt ook het Duitsland netwerk uitgebreid: dagelijks wordt gereden op Frankfurt en Mannheim. Bovendien wordt door de toegenomen import uit Duitsland het Nederlandse netwerk verstevigd.

©Transport Online | Esther van der Wal

Gebruikersavatar
Theo.D
Berichten: 3862
Lid geworden op: zo jun 29, 2008 9:53 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Theo.D » za jan 30, 2010 1:10 pm

Oegema Transport neemt Inter Baarslag over

Dedemsvaart.

Met ingang van 1 februari 2010 zullen de transportactiviteiten van Inter Baarslag worden overgenomen door Oegema Transport Dedemsvaart, hierover hebben de belanghebbende partijen onlangs een akkoord gesloten.

Oegema Transport, gespecialiseerd in verschillende typen transport, zoals nationale en regionale distributie, internationaal, maar ook bouwmaterialen transport, kan door deze overname een uitbreiding van deze laatste tak van transport realiseren die nauw aansluit bij de bestaande activiteiten.

Daarmee kan de doelstelling om op een aantal terreinen binnen de transportbranche als een serieuze partner voor klanten te kunnen dienen, verder worden bewerkstelligd.

De chauffeurs van Inter Baarslag gaan mee over; getracht zal worden om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen voor medewerkers en klanten.

©Transport Online

Gebruikersavatar
ron van veggel
Berichten: 881
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 7:53 pm
Locatie: zandeweer (prov. groningen)
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door ron van veggel » vr feb 12, 2010 10:52 am

of extra personeel met spierballen :evil1:
planners zijn net als het weer: erg veranderlijk

Gebruikersavatar
Theo.D
Berichten: 3862
Lid geworden op: zo jun 29, 2008 9:53 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Theo.D » ma feb 15, 2010 6:42 pm

Transportbedrijf Niek Dijkstra verhuist naar Heerenveen BUITENPOST

Transportbedrijf Niek Dijkstra uit Buitenpost gaat na 116 jaar zijn vaste stek verlaten. Het bedrijf heeft in de huidige vestigingsplaats geen mogelijkheid meer om uit te breiden en vertrekt daarom naar Heerenveen.

De 71-jarige Niek Dijkstra, die overigens nog steeds betrokken is bij het bedrijf, laat tegenover de website Wâldnet weten: "Wij hebben in Heerenveen 7200 vierkante meter open terrein. Dat is twee keer zo groot als in Buitenpost."

Het bedrijf doet nu al veel zaken in Heerenveen en elke keer moeten de twintig vrachtwagens weer naar 'de basis' in Buitenpost rijden. Daardoor worden er veel lege kilometers gereden.

Niek Dijkstra gaat een bestaand kantoor en hal huren en heeft het bedrijfsterrein aangekocht. Het is de bedoeling dat de eerste schep dinsdag al de grond in gaat. Als alles goed verloopt kan er in juni van dit jaar al verhuisd worden. De 30 tot 35 medewerkers verhuizen mee. Consequentie is wel dat ze verder moeten reizen naar het werk. "Een aantal chauffeurs komt nu op de fiets dat is er straks niet meer bij..." aldus Niek Dijkstra.

Zoon Jan Dijkstra is directeur van het bedrijf dat ook een vestiging in Rotterdam heeft. Zo'n 80% van de transporten bestaat uit het vervoer van zeecontainers.

Bron:Transport Online

kalakuski
Berichten: 86
Lid geworden op: zo nov 19, 2006 2:18 am

Re: Transportnieuws

Bericht door kalakuski » wo feb 17, 2010 1:29 pm

'Biobrandstof leidt tot honger'
AMSTERDAM (AFN) - Mensen in ontwikkelingslanden worden de dupe van het Europese beleid om 10 procent van alle diesel en benzine in 2020 uit duurzame energie te halen. De alternatieve autobrandstof zal in de Europese Unie vooral komen van biobrandstof, die de productie van voedselgewassen elders in de wereld verdringt. Dit staat in een maandag gepubliceerd rapport van Niza en ActionAid International, organisaties die zich inzetten voor Afrikaanse landen.

Volgens het rapport zal de vraag naar biobrandstoffen vijf keer zo groot worden en zal twee derde hiervan moeten worden ingevoerd, het merendeel vanuit ontwikkelingslanden. Hiervoor zou ruim 17 miljoen hectare landbouwgrond, een oppervlakte die overeenkomt met de helft van Italië, moeten wijken. Voedselgewas als maïs, cassave, oliepalm, soja en suikerriet zal daarbij plaats moeten maken voor energiegewas, waardoor er honderd miljoen mensen bij zullen komen die honger lijden, vrezen beide organisaties.

Niza roept minister Jacqueline Cramer (milieu) op om in haar actieplan om de Europese doelstelling te halen zo veel mogelijk uit te gaan van zonne- en windenergie in plaats van biobrandstof.
bron telegaaf.

Gebruikersavatar
Dennis Ellens
Site Admin
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo nov 19, 2006 9:08 pm
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Dennis Ellens » wo feb 17, 2010 8:59 pm

Koninklijke Rotra neemt Gillemot NV over

DOESBURG - Logistiek dienstverlener Rotra heeft vandaag met Giraud International een intentieovereenkomst gesloten over de overname van de aandelen van het Belgische Gillemot NV per 31-03-2010. Gillemot is al enige jaren Rotra’s partner in het groupage-netwerk CargoLine en maakte vanaf 1999 deel uit van de Franse holding Giraud International.

Gillemot, gevestigd in Kampenhout, is met 125 werknemers en een eigen wagenpark gespecialiseerd in internationale wegexpeditie door heel Europa en verleent Value Added Logistics.

Deze uitbreiding past in de verbreding van Rotra’s portfolio in de Benelux, in het bijzonder Rotra’s Air&Ocean vestigingen in Brussel en Antwerpen, en versterkt onze internationale positie. Met deze vestiging nabij Brussel bewerkstelligen we een groei van activiteiten en een verdere optimalisatie van onze dienstverlening vanuit de Benelux.

Gillemot is in 1937 opgericht door familie Gillemot. Aanvankelijk beperkten de activiteiten zich tot de verzorging van zendingen binnen België. Na de overname in 1962 door 2e generatie Edgard Gillemot ontwikkelde Gillemot zich tot een internationaal expediteur met dagelijkse groupage-lijndiensten binnen geheel Europa.

In 1999 werd groupage specialist Gillemot voor 100% verkocht aan de Franse holding Giraud SA en ontwikkelde het zich tot een gerenommeerd en betrouwbaar logistiek dienstverlener met 125 werknemers.

Rotra is zeer content met deze overname en is ervan overtuigd dat Gillemot met haar vergelijkbare dienstverlening uitstekend bij Rotra past. Rotra herkent de kwaliteit van de diensten van Gillemot en verwacht hiermee haar hoge standaard dienstverlening te kunnen continueren.

@transport-online.nl
Bij gebrek aan moderators werken hier mensen, wees er alsjeblieft zuinig op.

Nobody Said It Was Easy! No one ever said it would be so hard!

Gebruikersavatar
ron van veggel
Berichten: 881
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 7:53 pm
Locatie: zandeweer (prov. groningen)
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door ron van veggel » do feb 18, 2010 8:00 pm

lekker slim bezig daaro
planners zijn net als het weer: erg veranderlijk

wietze
Berichten: 778
Lid geworden op: do dec 28, 2006 11:45 am

Re: Transportnieuws

Bericht door wietze » ma mar 22, 2010 4:13 pm

Broshuis en Vestas besloten in 2008 om elkaars knowhow uit te wisselen.


Vestas had het probleem dat bij het transport van hun turbinedelen te veel schade optrad. Vestas was verder geïnteresseerd in het optimaliseren van het transport in de toekomst. In de praktijk heeft namelijk bijna elke transporteur zijn eigen oplossingen.

Vestas begon eerst bij zichzelf. Bij het ontwikkelen van een nieuwe windturbine werd door de windturbine fabrikanten in het algemeen niet altijd nagedacht over het transport van de delen vanaf de fabriek, naar de locatie waar de turbine wordt gestationeerd. Vestas besloot toen om bij de ontwikkeling van de nieuwe 3MW molen, de V112 (http://www.V112.com), oplossingen voor logistieke problemen in het ontwerp mee te nemen. Ter land, ter zee en zelfs in de lucht.

Voor de oplossingen ‘ter land’ werd Broshuis benaderd om mee te denken met hun opleggerervaring (125 years in Business).
Dhr. Gunnar K. Storgaard (Vestas Technology R&D):” Broshuis heeft niet alleen door zijn ervaring de voorkeur gekregen, maar ook doordat Broshuis in de markt bekend staat dat zij luistert naar de klanten, innoveert en durft buiten de gebaande paden te treden. De nauwe banden die Broshuis heeft met diverse windmolentransporteurs heeft daardoor al eerder tot baanbrekende concepten geleid, zoals: de triple trailer, de triple wing carrier en de vleugel transportoplegger met de absurde lengte van 64 meter (2004). Stuk voor stuk voorbeelden van de denkwijze die wij als Vestas zochten”

Voor Broshuis is dit natuurlijk een enorm compliment, om de mouwen op te stropen en met het meedenken te beginnen. Het resultaat is dat er wederom diverse mooie concepten ontstonden bij Dhr. Gunnar K. Storgaard (Vestas) en Dhr. Piet van Urk (Broshuis), waarbij slechts een enkele de status “prototype” behaald hebben. Een aantal concepten zijn zelfs in 2009 in het assortiment van Broshuis opgenomen en verkocht. Een aantal ontwerpen zijn al voorbereid voor de concepten die nu nog op te tekenkamer liggen.

Afbeelding

Concept 1: Toren en nacelle oplegger:
Broshuis heeft een 8-assige semi-dieplader geïntroduceerd, voor het transport van torendelen en de nacelle.
Eén van de noviteiten van de V112 is dat de nacelle in transportversie maar 3.400mm hoog is. Hierdoor past deze op de ontwikkelde 8-asser, uitgevoerd met hydraulische ascompensatie voor stabiliteit, met ook een torensleuf voor het transport van de torendelen. Normaal is een modulaire oplegger nodig om de nacelle en de torendelen te vervoeren. Uiteraard moet de 8-asser hiervoor wel geschikt zijn, want een standaard 8-asser is simpelweg te hoog om de gebruikelijke routes te kunnen blijven berijden.
Om de transportkosten van de nacelle te reduceren, wordt de drivetrain apart vervoert, deze toepassing is meegenomen bij de ontwikkeling van de 8-assige Broshuis. Hierdoor vervalt het kostbare gebruik van World-adapters.

Afbeelding

Concept2: Wind blade transporter:
Broshuis heeft ook een 53 meter lange vleugeltransporter geïntroduceerd voor het transport van de vleugels van de V112. Een standaard oplegger, geschikt voor toekomstige behoeftes (concept 3)

Concept3: Wind blade transport system:
Een van de problemen met het transport van lange vleugels, is uiteraard…de lengte. Gezamenlijk met Vestas is gekeken naar een transportoplossing, waarbij de geladen oplegger kan inschuiven.
Inmiddels is het eerste prototype door Vestas in praktijk getest. Een test in de praktijk is bepalend, omdat men van achter het tekenbord te ver van de realiteit af kan staan. De ervaring en mening van de transporteur is tijdens zo’n test doorslaggevend, het systeem moet immers makkelijk te bedienen en mee te werken zijn. Conclusie van de test was duidelijk: zelfs voor kortere vleugels dan de V112 bladen is deze denkwijze juist. In navolging op deze test zijn Broshuis en Vestas op dit moment een volgend prototype aan het ontwikkelen. Deze is efficiënter in opzet, simpeler te bedienen en daarmee ook kostengunstiger voor de gebruikers.

Al deze concepten zijn de basis voor een langdurige relatie tussen Vestas en Broshuis, beide partijen zien een open en een succesvolle samenwerking in de toekomst.

Deze nauwe samenwerking met Vestas heeft er ook al toe geleid dat ook andere windmolenfabrikanten Broshuis benadert hebben.
Kun je hier je bedrijf niet vinden kijk dan op buzzybeeforum

Misha Slinger
Berichten: 175
Lid geworden op: do aug 27, 2009 1:00 pm
Locatie: Schagen
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Misha Slinger » di mar 30, 2010 8:51 am

Spoorwegen zorgen voor verbod op inzet lzv's
Afbeelding BRUSSEL - Spoorbedrijven in Europa, waaronder de Nederlandse Spoorwegen zijn succesvol geweest in een lobby bij de Europese Commisie om de zogenaamde lzv's op de wegen binnen Europa te verbieden. Dat meldt vandaag dagblad De Telegraaf op de voorpagina van haar krant.

In een brief die binnenkort op de mat van de EU-lidstaten valt, schiet de Europese Commissie het gebruik van 44 tons vrachtwagens af. Alleen al tussen Nederland en België gaat het wekelijks om honderden ritten. Europees gezien is 40 ton de norm voor trucks die over de grens trekken. Brussel eist handhaving.

Eveneens zal er een verbod komen op de hogere laadruimtes (25 centimeter extra) van vrachtwagentrailers naar Groot-Brittannië. Daarnaast wordt grootschalige invoering van megatrucks (7 meter langer) om zeep geholpen, wat juist tot dertig procent minder vrachtwagens moest leiden.

Op aandringen van het verbond van Europese spoorwegen, waarbij ook de NS lid is, zijn er door de Groenen in het Europees Parlement kritische vragen gesteld over het grotere wegtransport. Dat heeft nu geleid tot een waarschuwing van de Europese Commissie aan de lidstaten.

"Er is een officiële waarschuwing aangekondigd met een verbod. Maar er zijn juist flexibeler normen nodig", zegt EVO-expert Joost van Doesburg.

De Europese spoorwegen is het vooral om het tegenhouden van de megatrucks te doen, die in Nederland LZV of Ecocombi worden genoemd. "Het vervoer per megatruck is goedkoper en efficiënter. Maar het haalt goederen weg van het spoor en dat is weer slecht voor het milieu", aldus het Europese spoorwegenverbond.

Bron : Transport-online
Ik word High van de lucht, van verse dieselolie

Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 173
Lid geworden op: wo feb 18, 2009 2:24 pm
Locatie: Ureterp Bedrijf: Oegema-Surhuisterveen

Re: Transportnieuws

Bericht door Eduard » do apr 01, 2010 8:12 pm

Klaes schreef:EU-regelgeving voor truckkleuren

De EU werkt momenteel hard aan een richtlijn die de kleurstelling van trucks moet regelen. Uit veiligheidsoverwegingen kunnen dan niet meer alle kleuren op de cabine gebruikt worden. De nieuwe richtlijn zou in 2012. Dat meldt TTM's zusterblad Commercial Motor.

Afbeelding

Volgens CM zal de zogeheten ‘Tricolore richtlijn' inhouden dat alle kleurdesigns voor truckcabines worden teruggebracht tot drie kleuren, die in gelijke mate op de cabine mogen worden aangebracht.

Een woordvoerder van de EU wilde geen commentaar geven op de nieuwe richtlijn, maar de Deense Europarlementariër Olaf Prilo, die zetelt in het veiligheidscomité van het Europees Parlement, bevestigt dat het verbeteren van de veiligheid door een richtlijn als deze goed mogelijk is. "Ik kan bevestigen dat er intensieve research is gedaan naar de invloed van kleuren van trucks op verkeersongevallen. Ik kan helaas nog niets zeggen over de uitkomsten van het onderzoek, al is het wel duidelijk dat sommige kleuren ronduit gevaarlijk zijn en niet meer op truckcabines gebruikt mogen worden in de toekomst." Hij is terughoudend om het al over een wet te hebben, hij houdt het liever op een richtlijn.

Dat er achter de schermen al verder wordt gedacht dan een ‘richtlijn', blijkt wel uit het bestaan van een artist-impression van hoe trucks er volgens de EU in de toekomst uit moeten zien. Interessant is dat hierbij het wagenpark van de Nederlandse vloerenspecialist Pail Floors is gebruikt. Een woordvoerder van Pail Floors bevestigt dat het meewerkt aan het initiatief van de EU. "Ik kan me juist wèl voorstellen dat het veiligheidscomité van de EU snel regels stelt voor kleurdesigns, niet eens zozeer voor onveilige kleuren, maar wel voor veiliger kleuren die de verkeersveiligheid bevorderen."

De ideëen van de EU zijn in Groot-Brittannië afwijzend beoordeeld door branche-organisatie Road Haulage Association. "We zijn verbijsterd over dit voorstel. Het is niets anders dan een opperste vorm van Europese bureaucratie, een voorstel dat totaal onuitvoerbaar is. Wij zullen ons hier zeer tegen verzetten", aldus een RHA-zegsman.

Bron: RoadTransport
Dit is duidelijk een 1 april grap!!! :joehoe:
Ik heb een bestuurlijke functie in de dienstverlenende sector!
Zonder transport staat echt alles stil!

wietze
Berichten: 778
Lid geworden op: do dec 28, 2006 11:45 am

Re: Transportnieuws

Bericht door wietze » di apr 06, 2010 3:13 pm

BROSHUIS ontvangt grote order van Siemens.

BROSHUIS heeft afgelopen week een grote order binnen gekregen van Siemens.
De multinational zocht voor de aanschaf van 32 speciale lange opleggers een betrouwbare partner die aan hun specifieke wensen kon voldoen en heeft die in BROSHUIS gevonden.
De trailerfabrikant uit Kampen is uitgekozen vanwege de flexibiliteit en de kwaliteit van het product.
De meer assige diepladers worden speciaal voor Siemens geconstrueerd.
BROSHUIS dankt deze grote order tevens aan de kwaliteitscertificering ISO 9001, die het bedrijf dit jaar wederom mag verlengen en de bewezen stabiliteit van het familiebedrijf.
“Deze opdracht is een kroon op het werk” verteld Pieter-Bas Broshuis. “we leveren al jaren klant specifieke opleggers van zeer hoge kwaliteit aan veeleisende afnemers zoals het Engelse leger, Belgische leger, Nederlandse leger, Vestas en Airbus . Het is daarom fantastisch dat nu ook een bedrijf als Siemens om deze redenen bij ons een order plaatst.”


bron.BROSHUIS
Kun je hier je bedrijf niet vinden kijk dan op buzzybeeforum

rutgermulder
Berichten: 32
Lid geworden op: za jan 20, 2007 10:24 pm
Locatie: Daarlerveen
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door rutgermulder » ma apr 19, 2010 2:16 pm

Volvo Trucks brengt de FMX uit: speciaal voor het bouwsegment

Volvo Trucks introduceert de solide, nieuwe Volvo FMX. Deze truck is speciaal ontworpen voor zware bouwtaken en zal in september op Europese markten verkrijgbaar zijn. Later in het jaar wordt de truck wereldwijd uitgebracht.

“We zijn zeer trots op deze truck en kunnen nauwelijks wachten tot we de truck bij onze bouwklanten aan het werk zien”, aldus Staffan Jufors, President en CEO bij Volvo Trucks. “De nieuwe Volvo FMX is een baanbrekende ontwikkeling voor onze bedrijfsactiviteiten en die van onze klanten.”

Robuust uiterlijk voor een robuuste truck
De meest opvallende wijziging bij de nieuwe Volvo FMX met grotere bodemvrijheid is het robuuste, moderne exterieur. Met de nieuwe bovengrille, het agressieve lagere front, de driedelige stalen bumper met stalen hoeken, robuuste beschermingsplaat en beschermende bullbar, is dit een solide bouwtruck. Voor extra functionaliteit biedt de Volvo FMX tevens een krachtige sleephaak, roosterbescherming voor de koplampen, nieuwe antisliptreden en een handige ladder – en dit zijn slechts enkele voorbeelden.

“Bij de eerste blik op deze truck en de krachtige uitstraling ervan wordt onmiddellijk de nauwe verbinding duidelijk tussen Volvo Trucks en ons zusterbedrijf Volvo Construction Equipment, een van de grootste fabrikanten ter wereld van kippers, graafmachines en wielladers”, aldus Staffan Jufors. “De nieuwe Volvo FMX straalt letterlijk het bouwkarakter uit, een directe weerspiegeling van de mogelijkheden van de truck aan de binnen- en aan de buitenkant.”

Ontworpen voor superieure aandrijflijnprestaties
De nieuwe Volvo FMX is gebaseerd op het zeer succesvolle FM-platform, dat zich ruimschoots heeft bewezen op het gebied van veeleisende bouwtoepassingen, vooral in de Scandinavische landen, Rusland en Oost-Europa. Chauffeurs kunnen uitstekende aandrijflijnprestaties tegemoetzien die zijn gebaseerd op de kracht en efficiency van de 11-liter motor (330 tot 450 pk) of de 13-liter motor (380 tot 500 pk). De recentelijk bijgewerkte bouwversie van de I-Shift-versnellingsbak maakt het mogelijk om de truck uit haast elke lastige situatie vrij te krijgen. Daarnaast zorgt de I-Shift voor een optimale schakelwerking en een soepele start. Volvo Engine Brake Plus biedt een enorm remvermogen, 375 kW bij 2300 tpm.

'De perfecte bouwtruck'“Dit is de perfecte bouwtruck – en de ontwikkeling ervan is voornamelijk gestimuleerd door onze klanten”, aldus Staffan Jufors. “Met de verbeteringen in de Volvo FMX, in combinatie met de ontwikkeling van een sterk serviceaanbod voor het bouwsegment, hopen we de tevredenheid van onze bestaande klanten nog verder te verhogen. We hebben tevens hoge verwachtingen van de mogelijkheid van deze truck en van onze unieke total business solutions voor het bouwsegment om vele nieuwe klanten aan te trekken”, besluit Juffors.


Afbeelding
~http://www.volvoworld.eu~
The pride of Sweden

schoenenreus
Berichten: 1
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 3:57 pm

Re: Transportnieuws

Bericht door schoenenreus » do apr 29, 2010 7:14 pm

Klaes schreef:Versteijnen koopt Campina-terrein

Transportbedrijf Gebr. Versteijnen heeft het Friesland/Campina terrein in Tilburg aangekocht. Versteijnen wil het terrein gaan gebruiken voor diverse logistieke activiteiten.

Afbeelding

In totaal meet het terrein ruim zeven hectare; het gaat om grond en gebouwen. Het terrein aan de Jules Verneweg komt vrij door de verhuizing van de kaasfabriek naar onder meer Steenderen. Ook de verpakkingsactiviteiten van het zuivelconcern verhuizen uit Tilburg. Hoeveel geld er met de transactie is gemoeid, is niet bekend gemaakt.

Versteijnen kan in 2011 in fasen over het terrein beschikken en gaat het gebruiken voor opslag en andere logistiek.

In de buurt ligt een spoorverbinding. Het bedrijf wil zich in de toekomst ook meer op vervoer per trein richten.

Bron: Omroep Brabant

kijk dit is weer een typisch bericht van een journalist die zijn bronnen niet goed nakijkt. ik werk zelf bij gebr. versteijnen te tilburg. de versteijnen die getoond wordt op het plaatje is een andere ook uit tilburg.

Plaats reactie

Terug naar “Transport gerelateerd nieuws”