Transportnieuws

Voor de laatste nieuwtjes uit de transportsector!
Gebruikersavatar
Theo.D
Berichten: 3862
Lid geworden op: zo jun 29, 2008 9:53 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Theo.D » za okt 30, 2010 9:01 pm

Ach de duitse polizei die is punklich.

In Nederland worden de personenauto's vaak ook op de ballast neergezet dat mag hier in Nederland wel dat staat ook vaak met spanbanden vast.

Zie foto.

Afbeelding

De boete zal wel voor de spanbanden zijn.

Gebruikersavatar
ron van veggel
Berichten: 881
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 7:53 pm
Locatie: zandeweer (prov. groningen)
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door ron van veggel » zo okt 31, 2010 3:56 pm

Theo.D schreef:De boete zal wel voor de spanbanden zijn.
plus mss wel voor het uitsteken van de auto aan de achterkant over de trailer
planners zijn net als het weer: erg veranderlijk

wietze
Berichten: 778
Lid geworden op: do dec 28, 2006 11:45 am

Re: Transportnieuws

Bericht door wietze » zo nov 21, 2010 5:26 pm

Roelofs wegenbouw uit Den Ham heeft zijn nieuwe 4 assige aanhangwagen in gebruik genomen.
Deze aanhangwagen is ideaal voor de infratechniek.
De aanhanger is zó geconstrueerd dat er een ideale gewichtsverdeling ontstaat bij het laden van een asfaltset (wals en asfalteermachine). Dankzij de dubbelwerkende hydraulische oprijkleppen over de volledige breedte en het centraal te bedienen Wabco “ECAS” luchtveer systeem kan de aanhangwagen eenvoudig worden geladen en gelost. De eenvoudig bedienbare hydraulische steunpoten aan de achterzijde van de aanhangwagen zijn niet alleen beter voor de stabiliteit, maar passen zich ook automatisch aan naar iedere ongelijke ondergrond. De aanhangwagen is tevens uitgerust met een volledig vlakke laadvloer.

Daarnaast is de oplegger uitgevoerd met:
- 4 x 12 ton assen (technisch)
- Luchtvering
- Lift as op derde as
- Volledige LED verlichting
- Rvs gereedschapskisten die deel uit maakt van de zijafscherming
- Uitwisselbaar trekoog van 40 of 50 mm
- Triangel met variabele lengte
- Eenvoudig opbergen van breedte verlichting
- Centrale vetsmering
- Volledig geschoopeerd incl. draaistellen en raamwerken
- Wielnaven + velgen in klantkleur gespoten
- Gecertificeerde 6,7 ton sjorogen
- Sert document

Kwaliteit herkent men aan de details……..


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bron.Broshuis[/size
Kun je hier je bedrijf niet vinden kijk dan op buzzybeeforum

Gebruikersavatar
scanias
Berichten: 202
Lid geworden op: ma dec 28, 2009 5:45 pm

Re: Transportnieuws

Bericht door scanias » ma nov 29, 2010 7:55 pm

Volgens de hoofdredacteur van Power Torque Magazine in Australië komen er in de Caterpillar trucks ook andere motoren beschikbaar om straks aan Euro 5 te voldoen. De beide Caterpillar motoren die nu worden aangeboden, halen zoals verwacht Euro 5 niet.

Daarbij wordt niet alleen gedacht aan de SCR C15 motor van Cummins, maar ook aan de Maxxforce 15 motor van International. Dit is een kruising tussen een Caterpillar C15 blok en allemaal MAN onderdelen, waarmee MAN verondersteld wordt Euro 5 te halen. Zoals eerder uitgelegd haalt MAN de keuring in Engeland wel met een eigen EGR blok, maar niet bij ons. Hier moeten de MAN motoren aan de AdBlue om Euro 5 te halen. In Australië zou een goedkeuring van de Maxxforce motor nabij zijn, volgens Power Torque.

Wat dan nog een vraagteken blijft is wat het nut is voor Caterpillar van een eigen truckmerk, waarbij er gebruik wordt gemaakt van een International cabine en een dito motor.

Afbeelding

Bronnen: Big Lorry Blog, Truckjournalist
De vrachtwagenchauffeur die niet steelt of erft.....,
zal moet "Trucken" tot hij sterft

kalakuski
Berichten: 86
Lid geworden op: zo nov 19, 2006 2:18 am

Re: Transportnieuws

Bericht door kalakuski » di dec 07, 2010 11:20 am

Klaes schreef:En deze Nederlandse vrachtwagenchauffeur heeft gisteravond in Noorwegen alle geluk van de wereld gehad.
Als de vrachtwagen niet was blijven hangen,was hij 100 meter naar beneden gestort om vervolgens in een Fjord te eindigen. :shock:

Lees verder
het was geen nederlandse chauffeur, maar een slowaak.

kalakuski
Berichten: 86
Lid geworden op: zo nov 19, 2006 2:18 am

Re: Transportnieuws

Bericht door kalakuski » di dec 07, 2010 1:58 pm

Klaes schreef:
kalakuski schreef:
Klaes schreef:En deze Nederlandse vrachtwagenchauffeur heeft gisteravond in Noorwegen alle geluk van de wereld gehad.
Als de vrachtwagen niet was blijven hangen,was hij 100 meter naar beneden gestort om vervolgens in een Fjord te eindigen. :shock:

Lees verder
het was geen nederlandse chauffeur, maar een slowaak.
Maar wel een Nederlandse wagen toch??
ja, van kievit.

Gebruikersavatar
ron van veggel
Berichten: 881
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 7:53 pm
Locatie: zandeweer (prov. groningen)
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door ron van veggel » di dec 14, 2010 10:37 pm

ook een gevalletje OEPS
planners zijn net als het weer: erg veranderlijk

markwinterman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 6:40 pm

Re: Transportnieuws

Bericht door markwinterman » do dec 16, 2010 5:00 pm

dat is nou een chauffeur voor wie ik diep respect heb!
HUP DAN!

Gebruikersavatar
Theo.D
Berichten: 3862
Lid geworden op: zo jun 29, 2008 9:53 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Theo.D » vr jan 07, 2011 1:30 pm

Chauffeurs Van den Bosch Erp zaterdag bijeen vanwege toekomst bedrijf.

ERP – AB Texel, aan de Schilderweg 263 en Nijhoff Wassink zouden alle mengvoedertransporten van Van den Bosch, aan de Hoogven 10, in Erp overgenomen hebben. De chauffeurs van laatst genoemd transportbedrijf hopen zaterdag 8 januari meer te weten.....


lees verder

Gebruikersavatar
Theo.D
Berichten: 3862
Lid geworden op: zo jun 29, 2008 9:53 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Theo.D » vr jan 14, 2011 9:09 pm

A van de Wouw Roosendaal stopt ermee
Geen faillisement, maar wegens het overlijden van de eigenaar houdt het bedrijf op te bestaan. Ze zullen nog even doordoen om opdrachten af te maken maar dan houdt het op. Er is ook geen overname te verwachten.

Bronnen zijn de chauffeurs die bij ons komen laden.

Bron: chauffeursforum.

Afbeelding

Meer foto's van; A. v.d. Wouw - Roosendaal

wietze
Berichten: 778
Lid geworden op: do dec 28, 2006 11:45 am

Re: Transportnieuws

Bericht door wietze » vr jan 21, 2011 5:29 pm

Broshuis heeft gisteren officieel de nieuwe generatie gestuurde opleggers gepresenteerd aan de media.
De SL-trailers zijn uniek vanwege:
De laagste laadvloerhoogte
Het hoogst nuttige laadvermogen
De grootste stuuruitslag
Onderhoudsvriendelijk

AfbeeldingAfbeelding

Elke transportondernemer zoekt een zo laag mogelijke oplegger, met een zo hoog mogelijk laadvermogen, zonder in te leveren aan de inzetbaarheid.
Broshuis komt met dé oplossing, waarbij de hoogte alleen afhankelijk is van de bandhoogte en de door de klant gewenste slag in de vering.
Hiermee wordt een normale rijhoogte gerealiseerd van maar 850mm (de laagste stand bereikt zelfs 790mm!), met een 245-band.
Het bijzondere is tevens dat Broshuis SL-Trailer door de gekozen oplossing een toegestane aslast krijgt, met ontheffing, van 12 ton per as(lijn)!
Echter, voor de transporteurs is de toegestane aslast niet belangrijk, maar het feitelijke laadvermogen van 12 ton per as.
Deze nieuwe asconstructie is lichter dan de gebruikelijke doorgaande assen! De transporteur krijgt dus meer nuttig laadvermogen dan met een pendelas (welke dezelfde aslasten krijgt, maar wel een hoger eigen gewicht kent).



Naast de laadvloerhoogte en het laadvermogen is ook het onderhoud van groot belang. Het onderhoudsarme systeem biedt enorm veel voordelen ten opzichte van het pendelassysteem.
Het wisselen van een band duurt bij een pendelas gemiddeld 4 kostbare uren. Bij onafhankelijke wielophanging duurt dit slechts 20 minuten.
MET DIT NIEUWE SYSTEEM VERVALT DE NOODZAAK VAN DURE/ZWARE PENDELASSEN BIJ SEMI-DIEPLADERS!

AfbeeldingAfbeelding

Broshuis heeft haar eerste SL Trailer geleverd aan de firma Van Maanen uit Barneveld.
Van Maanen koopt al Broshuis opleggers sinds 1930 en kocht al in 1955 een Broshuis oplegger met pendelassen.
Een logisch vervolg hierop is de aanschaf van de allereerste Broshuis oplegger, met deze nieuwe wielophanging.

AfbeeldingAfbeelding


Van Maanen koos een dubbel uitschuifbare oplegger, welke aan de internationale pers is voorgesteld.
Met de nieuwe asophanging blijft de laadvloerhoogte 850mm, ook als de oplegger zelfs dubbel of triple uitschuifbaar wordt. Het aantal assen (maximaal 10 aslijnen) maakt voor de laadvloerhoogte niet uit.

René van Maanen: “Ook het stuurgedrag is uitzonderlijk: een stuuruitslag van bijna 60 graden en de ongeëvenaarde stabiliteit, je moet er simpelweg mee gereden hebben!
Met deze aankoop krijgen we een lagere oplegger, met meer laadvermogen, meer stuuruitslag en meer veerweg. De keuze wordt je dan wel erg simpel gemaakt!”

Afbeelding
Afbeelding
Het onderhoud van de as is , door het gebruik van standaard componenten (Wabco, Knorr, ZF-lagers), erg eenvoudig uit te voeren. Het stuursysteem is ongewijzigd: het bekende Broshuisstuursysteem. Ook iets normaals als een bandenwissel en onderhoud aan de remmen, is bij deze asophanging, hetzelfde als bij een doorgaande as. Echter het onderhoud is veel eenvoudiger dan bij pendelassen, waarbij onderhoud onderweg vaak niet eens mogelijk is.

Broshuis biedt de onafhankelijke wielophanging, naast de doorgaande of pendelassen (diepladers), aan op alle semi-diepladers en diepladers. Van deze typen opleggers zijn er op dit moment al meerdere in productie.

AfbeeldingAfbeelding
Kun je hier je bedrijf niet vinden kijk dan op buzzybeeforum

Gebruikersavatar
Patrick Hoogstra
Berichten: 1079
Lid geworden op: do feb 19, 2009 7:50 pm
Locatie: Nuis
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Patrick Hoogstra » zo jan 23, 2011 1:43 pm

NOORDHORN - Koopman Logistics Group in Noordhorn start een project met het rijden van twee LZV-combinaties (Lange Zware Voertuigen) met daarvoor trekkers aangedreven door een combinatie van groen gas en diesel waarbij een reductie van meer dan 40% CO2 uitstoot wordt gehaald.

De transportsector gebruikt voor het vervoer van goederen veelal motorvoertuigen die aangedreven worden op diesel en is daarmee een van de belangrijkste veroorzakers van uitstoot van CO2. Door het intensieve gebruik is de impact op milieu en klimaat groot. Koopman neemt het maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO-beleid) zeer serieus en levert een bijdrage aan de strijd tegen klimaatverandering.

Samen met Smurfit Kappa en Interforest Terminal Rotterdam wordt een uniek concept gestart, namelijk een LZV combinatie met een totaal terreingewicht (gewicht van het ledige combinatie met het geladen gewicht van de goederen) van 57,5 ton in combinatie met een trekkende eenheid aangedreven door groen gas/diesel. Daarmee is Koopman op dit moment de eerste die dit op deze wijze oppakt in deze gewichtsklasse en daarmee een aantal belangrijke milieudoelstellingen behaalt.

Welke milieudoelstellingen worden hiermee bereikt?
» door de nieuwe aandrijving op de trekker een CO2 reductie van meer dan 40%
» door de juiste combinatie van opdrachtgevers een zeer gering aantal lege kilometers
» door een goede combinatie van laadvolume en laadgewicht een optimale inzet

De leverancier van de trekkende eenheid is MAN-dealer Sommerauer Trucks, importeur Pon, die in samenspraak met Koopman dit concept heeft ontwikkeld en ook verder in de markt gaat zetten. Als leverancier van het groene gas zal OrangeGas gaan optreden.

Alle bedrijven behorende tot de Koopman Logistics Group zijn ISO14001-gecertificeerd en hebben volgens de directie oog voor MVO. Zo is er binnen het transport continu aandacht voor brandstofverbruik, benuttingsgraad van voertuigen en reductie van lege kilometers. Koopman proeven uitgevoerd voor bijmenging van alternatieve brandstoffen (PO en aardgas) om de uitstoot van CO2 en NOX terug te brengen.
Heb je geen geld voor een masseur, wordt dan combi chauffeur!

Gebruikersavatar
scanias
Berichten: 202
Lid geworden op: ma dec 28, 2009 5:45 pm

Re: Transportnieuws

Bericht door scanias » vr feb 18, 2011 8:27 am

De Russische coureur Vladimir Chagin stopt na zeven Dakar overwinningen met rallyrijden. Hij zegt betrokken te willen blijven bij het professionele Kamaz team waarvan hij jarenlang het boegbeeld was.

Afbeelding
Al sinds 1990 nam Chagin deel aan de legendarische Dakar rally. Hij viel de eerste drie keer uit, maar de Rus zette door. Het gevolg was dat hij in 1996 finishte. Zoals zo veel deelnemers aan de Dakar rally, had Chagin de smaak te pakken. In 2000 won hij voor het eerst het truck klassement. Er zouden nog zes zeges volgen, de laatste enkele weken geleden. In totaal won Chagin 63 etappes, een record.


Teleurgesteld

Gerard de Rooy toonde zich teleurgesteld toen hij het nieuws hoorde. "Een donderslag bij heldere hemel", aldus de trucker uit Son. "Ik ben er echt niet blij mee. Chagin is de te kloppen man. Iedereen wil hem verslaan. Zijn afscheid is voor mij een extra kans om te winnen, maar wil je dat wel? Ik niet in elk geval", zei De Rooy tegen Omroep Brabant. De Rooy, die nog een avondje uit eten gaat met zijn Russische aartsrivaal, zegt goed te herstellen van zijn rugblessure.


Bronnen: RTL, Omroep Brabant
De vrachtwagenchauffeur die niet steelt of erft.....,
zal moet "Trucken" tot hij sterft

Gebruikersavatar
Dennis Ellens
Site Admin
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo nov 19, 2006 9:08 pm
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Dennis Ellens » vr feb 25, 2011 1:45 pm

SCANIA AARDGASTREKKER VOOR ROTRA

Afbeelding

Rotra heeft vandaag, 21 februari 2011, een Scania aardgastrekker in haar vloot opgenomen. Hiermee wil Rotra de nodige ervaring opdoen teneinde de milieu-impact van haar activiteiten nog verder te verlagen. De uitstoot van CO2 kan door de inzet van de Scania tot 70% worden gereduceerd. De inzet wordt vanuit de Scania-importeur begeleid. Het Scania P310 trekkerchassis kan naar keuze worden aangedreven door CNG (Compressed Natural Gas) of biogas. Aangezien Rotra op haar eigen terrein de beschikking heeft over een aardgasvulstation, zal de truck worden voorzien van CNG. De basis van de 4x2 trekker wordt gevormd door het nieuwste 5-cilinder 9,3-liter motorenplatform (boring: 130mm) dat gebruikt wordt voor de Euro 5 en EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle) dieselmotoren. Er zijn verschillende modificaties doorgevoerd, waaronder cilinderkoppen voor centraal gemonteerde bougies, een gasinspuitsysteem in het inlaatspruitstuk en een speciaal aangepaste nokkenas. Het motormanagementsysteem past zich automatisch aan de kwaliteit van het gas aan, wat een voordeel is wanneer gereden wordt op biogas of mengsels van biogas en aardgas, waar de kwaliteit van het gas kan wisselen.

Rotra zet hiermee de lijn van maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoering voort. De inzet van een LZV, als eerste in Nederland, en een distributietruck op ethanol zijn enkele voorbeelden. Naast de ontwikkeling van innovatieve transportoplossingen is Rotra druk bezig met de ontwikkeling van een eigen loswal als milieuvriendelijk alternatief voor het steeds meer vastlopende containervervoer per vrachtwagen. Verder voorzag Rotra in oktober van het afgelopen jaar haar Automatic Bicycle Warehouse van zonnecellen waarmee een jaarlijkse uitstootvermindering van ruim 48.000 kg CO2 wordt bewerkstelligd.

Bron tekst: Rotra.eu | Bron foto: Regiobodeonline.nl
Bij gebrek aan moderators werken hier mensen, wees er alsjeblieft zuinig op.

Nobody Said It Was Easy! No one ever said it would be so hard!

Gebruikersavatar
Theo.D
Berichten: 3862
Lid geworden op: zo jun 29, 2008 9:53 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Theo.D » ma mar 07, 2011 10:34 am

Transportbedrijf Wim Bosman overgenomen

's-HEERENBERG - De Nieuw-Zeelandse firma Mainfreight Ltd heeft transport- en logistiek bedrijf Wim Bosman overgenomen. Mainfreight betaalt 110 miljoen euro voor de overname van de in 's-Heerenberg gevestigde onderneming die actief is in veertien Europese landen.

Daar komt nog eens 10 miljoen euro bij als Bosman zijn winstdoelstellingen in 2011 haalt.

Bron: Gelderlander

Plaats reactie

Terug naar “Transport gerelateerd nieuws”