Transportnieuws

Voor de laatste nieuwtjes uit de transportsector!
evert56
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mei 24, 2009 11:18 am
Locatie: hazerswoude

Re: Transportnieuws

Bericht door evert56 » za apr 12, 2014 12:58 pm

Die aanplakas daar rij ik al 3 jaar mee , heeft toen 3 maanden gekost om het kenteken te krijgen omdat de regels hiervoor verandert waren , schoones heeft m zelfs omlaten bouwen daarom , apart verhaal weer :fluit:
beter voor de wind dan na de middag

VOLVO FH 16 700
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 9:52 pm
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door VOLVO FH 16 700 » zo apr 13, 2014 1:46 pm

Aankoppelbare 4e of 5e as.

De Wetering Boten Transport rijd al jaren met een Volvo FH en met een Volvo FM waar een losse as kan worden aangekoppeld.
(zie linkjes

http://www.vandewetering.nl/wp-content/ ... 24x768.jpg

http://www.vandewetering.nl/wp-content/ ... 24x768.jpg

Bij de Volvo FM is aan de achterkant duidelijk het open haakoog te zien waaraan de losse as wordt gekoppeld.

Dus eigenlijk niets nieuws onder de zon.
VOLVO FH 16 750 ........ ik rol

Liever 6 harde klappen..... 8 zachte plofjes

fotograaf-wessels
Berichten: 51
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 4:39 pm
Locatie: Musselkanaal

Re: Transportnieuws

Bericht door fotograaf-wessels » wo dec 10, 2014 4:58 pm

Bergingsbedrijf Johan van der Zand uit Buren wordt verdacht van fraude.

Afbeelding
Foto: Dennis Ellens TransportFotos.nl

Dat meldt dagblad De Telegraaf. De krant schrijft onder meer dat verzekeringsmaatschappij TVM hiervan al in oktober 2013 aangifte heeft gedaan. Volgens onbevestigde berichten zou het bedrijf jarenlang gesjoemeld hebben met de facturen voor de berging van trucks en touringcars in het buitenland. De schade voor de verzekeraars zou in de miljoenen lopen. Naar aanleiding van een onderzoek door Justitie heeft de politie vorige week een inval gedaan bij het bergingsbedrijf. Hierbij is de complete administratie in beslag genomen.

Johan van der Zand zelf ontkent dat er sprake is van fraude: “De beschuldigingen zijn uitsluitend bedoeld om ons prachtige bedrijf om zeep te helpen”. Ook advocate Willemijn Oosterbaan van Joh. v/d Zand stelt dat er geen enkele concrete aanwijzing voor is. “Mijn cliënt wordt ervan beschuldigd facturen te hebben opgehoogd. Daar zie ik vooralsnog niets van terug in het onderzoekdossier”, zei ze tegen een journalist van De Telegraaf.

Tegen dagblad De Gelderlander verklaarde zij bovendien dat er weliswaar gesproken wordt over een miljoenenfraude, maar dat dit in de aangifte niet terugkomt. "Het gaat bij lange na niet om zo'n bedrag. De administratie die in beslag was genomen, was ook weer heel snel terug. En er is ook geen sprake van inbeslagname van persoonlijke eigendommen."

TVM zou nog steeds zaken doen met Van der Zand.
Internationaal Bergingsbedrijf Joh. v/d Zande bestaat al sinds het begin van de jaren '80 en heeft een uitstekende naam op het gebied van technisch complexe bergingen en het repatriëren van zwaar beschadigde of gestolen voertuigen uit alle hoeken van Europa.

Bron truckstar.nl

VOLVO FH 16 700
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 9:52 pm
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door VOLVO FH 16 700 » wo dec 24, 2014 7:40 pm

Hallo Allemaal,


Ik wens iedereen:

PRETTIGE KERSTDAGEN EN EEN VOORSPOEDIG, MAAR VOORAL EEN GEZOND 2015 TOE
VOLVO FH 16 750 ........ ik rol

Liever 6 harde klappen..... 8 zachte plofjes

Erik Z
Berichten: 14
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 10:11 pm

Trucker belaagd

Bericht door Erik Z » vr jan 16, 2015 10:34 pm

Een trucker is op de Bosdreef in Rotterdam belaagd door drie mannen, omdat hij naar eigen zeggen 'iets te breed stond opgesteld' bij het stoplicht. Lichtelijk in paniek doet de man, filmend met de camera van zijn telefoon, live verslag vanuit zijn wagen, terwijl hij ook meteen de politie belt.

De chauffeur heeft woensdag meteen aangifte gedaan bij de politie. De recherche doet onderzoek, maar heeft de drie mannen nog niet gesproken.


Link

Gebruikersavatar
Hans van Wijk
Berichten: 11881
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 10:19 pm
Locatie: Nieuw-Buinen

Re: Transportnieuws

Bericht door Hans van Wijk » wo apr 08, 2015 8:32 pm

Stel deze vraag maar eens aan de man met de rode stropdas, http://www.spitsnieuws.nl/binnenland/20 ... haalverbod
Zeer waarschijnlijk heeft deze daar wel een mooi antwoord op.
Met vriendelijke groet,

Hans.

FTF Detroit-Diesel

VOLVO FH 16 700
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 9:52 pm
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door VOLVO FH 16 700 » wo mei 06, 2015 7:07 pm

Klaes schreef:Dashcam brengt aso in beeld A50

Afbeelding

Een dashcam heeft afgelopen zondag een automobilist in beeld gebracht die een levensgevaarlijk spel speelde met een truck op de A50.

We kennen allemaal de bizarre dashcam-beelden uit Rusland van YouTube. Maar ook in Nederland rijden agressieve automobilisten rond die op ruzie uit zijn en gevaarlijke situaties veroorzaken.

Agressieve Opelrijder veroozaakt bijna ongeluk.
Getuige ook deze video die door Gelrenieuws.nl op YouTube werd gezet: de bestuurder van een zilvergrijze Opel Astra (09-GZK-6) met aanhanger voegt op verkeerde en gevaarlijke wijze vlak voor een truck in op de A50 ter hoogte van Hoenderloo.

De chauffeur van de truck geeft een lichtseintje als reactie, maar dat kan de automobilist niet helemaal hebben. Wat volgt is een zeer gevaarlijk kat en muisspel waarbij de chauffeur van de truck rustig blijft, zich niet laat uitdagen en door alert te reageren een ongeluk kan voorkomen.

Dashcam brengt verkeersaso in beeld op de A50 bij Hoenderloo

Met dashcam vastgelegd
De automobilist zal zich niet bewust geweest zijn van het feit dat zijn agressieve en levensgevaarlijke gedrag met de dashcam is vastgelegd.
Evenmin zal hij zich bewust zijn geweest van het grote gevaar wat hij veroorzaakte. Het mag een wonder heten dat dit niet mis ging. We hoeven niemand uit te leggen wat de gevolgen hadden kunnen zijn.

Wel kunnen we iedereen waarschuwen voor deze agressieve automobilist met zijn zilvergrijze Opel Astra. De kalme en alerte reactie van de truck-chauffeur dient als voorbeeld voor hoe te handelen in dergelijke situaties.

Bron: Truckstar.nl


Is dit of wordt filmpje nog doorgegeven aan de Politie ?

Deze agressieve man moet onmiddellijk zij rijbewijs voor lange tijd worden afgepakt.
Dit kan gewoon niet dat dit onbestraft blijft !
Het kenteken is bekend, dus moet het niet zo moeilijk zijn om deze man op te pakken.

Door het juist optreden van de vrachtwagenchauffeur is erger voorkomen.
VOLVO FH 16 750 ........ ik rol

Liever 6 harde klappen..... 8 zachte plofjes

VOLVO FH 16 700
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 9:52 pm
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door VOLVO FH 16 700 » vr jul 17, 2015 6:35 pm

Klaes schreef:Nieuwe Scania in het wild

De nieuwe Scania prototypes komen steeds vaker voor in het wild. Hier zie je zo’n fieldtest truck die in Zweden gespot werd. Naar verluid mocht de Nederlandse chauffeur van de Mera truck zelfs even binnen kijken. Als hij daar foto’s van heeft hou ik me aanbevolen!

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Truckblog.nl
Nieuw, Nieuw, ik zie niet echt een nieuwe Scania cabine, een beetje opgeleukt (upgrate)
Wat er onderhuids zit, moeten we nog even afwachten.
VOLVO FH 16 750 ........ ik rol

Liever 6 harde klappen..... 8 zachte plofjes

Gebruikersavatar
Hans van Wijk
Berichten: 11881
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 10:19 pm
Locatie: Nieuw-Buinen

Re: Transportnieuws

Bericht door Hans van Wijk » zo mar 13, 2016 3:50 pm

Wegman Transport uit Ter-Apelkanaal neemt R.Groenewold & Zn uit 1e Exloërmond over.
Groenewold is dus niet failliet, dit om misverstanden te voorkomen.
http://www.transport-online.nl/site/695 ... port-over/
Met vriendelijke groet,

Hans.

FTF Detroit-Diesel

Gebruikersavatar
Hans van Wijk
Berichten: 11881
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 10:19 pm
Locatie: Nieuw-Buinen

Re: Transportnieuws

Bericht door Hans van Wijk » wo okt 26, 2016 9:22 am

Dan heb ik hier ook nog een paar klassiekers als camper.

AE-08-87
Afbeelding

Afbeelding

61-YB-35
Afbeelding

Afbeelding

UB-87-58
Afbeelding

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Hans.

FTF Detroit-Diesel

Wim Verspaandonk
Berichten: 14639
Lid geworden op: do jan 26, 2012 8:53 pm

Re: Transportnieuws

Bericht door Wim Verspaandonk » vr dec 23, 2016 5:52 pm

Geparkeerde trucks van Waberer's, op Bedrijventerrein Meerheide te Eersel, tijdens de kerstvakantie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VOLVO FH 16 700
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 9:52 pm
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door VOLVO FH 16 700 » wo mei 10, 2017 7:15 pm

Klaes schreef:Supermarkt rijden old school style!

Tussen twee artikelen door even boodschappen doen bij de super in de wijk. Maar wat staat daar nou op de losplek? Een Scania 3-serie Streamline, een V8 met 420pk!

Afbeelding

Al weet ik hoe vaak hebben we geschreven over het feit dat de schoonste trucks in ons land onze supermarkten bevoorraden. Minimaal Euro VI, maar liever nog schoner, zegt bijvoorbeeld Albert Heijn, het liefst op vloeibaar gas, LNG. Want die maken ook nog minder geluid. Op die manier komt een Benny Wezenberg bijvoorbeeld aan Iveco's. (hij heeft net weer twee nieuwe).
Dus hoe druk is het in de transportwereld als een supermarktketen een rit uitchartert aan in dit geval Van der Sangen uit Schijndel die deze fraaie youngtimer voor de koeltrailer zet? Zo'n truck uit de tijd dat er veel minder regels waren? Toen ik aan kwam rijden, stapte de chauffeur net in. Lekker klapperend reed hij het winkelcentrumpje uit, raampje open. De turbofluit nadrukkelijk hoorbaar. Ook wij zijn van een schoon milieu. Maar een mooi geluid is op z'n tijd ook nooit weg!

Bron: Bigtruck.nl/Blog door Tim de Jong

Leuk, LNG, maar nu blijkt dat LNG helemaal niet zo milieuvriendelijk is als men suggereert.
Dit is onlangs bekend geworden naar een uitgebreid onderzoek naar LNG, in sommige gevallen 15 tot 30% vervuilender/milieu belastender dan een diesel in Euro 6 uitvoering.
VOLVO FH 16 750 ........ ik rol

Liever 6 harde klappen..... 8 zachte plofjes

Gebruikersavatar
Hans van Wijk
Berichten: 11881
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 10:19 pm
Locatie: Nieuw-Buinen

Re: Transportnieuws

Bericht door Hans van Wijk » di jun 06, 2017 2:18 pm

Klaes schreef:Nieuwe Scania P-serie aan het werk in Engeland

Scania werkt na de introductie van de R- en S-series vorig jaar nu hard aan de P- en G-series. De nieuwe trucks worden momenteel al getest bij transportbedrijven, zo blijkt uit nieuw opgedoken fotomateriaal.

Afbeelding
Hopelijk krijgt dit kenteken geen gelijk.
Met vriendelijke groet,

Hans.

FTF Detroit-Diesel

Plaats reactie

Terug naar “Transport gerelateerd nieuws”