Transportnieuws

Voor de laatste nieuwtjes uit de transportsector!
eric vermeulen
Berichten: 72
Lid geworden op: zo dec 19, 2010 4:00 pm
Locatie: Exloërmond
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door eric vermeulen » do sep 08, 2011 9:35 am

Volvo Trucks viert jubileum vlaggenschip met 750 pk

Afbeelding

De Volvo FH16 is nu verkrijgbaar met 750 pk en 3550 Nm voor de zwaarste en meest veeleisende transporttaken. De introductie valt samen met de viering van het 25e jubileumjaar van de 16-liter motor.
In 1987 werd de Volvo F16 geïntroduceerd, met de allereerste 16-liter motor van Volvo, die 470 pk leverde. Sindsdien hebben de eisen van de markt de ontwikkeling voortgestuwd naar steeds krachtigere trucks.

"Met de Volvo FH16 750 bieden we onze klanten een zuinige truck die absolute topprestaties levert bij uiterst lage emissies. Dit is een compromisloze combinatie voor de zwaarste en meest veeleisende transporttaken," zegt Staffan Jufors, President en CEO van Volvo Trucks.

Prestaties, zuinigheid en aandacht voor het milieu
De nieuwe motor is gebaseerd op dezelfde technologie als de huidige 16-liter dieselmotor van Volvo Trucks met 700 pk, een zescilinder lijnmotor met bovenliggende nokkenas, vier kleppen per cilinder en pompverstuivers. De motor is geoptimaliseerd voor meer vermogen en koppel, maar dit is niet ten koste gegaan van het brandstofverbruik. De 750 pk-motor is beschikbaar in twee uitvoeringen, een Euro 5 en een EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle), die een nog lagere uitstoot van deeltjes en minder rookgassen geeft.

Volvo's automatisch schakelende versnellingsbak I-Shift wordt standaard gemonteerd, en is aangepast aan het hoge koppel van de motor. De reeks achterassen omvat assen die geschikt zijn voor combinatiegewichten tot 200 ton. Voor snelle internationale transporten is de onlangs geïntroduceerde RS1360-soloas een brandstofbesparend alternatief.

Rijeigenschappen en productiviteit
De nieuwe 750 pk-motor levert al een koppel van 2800 Nm bij 900 tpm, waarna de koppelkromme scherp oploopt en het piekniveau van 3550 Nm bereikt bij 1050 tpm, om vervolgens constant te blijven tot 1400 tpm. Hierdoor is het mogelijk om een hoge snelheid te behouden op de steilste hellingen.

"Hoe meer koppel er bij een laag toerental beschikbaar is voor het trekken van een zware lading, hoe minder belastend dit is voor de motor en hoe zuiniger de truck rijdt. Dit resulteert ook in prima rijeigenschappen," zegt Hayder Wokil, productmanager bij Volvo Trucks.

De Volvo FH16 750 is bedoeld voor zowel zware transporttaken als voor inzet waarbij een hoge gemiddelde snelheid is vereist over heuvelachtige of zelfs bergachtige wegen.

"Voor de meeste klanten van de FH16 ligt de focus op het vervoeren van zoveel mogelijk vracht in een zo kort mogelijke tijd. Veel klanten moeten echter ook snel waardevolle goederen en verse producten vervoeren over lange afstanden en diverse terreinen en op tijd kunnen leveren," legt Wokil uit.

Zwaarder vervoer, krachtigere trucks
Lange tijd is er een trend geweest naar steeds zwaardere transporten, wat ook de noodzaak gaf voor krachtigere trucks. Sinds de introductie van de Volvo F16 in 1987 en de eerste generatie van de 16-liter motor die 470 pk leverde, zijn de vermogensniveaus steeds toegenomen net als de wensen van de markt en de klanten. In 1993 steeg het vermogen naar 520 pk. Tien jaar later kwam er een compleet nieuwe motor die 610 pk leverde. In 2009 was Volvo de eerste producent die de 700 pk haalde, en nu is het tijd voor de volgende stap: de Volvo FH16 met 750 pk.

De productie van de eerste Volvo FH16 trucks met het hogere vermogen voor de Europese markt start begin 2012. In aanvulling op de 750 pk uitvoering is de 16-liter motor van Volvo beschikbaar met vermogens van 540, 600 en 700 pk.

8 september 2011

Bron: http://www.volvotrucks.com
Het online transportspel: http://www.games.primevision.ws/transportwereld/
Mijn foto's zijn ook te vinden op: http://www.facebook.com/Everm.Fotografie

Gebruikersavatar
Dennis Ellens
Site Admin
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo nov 19, 2006 9:08 pm
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Dennis Ellens » wo sep 28, 2011 8:19 pm

Rotra neemt Scania gastrekker op LNG in gebruik
28 september 2011 | Auteur: Richard Kok

Rotra uit Doesburg heeft vandaag de beschikking gekregen over een Scania gastrekker welke is voorzien van een LNG-tanksysteem. Nadat eerder dit jaar de nodige ervaring is opgedaan met een Scania gastrekker op CNG, zet Rotra nu de trekker op LNG (Liquefied Natural Gas) in om de milieu-impact van haar activiteiten verder te verlagen.

Afbeelding

LNG is de vloeibare vorm van CNG (Compressed Natural Gas) en kent als voordeel dat het in gekoelde vorm onder hoge druk opgeslagen wordt. Hierdoor kan er aanzienlijk meer brandstof worden meegevoerd, waarmee de actieradius van de trekker toeneemt. De trekker is daarnaast zo’n 70 procent stiller dan een dieseltruck.


Het Scania P310 trekkerchassis is in basis geschikt voor CNG (Compressed Natural Gas) of biogas. Scania Nederland heeft de trekker binnen haar eigen netwerk omgebouwd naar LNG. Hiervoor is een 415 liter RVS tank aan het chassis gemonteerd die geschikt is voor de opslag van LNG.


Aangezien Scania vanuit het modulaire concept voorzieningen heeft om de accu’s achterin het chassis te bevestigen, beslaat deze tank de ruimte vóór het achterwiel. De trekker heeft een wielbasis van 3550mm.


Door deze oplossing hoeft de koppelschotel niet verhoogd te worden. De basis van de 4×2 trekker wordt gevormd door het nieuwste 5-cilinder 9,3-liter motorenplatform dat gebruikt wordt voor de Euro 5 en EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle) dieselmotoren.

Bron
Bij gebrek aan moderators werken hier mensen, wees er alsjeblieft zuinig op.

Nobody Said It Was Easy! No one ever said it would be so hard!

Gebruikersavatar
Glasbak
Berichten: 40
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 6:42 pm

Re: Transportnieuws

Bericht door Glasbak » vr nov 25, 2011 9:24 pm

Ginaf Trucks BV vraagt faillissement aan: circa 120 ontslagen


VEENENDAAL - "Ginaf Trucks in Veenendaal heeft faillissement aangevraagd", zegt Ginaf-Dakar rijder Wuf van Ginkel vrijdag tegen transport Online.

Naar verwachting zal het faillissement van de onderneming aan de Wageningselaan 24, begin volgende week worden uitgesproken.

Dat betekent dat een curator de circa 120 werknemers zal ontslaan. Hoewel het doek nog niet is gevallen zou er achter de schermen al aan een doorstart gewerkt worden.

"Of ik daaraan mee doe kan ik nog niets over zeggen. Daar is het te vroeg voor", meldt van Ginkel, die actief is met zijn Ginaf Service.


Lees verder.

wietze
Berichten: 778
Lid geworden op: do dec 28, 2006 11:45 am

Re: Transportnieuws

Bericht door wietze » wo dec 07, 2011 6:13 pm

Eerste taxi-Mercedes-Benz B-klasse voor Taxi Koopmans uit Jubbega

Vandaag is door Wensink uit Heerenveen een Mercedes-Benz B180 CDI van de nieuwste generatie afgeleverd aan Taxi Koopmans. Dit bedrijf uit Jubbega is daarmee de eerste in Nederland die een B-klasse als taxi aan het werk heeft. We wensen Taxi Koopmans veel veilige kilometers toe in hun nieuwste aanwinst!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bron,Buzzynews
Kun je hier je bedrijf niet vinden kijk dan op buzzybeeforum

wietze
Berichten: 778
Lid geworden op: do dec 28, 2006 11:45 am

Re: Transportnieuws

Bericht door wietze » zo dec 11, 2011 10:05 am

Broshuis ontwikkeld lage zwanenhals


In het streven naar een steeds lagere oplegger en daar mee een grotere laadhoogte heeft Broshuis de afgelopen periode veel tijd gestoken in deze ontwikkeling.Naast het welbekende SL-Trailer concept, waarbij een laadvloerhoogte van 790 mm verkregen kan worden (zelfs bij 3x uitschuifbaar), heeft Broshuis nu ook een extreem lage zwanenhals ontwikkeld.

Afbeelding

Dankzij deze ontwikkeling is het mogelijk ook hoogte te winnen op de zwanenhals. Dit is vooral essentieel bij trekkers die zijn uitgevoerd met een kraan. Door het verstevigde chassis wordt de koppelingshoogte groter, wat ten koste gaat van de laadhoogte op de zwanenhals. Broshuis is er nu in geslaagd om een lage zwanenhals te ontwikkelen met een koppelingsdruk van 18 ton.

Afbeelding


Het is dankzij deze ontwikkeling mogelijk om binnen de wettelijke afmetingen een zo hoog mogelijke lading te transporteren. ( zeecontainers, porta cabines e.d.) Voor naloop gestuurde opleggers is nu een zwanenhals ontwikkeld met een dikte van 10cm, een koppelingshoogte vanaf 95cm en heeft een technische capaciteit van 15 ton. De nieuwe zwanenhals voor hydraulisch gestuurde opleggers is 12cm hoog en leverbaar met een Koppelingshoogte vanaf 95cm. Ondanks de geringe hoogte heeft deze nek een technische capaciteit van 18ton!

Afbeelding

Dit nieuwe type zwanenhals is tevens te verkrijgen met een korte vooroverbouw (vanaf 1.200mm) en een op maat gemaakte doorzwenkradius. Dit maakt deze opleggers ideaal in combinatie met auto's waarop een kraan gemonteerd staat waarbij de beperkte kopstraal, een relatief hoge schotelhoogte door het kraanframe en kritieke doorzwenkradius altijd een probleem zijn.

Afbeelding

bron.Broshuis
Kun je hier je bedrijf niet vinden kijk dan op buzzybeeforum

Gebruikersavatar
Jeroen Hein
Berichten: 2077
Lid geworden op: di nov 18, 2008 5:52 pm
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Jeroen Hein » ma jan 02, 2012 6:45 pm

Ploeger Groep begint aan LZV.
2 voor Harderwijk en 2 voor Tilburg.
Deze soorten LZV. Deze zijn daadwerkelijk 25,25 meter.
Afbeelding
Foto: Albert Heijn Geldermalsen.
Kijk voor alles op wielen op:
http://www.heinfotografie.forum2go.nl!

Jeroen Bubbert
Berichten: 4
Lid geworden op: di jan 03, 2012 5:14 pm

Re: Transportnieuws

Bericht door Jeroen Bubbert » do jan 05, 2012 10:59 pm

het niet verlenen van voorrang aan voetgangers bij een oversteekplaats. 380€ :evil:
bellen en rood licht 220€ :evil:

Gebruikersavatar
daf fax 85.410
Berichten: 15
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 8:17 pm
Locatie: spanbroek

Re: Transportnieuws

Bericht door daf fax 85.410 » za jan 28, 2012 10:07 am

bene agere et nil timere
goed doen en niets vrezen

wietze
Berichten: 778
Lid geworden op: do dec 28, 2006 11:45 am

Re: Transportnieuws

Bericht door wietze » zo feb 05, 2012 1:21 pm

Broshuis met veel innovaties op verschillende beurzen.


Broshuis B.V. heeft het afgelopen jaar veel noviteiten op de markt gebracht. Een greep uit deze noviteiten zullen dit voorjaar worden tentoongesteld op twee Nederlandse beurzen.
Op 27 tot en met 29 maart 2012 is het Kamper bedrijf actief op de carrosserie en vakdagen in Hardenberg. Hier zullen de volgende noviteiten worden geshowd.
- 2 meter brede oplegger (voor het rijden/werken op de vluchtstrook)
- Eco-klep (brandstof besparing)
- Nieuw multifunctioneel container chassis
- SL Semi-dieplader

Afbeelding
Broshuis is net als aankomende editie een vertrouwt gezicht op de Bedrijfsauto RAI. Hier zal de nieuwste range 100 tonners (2+6 SL Semi-dieplader) worden geïntroduceerd. Opleggers op bedrijfsauto RAI:
- 2+6 SL semi-dieplader
- Eco Klep
- 2 assige SL- semi-dieplader
- SL-Dieplader
- Nieuwe MFCC
“Als je iets nieuws te melden hebt dan ben je aanwezig op de RAI en Hardenberg!!” aldus Pieter-Bas Broshuis. “Wij hebben veel nieuwe dingen dus zijn wij van de partij! Wij heten u van harte welkom op onze stands

Bron: Broshuis
Kun je hier je bedrijf niet vinden kijk dan op buzzybeeforum

devaat
Berichten: 3
Lid geworden op: zo apr 03, 2011 9:43 am

Re: Transportnieuws

Bericht door devaat » di feb 21, 2012 7:08 pm

Klaes schreef:Meldpunt voor malafide werkgevers’

Afbeelding

Afgelopen weekend was er een belangwekkende uitzending, Debat op 2. Hier ging het over tolerantie en intolerantie richting Oost Europees personeel. Als eerste kwam Ab Knoops aan het woord, de uitbater van chauffeurscafe Appie Happie. Hij zei veel overlast te ervaren van honderden chauffeurs die in de weekenden met hun combinatie nabij zijn restaurant te parkeren, op straat hun behoefte doen en nooit in het restaurant komen eten. Na enig heen en weer gediscussieer, bijvoorbeeld of zo’n meldpunt voor overlast veroorzaakt door Oost Europeanen, een initiatief van de PVV, nu wel of niet kan, kwam de discussie bijna aan de kern van het probleem.

Namelijk de houding van ondernemers in de transportsector. Jammer genoeg kwam niet de wetgeving ter sprake, die de ondernemers de ruimte geeft om zich van de praktijken te bedienen waarover Nederlandse chauffeurs zich terecht opwinden. Een Poolse mevrouw stelde hierop voor een meldpunt op te richten voor malafide werkgevers. Werkgevers dus die Oost Europees personeel in dienst hebben om die te kunnen onderbetalen.

Hier ligt een mooie kans voor de linker vleugel van de politiek. De regelgeving moet beter gehandhaafd worden, want er bestaan wel degelijk regels tegen arbeidsverdringing waarbij Nederlandse chauffeurs worden weggepest om er een goedkoper iemand van verre voor in de plaats te kunnen laten rijden. Verder was er slechts een meneer die erop wees dat Minister Kamp beloofd had te handhaven op het betalen van een minimum loon, en dat het daar niet van komt.

De praktijk is natuurlijk dat Nederland een veel constructievere toon moet aanslaan in Brussel om te komen tot eenduidige arbeidswetgeving in de Unie. Daarbij moet iedereen voor zichzelf kunnen bepalen waar hij werkt. Maar hij of zij heeft zich wel te richten naar de wetten regels van het land waar hij werkt. Dus gelijk loon, gelijk werk in het land waar je werkzaam bent, zelfs al bevindt zich je werkgever formeel in een ‘goedkoper’ land.

Klik hier voor de uitzending van zaterdag 18 februari.

Tim de Jong

Bron: Truckjournalist.nl
stel nouw dat ze meer loon krijgen zouden ze dan niet meer hun behoefte op straat doen?

Gebruikersavatar
ron van veggel
Berichten: 881
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 7:53 pm
Locatie: zandeweer (prov. groningen)
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door ron van veggel » wo jul 11, 2012 6:28 pm

Klaes schreef:VIDEO - Auto laden op zijn Russisch

Je kan veel van de Russen zeggen, maar niet dat ze geen originele kijk hebben op transport. Neem nu deze nog nooit vertoonde manier om een auto op een oplegger te krijgen...

Video

Bron: TTM.nl
wat een stelletje knuppels
planners zijn net als het weer: erg veranderlijk

Gebruikersavatar
henniev8
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:22 pm
Locatie: thoear

Re: Transportnieuws

Bericht door henniev8 » di jul 24, 2012 8:47 pm

iemand eenig idee waarom mijn foto's zo flets zijn ?

Gebruikersavatar
Dennis Ellens
Site Admin
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo nov 19, 2006 9:08 pm
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door Dennis Ellens » ma aug 27, 2012 10:15 pm

In Memoriam Kees van Iersel

Ons bereikte het droevige bericht dat de heer Kees van Iersel op 14 augustus 2012 is overleden.

Verkeersschool Kees van Iersel is prominent en gewaardeerd lid van BOVAG Rijscholen sinds 1 januari 1984. Maar het bleef voor Kees van Iersel niet bij een gewoon lidmaatschap van BOVAG.

Kees koos voor een actieve en betrokken rol en was jarenlang bestuurder van zijn belangenclub. De bestuurlijke carrière van Kees is imposant. Hij was Lid van de BOVAG Ledenraad, lid van het Dagelijks bestuur van BOVAG Rijscholen en lid van het Afdelingsbestuur van BOVAG Rijscholen. Kees was ook: voorzitter van de Divisie Transportopleidingen en Kees was BOVAG-afgevaardigde naar EFA, de Europese organisatie van rijschoolondernemers. Verder zat Kees in diverse CCV Werkgroepen.

BOVAG is Kees van Iersel zeer erkentelijk voor al zijn bestuurlijke inspanningen. Niet voor niets heeft BOVAG hem onderscheiden met het erelidmaatschap van BOVAG Rijscholen.

Wij wensen zijn vrouw Nellie, zijn kinderen Mariëtte, Corrien en Kees jr. en tevens zijn vier kleinkinderen veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Roger Keijbeck, voorzitter BOVAG Rijscholen
Frans Bastiaansen, manager BOVAG Rijscholen

Bron: Bovag
-----
Op 14 augustus is Kees van Iersel in zijn woonplaats Heesch als gevolg van een slopende ziekte op 68-jarige leeftijd overleden.

Kees van Iersel was een markante persoonlijkheid die veel heeft betekend voor de motorsport en de KNMV. Ook in de wereld van de rijopleidingen genoot hij met zijn verkeersschool grote bekendheid. Hij speelde een belangrijke rol bij de overgang van de NMB naar de KNMV in 1983 en gold als een vertrouwensman van vele clubs en officials. Kees bekleedde vele bestuursfuncties binnen de KNMV. Zo was hij voorzitter van de Motocross Commissie, voorzitter van District Zuid, lid van het Hoofdbestuur en lid van de Ledenraad. In 1997 werd hij door de KNMV benoemd tot Official van Verdienste.

Kees was ook een man van de praktijk, die in de motocross perfect werkende starthekken introduceerde. Bovenal was hij een warm mens die altijd klaar stond voor de overkoepelende motorbond, zijn bedrijfsruimte beschikbaar stelde of met zijn luxe autobussen gasten vervoerde bij grote motorsportevenementen en congressen.

De KNMV heeft een grote motorsportvriend verloren. Wij wensen zijn familie veel sterkte met het dragen van dit verlies.

Bron: Knmv.nl
Kees van Iersel was eigenaar van rijschool Iersel, Kees van - Heesch
Bij gebrek aan moderators werken hier mensen, wees er alsjeblieft zuinig op.

Nobody Said It Was Easy! No one ever said it would be so hard!

Leon22
Berichten: 1
Lid geworden op: di aug 28, 2012 8:43 am

Re: Transportnieuws

Bericht door Leon22 » di aug 28, 2012 8:46 am

Klaes schreef:Technische gevolgen tachofraude beperkt

Het effect van manipulatie van de digitale tachograaf op de technische staat van vrachtwagens is niet zo groot als branche-organisatie Bovag dat vorig weekend schetste in De Telegraaf. Transport en Logistiek Nederland en diverse truckfabrikanten hebben dat verklaard aan TTM.nl.

Afbeelding

"Door een magneet op de versnellingsbak te plaatsen raken veiligheidssystemen als ABS, tractiecontrole en elektronisch stabiliteitsprogramma bij vele tienduizenden trucks van slag", zo vertelde Bovag aan de Telegraaf. Bovag kan desgevraagd echter niet uitleggen hoe dat dan precies gebeurt. "Ik ben geen techneut. Feit is dat manipulatie met magneten gebeurt en dat het ingrijpt in systemen. Welke, dat scheelt per type", aldus Bovag-woordvoerder Paul de Waal.

Transport en Logistiek Nederland (TLN) beet op Logistiek.nl al van zich af noemde de uitspraken van Bovag ‘ongefundeerd'. "TLN waakt er voor dat op basis van suggesties of onjuiste informatie een beeld wordt geschapen dat door gebruik van een magneet, bepaalde veiligheidssystemen van een vrachtauto worden uitgeschakeld en vrachtauto's daardoor een groot gevaar op de weg zijn. Zo wordt het belangrijkste elektronische veiligheidssysteem op een vrachtauto, ABS, niet aangestuurd vanuit de versnellingsbak. Het uitschakelen van de tachograaf door gebruik van een magneet heeft daarom geen verstorende effect op het ABS systeem. ABS is niet het enige veiligheidssysteem waar vrachtauto's gebruik van maken. Sinds enkele jaren is daar het ESP aan toegevoegd. ESP is een systeem dat we daarom vooral terugvinden als accessoire op nieuwe vrachtauto's.

Afbeelding

De meeste vrachtauto's op de weg zijn er nog niet mee uitgerust. TLN kan niet met zekerheid zeggen of er een relatie bestaat tussen het gebruik van een magneet en het verstoren van de werking van ESP. Wel zeker is dat ESP niet alleen haar informatie krijgt uit de versnellingsbak, maar ook via verschillende andere bronnen in een vrachtauto die niet worden verstoord door gebruik van een magneet", aldus TLN-woordvoerder Floris Liebrand.

Truckfabrikant Iveco is bij monde van woordvoerder Jean Marie Verheyen heel wat zekerder: "Nee, een magneet op de versnellingsbak heeft geen gevolgen voor de werking van ABS en ESP. Het zou wel kunnen dat signalen die gekoppeld zijn aan de versnellingsbak, zoals cruisecontrol, erdoor beïnvloed worden." Ook Scania-woordvoerder Nico van der Klugt zegt dat de versnellingsbak en sensoren voor veiligheidssystemen elkaar in principe niet zouden moeten beïnvloeden. "Die systemen hebben een back-up en zijn niet eenvoudig uit te schakelen. Over tachofraude kan ik zeggen dat het wel nadelen heeft voor de truck, omdat die meer kilometers loopt dan geregistreerd wordt. Wij hebben manieren om te achterhalen of er gesjoemeld is. Met bedrijven die een onderhoudscontract hebben bij Scania en die een magneet op de versnellingsbak hebben gehad, gaan we een hartig woordje praten."

TLN wil naar aanleiding van de berichtgeving benadrukken dat het absoluut onjuist is dat 1/3 van al het internationaal vervoer met de tachograaf manipuleert. "Laat staan dat er tienduizenden vrachtauto's met magneten rondrijden. Op basis van gerichte inspecties van de ILenT onder geconditioneerd vervoer, kwam destijds naar voren dat 1/3 van de uit deze groep geselecteerde vrachtauto's met de tachograaf had gemanipuleerd", aldus Liebrand.

Waar Bovag en TLN het over eens zijn, is dat manipulatie van de tachograaf zo snel mogelijk tot het verleden moet behoren. "TLN pleit voor een strenge handhaving. De twee belangrijkste argumenten hiervoor zijn dat het uitschakelen van de tachograaf van invloed kan zijn op de verkeersveiligheid (rij- en rusttijden) en concurrentievervalsend werkt", aldus Liebrand. Bovag meldt snel te willen kijken naar ‘constructieve oplossingen'. "Deze situatie is onwenselijk. De verkeersveiligheid is in het geding en het kost dealerbedrijven gewoon geld, omdat onderhoudscontracten niet meer uit kunnen. Er is echter niet één zaligmakende oplossing. Bovag wil dan ook zo spoedig mogelijk met betrokken partijen - ik denk aan KLPD, truckleveranciers, TLN etc. - aan tafel", aldus Paul de Waal.

Bron: TTM.nl

Wist niet dat dat door een magneet kan komen. Als de Bovag het zegt, zal het wel zo zijn....Opmerkelijk nieuws in ieder geval.

Gebruikersavatar
ron van veggel
Berichten: 881
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 7:53 pm
Locatie: zandeweer (prov. groningen)
Contacteer:

Re: Transportnieuws

Bericht door ron van veggel » di aug 28, 2012 5:06 pm

Dennis Ellens schreef:
In Memoriam Kees van Iersel

Ons bereikte het droevige bericht dat de heer Kees van Iersel op 14 augustus 2012 is overleden.

Verkeersschool Kees van Iersel is prominent en gewaardeerd lid van BOVAG Rijscholen sinds 1 januari 1984. Maar het bleef voor Kees van Iersel niet bij een gewoon lidmaatschap van BOVAG.

Kees koos voor een actieve en betrokken rol en was jarenlang bestuurder van zijn belangenclub. De bestuurlijke carrière van Kees is imposant. Hij was Lid van de BOVAG Ledenraad, lid van het Dagelijks bestuur van BOVAG Rijscholen en lid van het Afdelingsbestuur van BOVAG Rijscholen. Kees was ook: voorzitter van de Divisie Transportopleidingen en Kees was BOVAG-afgevaardigde naar EFA, de Europese organisatie van rijschoolondernemers. Verder zat Kees in diverse CCV Werkgroepen.

BOVAG is Kees van Iersel zeer erkentelijk voor al zijn bestuurlijke inspanningen. Niet voor niets heeft BOVAG hem onderscheiden met het erelidmaatschap van BOVAG Rijscholen.

Wij wensen zijn vrouw Nellie, zijn kinderen Mariëtte, Corrien en Kees jr. en tevens zijn vier kleinkinderen veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Roger Keijbeck, voorzitter BOVAG Rijscholen
Frans Bastiaansen, manager BOVAG Rijscholen

Bron: Bovag
-----
Op 14 augustus is Kees van Iersel in zijn woonplaats Heesch als gevolg van een slopende ziekte op 68-jarige leeftijd overleden.

Kees van Iersel was een markante persoonlijkheid die veel heeft betekend voor de motorsport en de KNMV. Ook in de wereld van de rijopleidingen genoot hij met zijn verkeersschool grote bekendheid. Hij speelde een belangrijke rol bij de overgang van de NMB naar de KNMV in 1983 en gold als een vertrouwensman van vele clubs en officials. Kees bekleedde vele bestuursfuncties binnen de KNMV. Zo was hij voorzitter van de Motocross Commissie, voorzitter van District Zuid, lid van het Hoofdbestuur en lid van de Ledenraad. In 1997 werd hij door de KNMV benoemd tot Official van Verdienste.

Kees was ook een man van de praktijk, die in de motocross perfect werkende starthekken introduceerde. Bovenal was hij een warm mens die altijd klaar stond voor de overkoepelende motorbond, zijn bedrijfsruimte beschikbaar stelde of met zijn luxe autobussen gasten vervoerde bij grote motorsportevenementen en congressen.

De KNMV heeft een grote motorsportvriend verloren. Wij wensen zijn familie veel sterkte met het dragen van dit verlies.

Bron: Knmv.nl
Kees van Iersel was eigenaar van rijschool Iersel, Kees van - Heesch
kan ik helemaal bij aansluiten veel sterkte naar de familie toe. 1 van de betere rijscholen van Heesch en wijde omtrek heb er zelf al mijn rijbewijzen gehaald daar
planners zijn net als het weer: erg veranderlijk

Plaats reactie

Terug naar “Transport gerelateerd nieuws”