crisis
- Johannes Dijkstra
- Berichten: 56
- Lid geworden op: za nov 04, 2006 10:09 pm
- Locatie: Bolsward of BR-HP-70
- Contacteer:
Re: crisis
De regering waaronder vooral Mnr Bos is erg verkeerd bezig geweest.
Hij had strengere eisen moeten maken.
En nu zitten ze met de handen in het haar ivm bezuinigingen.
Hij had strengere eisen moeten maken.
En nu zitten ze met de handen in het haar ivm bezuinigingen.
Een wiel is gemaakt om te rollen!
- Jeroen Hein
- Berichten: 2077
- Lid geworden op: di nov 18, 2008 5:52 pm
- Locatie: Elburg
- Contacteer:
Re: crisis
Ja inderdaadJohannes Dijkstra schreef:De regering waaronder vooral Mnr Bos is erg verkeerd bezig geweest.
Hij had strengere eisen moeten maken.
En nu zitten ze met de handen in het haar ivm bezuinigingen.
Vind het maar raar
Maar ik denk dat de crisis nog lang niet voorbij is
Kijk voor alles op wielen op:
http://www.heinfotografie.forum2go.nl!
http://www.heinfotografie.forum2go.nl!
- Johannes Dijkstra
- Berichten: 56
- Lid geworden op: za nov 04, 2006 10:09 pm
- Locatie: Bolsward of BR-HP-70
- Contacteer:
Re: crisis
Jawel... als ik mijn huisje gevonden heb...Jeroen Hein schreef:Ja inderdaadJohannes Dijkstra schreef:De regering waaronder vooral Mnr Bos is erg verkeerd bezig geweest.
Hij had strengere eisen moeten maken.
En nu zitten ze met de handen in het haar ivm bezuinigingen.
Vind het maar raar
Maar ik denk dat de crisis nog lang niet voorbij is
Bedrijven moeten gewoon weer kunnen investeren. als ze dat niet kunnen gaan ze failliet.
Een wiel is gemaakt om te rollen!
- Jeroen Hein
- Berichten: 2077
- Lid geworden op: di nov 18, 2008 5:52 pm
- Locatie: Elburg
- Contacteer:
Re: crisis
Jep , ik ken een transportbedrijf ( naam zeg ik maar niet ) die baas gooit het geld zo makkelijk wegJohannes Dijkstra schreef:Jawel... als ik mijn huisje gevonden heb...Jeroen Hein schreef:Ja inderdaadJohannes Dijkstra schreef:De regering waaronder vooral Mnr Bos is erg verkeerd bezig geweest.
Hij had strengere eisen moeten maken.
En nu zitten ze met de handen in het haar ivm bezuinigingen.
Vind het maar raar
Maar ik denk dat de crisis nog lang niet voorbij is
Bedrijven moeten gewoon weer kunnen investeren. als ze dat niet kunnen gaan ze failliet.
Zegmaar ,, Baas , een chrome Alcoa velg is kapot.
Wat nu?
Ooh haal maar nieuwe.
Doei
Hoe wil je snel failliet gaan zeg ik dan
Kijk voor alles op wielen op:
http://www.heinfotografie.forum2go.nl!
http://www.heinfotografie.forum2go.nl!
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: do jul 12, 2007 5:34 pm
- Locatie: Middelstum
Re: crisis
Ligt er aan, de baas zal zelf het beste weten hoe het financiele in elkaar zit.
en als je echt geen geld hebt voor nieuwe alcoa, of noem maar op.
dan zegt de baas echt niet van, haal maar een nieuwe.
en als je echt geen geld hebt voor nieuwe alcoa, of noem maar op.
dan zegt de baas echt niet van, haal maar een nieuwe.
"Kodak Z710" & Nikon D60
- Mike van Herk
- Berichten: 314
- Lid geworden op: do jan 15, 2009 7:03 pm
Re: crisis
en je kan ook moeilijk op 5 wielen gaan rijen als het een 4x2 is
- Jeroen Hein
- Berichten: 2077
- Lid geworden op: di nov 18, 2008 5:52 pm
- Locatie: Elburg
- Contacteer:
Re: crisis
Mike van Herk schreef:en je kan ook moeilijk op 5 wielen gaan rijen als het een 4x2 is
Kijk voor alles op wielen op:
http://www.heinfotografie.forum2go.nl!
http://www.heinfotografie.forum2go.nl!
- Jeroen Hein
- Berichten: 2077
- Lid geworden op: di nov 18, 2008 5:52 pm
- Locatie: Elburg
- Contacteer:
Re: crisis
Daar heb je wel gelijk in.Dylan Bakker schreef:Ligt er aan, de baas zal zelf het beste weten hoe het financiele in elkaar zit.
en als je echt geen geld hebt voor nieuwe alcoa, of noem maar op.
dan zegt de baas echt niet van, haal maar een nieuwe.
Kijk voor alles op wielen op:
http://www.heinfotografie.forum2go.nl!
http://www.heinfotografie.forum2go.nl!
- Johannes Dijkstra
- Berichten: 56
- Lid geworden op: za nov 04, 2006 10:09 pm
- Locatie: Bolsward of BR-HP-70
- Contacteer:
Re: crisis
1 nieuwe alcoa is niet een investering maar een reparatie.
Maar op zich zit ik niet naar de transportbedrijven alleen te kijken maar vooral naar expediteurs
Die hebben geld nodig om goederen in te kopen.
Als zij geen goederen kunnen inkopen omdat de bank geen krediet wil afgeven staat het bedrijf stil.
Maar op zich zit ik niet naar de transportbedrijven alleen te kijken maar vooral naar expediteurs
Die hebben geld nodig om goederen in te kopen.
Als zij geen goederen kunnen inkopen omdat de bank geen krediet wil afgeven staat het bedrijf stil.
Een wiel is gemaakt om te rollen!
- Dennis Ellens
- Site Admin
- Berichten: 5812
- Lid geworden op: zo nov 19, 2006 9:08 pm
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: crisis
DOESBURG/OLDENZAAL/RIJNSBURG - De kredietcrisis heeft er voor gezorgd dat talloze bedrijven failliet zijn gegaan. Maar wat doen de transportondernemers waar het goed gaat allemaal om de economische malaise het hoofd te bieden? “Vooral op de debiteuren letten. Zorgen dat de betalingen op tijd binnen komen”, tipt directeur Machiel Roelofsen van Rotra Doesburg.
Machiel doet zijn verhaal vanuit Los Angeles in de Verenigde Staten. “Ik merk dat klanten wel wat last van de kredietcrisis hebben. En de groei is afgezwakt”, erkent hij. “Rotra blijft goed in contact met de klanten. Overigens zijn wij altijd voorzichtig geweest. Rotra is van oudsher een familiebedrijf en bestaat negenennegentig jaar en steeds is er zorgvuldig gekeken naar de kredietwaardigheid van de klanten”, aldus Machiel.
Wat kan de overheid tijdens de kredietcrisis voor de transportsector doen? Machiel: “Het zou goed zijn dat subsidies ten goede komen aan mensen die daar behoefte aan hebben. Dus minder procedures. Nu zitten er vaak allerlei bureaus tussen waar geld terecht komt. Het is een schimmige wereld voor de ondernemer. Ik weet niet of hele zwakke ondernemingen geholpen moeten worden. De sterke blijven over en die moeten indien nodig wel geholpen worden.”Spreekt Machiel met zijn personeel over de kredietcrisis? “Bij ons is het een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid. Iedereen moet opletten”, besluit Machiel. Bij Rotra werken 425 mensen en het bedrijf heeft dagelijks zo`n 250 vrachtwagens onder hun regie rijden.
Commerciële aanpak
“We merken dat er minder aanbod van lading is voor de expediteurs dus dat ressorteert in een mindere vraag naar trekkers en trailers”, aldus directeur Henk Noordman van Transportbedrijf Heisterkamp in Oldenzaal. Ook hij wil vertellen wat hij als ondernemer doet om de crisis te overleven. Henk: “In plaats van rigoureus te snijden in het personeel en het wagenpark hebben wij gekozen voor commerciële aanpak. Wij gaan onze bestaande en nieuwe opdrachtgevers overtuigen van het feit dat wij met onze strategische locaties sneller kunnen schakelen. We kunnen de trekkers meer kilometers laten rijden, uiteraard binnen de wettelijke rusttijden. Het is belangrijk dat je op diverse plaatsen kunt wisselen van chauffeur om zodoende de trekker multifunctioneel te kunnen inzetten. Dit komt dan weer tot uitdrukking in de kilometerprijs.”
Uiteraard is de Heisterkamp directeur ook gevraagd om tips om de crisis ongeschonden uit te komen.“Die hou ik voor mezelf. Ik kan geen strategie bedenken voor iedereen. Heisterkamp is uniek in de trailertrucking en niet vergelijkbaar met andere bedrijven”, reageert Henk. Heeft de economische situatie hem voorzichtiger gemaakt? “Op dit moment vinden er geen grote investeringen plaats”, laat hij weten. Wat moet de overheid voor de branche doen? Henk: “Iedereen moet zijn eigen strategie volgen, ondernemen is geen taak voor de overheid. Wel zou de overheid de banken kunnen stimuleren de rentepercentages niet kunstmatig hoog te houden door extra opslag te berekenen op de rentetarieven.” Ook op het bedrijventerrein van Heisterkamp in Oldenzaal is de kredietcrisis een gespreksonderwerp. Henk doet mee aan menig gesprek over de situatie. Hij zegt daarover: “Uiteraard spreek ik over de kredietcrisis, ik denk dat iedereen elke dag met nieuws en informatie over de kredietcrisis wordt geconfronteerd.
Van onze mensen verwachten wij een professionele inzet, er is minder werk, maar het werk dat ze uitvoeren moet kwalitatief goed zijn.” Bij Heisterkamp werken 1100 personen. Het bedrijf heeft in het transport, verhuur en leasebedrijf ongeveer 1100 trekkers. Toch heeft de crisis inmiddels ook enkele sporen bij Heisterkamp achtergelaten. Het bedrijf heeft eerder de contracten van circa tachtig Poolse truckers niet verlengd. En de portiersloge in Oldenzaal is eind vorig jaar gesloten. Chauffeurs is in 2008 gevraagd een groot aantal snipperdagen snel op te nemen. Dat is het gevolg van minder opdrachten voor de Oldenzaalse transporteur.
Heldere afspraken
Van der Slot Transport in Rijnsburg is een belangrijke speler op het gebied van logistiek binnen de sierteeltsector. Het bedrijf is gespecialiseerd in het vervoer van bloemen en planten. Ook andere geconditioneerde transporten zijn een uitdaging voor het bedrijf van directeur Alex van der Slot. “Nu de kredietcrisis gaande is bespeur ik een lichte druk op de tarieven”, verklaart Alex. “En dat wij nog beter onze best moeten doen om afspraken na te komen.
Hoe overleeft zijn bedrijf de crisis? “Ik en mijn medewerkers proberen het werk niet voor 100, maar 150 procent te doen. Ik hou mijn medewerkers gemotiveerd om goed werk af te leveren. En maak ze duidelijk dat wij het met z’n allen moeten doen. Gelukkig zijn onze klanten trouw. Ik weet dat ze weg kunnen gaan als ze slechte ervaringen hebben. Mijn tip om te overleven is met de opdrachtgevers goede en heldere afspraken te maken. Die ook na zijn te komen”, wil de ondernemer kwijt.
En voegt er even later aan toe: “Wees niet bang om te investeren. Medewerkers moeten goed materieel hebben om hun werk naar behoren te kunnen uitvoeren.” Is hij voorzichtiger geworden? Alex: “Wel voorzichtiger. Ik let dubbel op nieuwe klanten. Stel mezelf de vraag waarom ze komen? Verder gaat alles bij ons net als voorheen. Als een medewerker niet functioneert ga ik op zoek naar een nieuwe. Ik zorg voor de juiste ploeg medewerkers.” Hij is van mening dat de overheid moet investeren in de infrastructuur. Door projecten versnelt uit te voeren krijgen velen werk. “De overheid moet vooral zorgen dat de wegen goed ontsloten worden”, benadrukt Alex. Bij zijn bedrijf werken 110 mensen, vijftig daarvan zijn chauffeur. Van der Slot Transport beschikt over dertig wagens.
Auteur: Marcel van der Voort ©transport-online.com
-------
@ Scania Gaanderen
Eerste nieuwe stond afgelopen vrijdag op de zaak
Machiel doet zijn verhaal vanuit Los Angeles in de Verenigde Staten. “Ik merk dat klanten wel wat last van de kredietcrisis hebben. En de groei is afgezwakt”, erkent hij. “Rotra blijft goed in contact met de klanten. Overigens zijn wij altijd voorzichtig geweest. Rotra is van oudsher een familiebedrijf en bestaat negenennegentig jaar en steeds is er zorgvuldig gekeken naar de kredietwaardigheid van de klanten”, aldus Machiel.
Wat kan de overheid tijdens de kredietcrisis voor de transportsector doen? Machiel: “Het zou goed zijn dat subsidies ten goede komen aan mensen die daar behoefte aan hebben. Dus minder procedures. Nu zitten er vaak allerlei bureaus tussen waar geld terecht komt. Het is een schimmige wereld voor de ondernemer. Ik weet niet of hele zwakke ondernemingen geholpen moeten worden. De sterke blijven over en die moeten indien nodig wel geholpen worden.”Spreekt Machiel met zijn personeel over de kredietcrisis? “Bij ons is het een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid. Iedereen moet opletten”, besluit Machiel. Bij Rotra werken 425 mensen en het bedrijf heeft dagelijks zo`n 250 vrachtwagens onder hun regie rijden.
Commerciële aanpak
“We merken dat er minder aanbod van lading is voor de expediteurs dus dat ressorteert in een mindere vraag naar trekkers en trailers”, aldus directeur Henk Noordman van Transportbedrijf Heisterkamp in Oldenzaal. Ook hij wil vertellen wat hij als ondernemer doet om de crisis te overleven. Henk: “In plaats van rigoureus te snijden in het personeel en het wagenpark hebben wij gekozen voor commerciële aanpak. Wij gaan onze bestaande en nieuwe opdrachtgevers overtuigen van het feit dat wij met onze strategische locaties sneller kunnen schakelen. We kunnen de trekkers meer kilometers laten rijden, uiteraard binnen de wettelijke rusttijden. Het is belangrijk dat je op diverse plaatsen kunt wisselen van chauffeur om zodoende de trekker multifunctioneel te kunnen inzetten. Dit komt dan weer tot uitdrukking in de kilometerprijs.”
Uiteraard is de Heisterkamp directeur ook gevraagd om tips om de crisis ongeschonden uit te komen.“Die hou ik voor mezelf. Ik kan geen strategie bedenken voor iedereen. Heisterkamp is uniek in de trailertrucking en niet vergelijkbaar met andere bedrijven”, reageert Henk. Heeft de economische situatie hem voorzichtiger gemaakt? “Op dit moment vinden er geen grote investeringen plaats”, laat hij weten. Wat moet de overheid voor de branche doen? Henk: “Iedereen moet zijn eigen strategie volgen, ondernemen is geen taak voor de overheid. Wel zou de overheid de banken kunnen stimuleren de rentepercentages niet kunstmatig hoog te houden door extra opslag te berekenen op de rentetarieven.” Ook op het bedrijventerrein van Heisterkamp in Oldenzaal is de kredietcrisis een gespreksonderwerp. Henk doet mee aan menig gesprek over de situatie. Hij zegt daarover: “Uiteraard spreek ik over de kredietcrisis, ik denk dat iedereen elke dag met nieuws en informatie over de kredietcrisis wordt geconfronteerd.
Van onze mensen verwachten wij een professionele inzet, er is minder werk, maar het werk dat ze uitvoeren moet kwalitatief goed zijn.” Bij Heisterkamp werken 1100 personen. Het bedrijf heeft in het transport, verhuur en leasebedrijf ongeveer 1100 trekkers. Toch heeft de crisis inmiddels ook enkele sporen bij Heisterkamp achtergelaten. Het bedrijf heeft eerder de contracten van circa tachtig Poolse truckers niet verlengd. En de portiersloge in Oldenzaal is eind vorig jaar gesloten. Chauffeurs is in 2008 gevraagd een groot aantal snipperdagen snel op te nemen. Dat is het gevolg van minder opdrachten voor de Oldenzaalse transporteur.
Heldere afspraken
Van der Slot Transport in Rijnsburg is een belangrijke speler op het gebied van logistiek binnen de sierteeltsector. Het bedrijf is gespecialiseerd in het vervoer van bloemen en planten. Ook andere geconditioneerde transporten zijn een uitdaging voor het bedrijf van directeur Alex van der Slot. “Nu de kredietcrisis gaande is bespeur ik een lichte druk op de tarieven”, verklaart Alex. “En dat wij nog beter onze best moeten doen om afspraken na te komen.
Hoe overleeft zijn bedrijf de crisis? “Ik en mijn medewerkers proberen het werk niet voor 100, maar 150 procent te doen. Ik hou mijn medewerkers gemotiveerd om goed werk af te leveren. En maak ze duidelijk dat wij het met z’n allen moeten doen. Gelukkig zijn onze klanten trouw. Ik weet dat ze weg kunnen gaan als ze slechte ervaringen hebben. Mijn tip om te overleven is met de opdrachtgevers goede en heldere afspraken te maken. Die ook na zijn te komen”, wil de ondernemer kwijt.
En voegt er even later aan toe: “Wees niet bang om te investeren. Medewerkers moeten goed materieel hebben om hun werk naar behoren te kunnen uitvoeren.” Is hij voorzichtiger geworden? Alex: “Wel voorzichtiger. Ik let dubbel op nieuwe klanten. Stel mezelf de vraag waarom ze komen? Verder gaat alles bij ons net als voorheen. Als een medewerker niet functioneert ga ik op zoek naar een nieuwe. Ik zorg voor de juiste ploeg medewerkers.” Hij is van mening dat de overheid moet investeren in de infrastructuur. Door projecten versnelt uit te voeren krijgen velen werk. “De overheid moet vooral zorgen dat de wegen goed ontsloten worden”, benadrukt Alex. Bij zijn bedrijf werken 110 mensen, vijftig daarvan zijn chauffeur. Van der Slot Transport beschikt over dertig wagens.
Auteur: Marcel van der Voort ©transport-online.com
-------
@ Scania Gaanderen
Eerste nieuwe stond afgelopen vrijdag op de zaak
Bij gebrek aan moderators werken hier mensen, wees er alsjeblieft zuinig op.
Nobody Said It Was Easy! No one ever said it would be so hard!
Nobody Said It Was Easy! No one ever said it would be so hard!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo apr 12, 2009 6:00 pm
Re: crisis
Om wat positief nieuws te brengen naast het topic "failliet" ook en topic "recent gestart" openen?Met daarin nieuws over nieuwe transportbedrijven?
- Dennis Ellens
- Site Admin
- Berichten: 5812
- Lid geworden op: zo nov 19, 2006 9:08 pm
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: crisis
Goedenavond Waggus,
Websites over bedrijven die failliet zijn, of andere informatiebronnen over bedrijven die failliet gaan of in de problemen zitten zijn makkelijk te vinden, ook omdat het voor de opdrachtgever, producent en/of consument erg belangrijk is om van te voren te weten met wat voor partij je precies in zee gaat. Bedrijven die op het randje van de afgrond staan zijn minder populair dan bedrijven die financieel solide zijn.
Aan de ene kant heb je een punt, maar aan de andere kant is informatie hierover verkrijgen erg moeilijk. De meeste bedrijven die gestart worden zijn toch eigenrijders die na 5 jaar een 2de truck erbij kopen, en na 10 jaar een 3de. Daarnaast is op het internet hierovver vrij weinig informatie te vinden. Daarbij komt nog het probleem hoe de eigenaar omtrent reclame staat, de meeste eigenrijders maken geen reclame voor hun diensten en gaan eens een rondje bellen wanneer ze geen werk hebben / krijgen.
Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben, en anders kun je me altijd PB'en.
Websites over bedrijven die failliet zijn, of andere informatiebronnen over bedrijven die failliet gaan of in de problemen zitten zijn makkelijk te vinden, ook omdat het voor de opdrachtgever, producent en/of consument erg belangrijk is om van te voren te weten met wat voor partij je precies in zee gaat. Bedrijven die op het randje van de afgrond staan zijn minder populair dan bedrijven die financieel solide zijn.
Aan de ene kant heb je een punt, maar aan de andere kant is informatie hierover verkrijgen erg moeilijk. De meeste bedrijven die gestart worden zijn toch eigenrijders die na 5 jaar een 2de truck erbij kopen, en na 10 jaar een 3de. Daarnaast is op het internet hierovver vrij weinig informatie te vinden. Daarbij komt nog het probleem hoe de eigenaar omtrent reclame staat, de meeste eigenrijders maken geen reclame voor hun diensten en gaan eens een rondje bellen wanneer ze geen werk hebben / krijgen.
Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben, en anders kun je me altijd PB'en.
Bij gebrek aan moderators werken hier mensen, wees er alsjeblieft zuinig op.
Nobody Said It Was Easy! No one ever said it would be so hard!
Nobody Said It Was Easy! No one ever said it would be so hard!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do dec 23, 2010 5:30 pm
Re: crisis
Denk dat het bankwezen eens zelf naar hun eigen organisatie moet kijken. Waarom moet er zoveel geld in sport worden gestoken door de banken. Oa voetbal, en wielrennen het geld kan niet op. Ook verzekerings maatschappijen doen hier gretig aan mee.
Heel die pot van sponsering eens grondig gaan aanpakken het gelach van dit alles betalen we met zijn allen Een storting op een bank van iemand zijn rekening kost 7,50 euro Waar gaat dat geld heen naar de bonus van de medewerkers of naar de sport afdeling. Verzekeringspremies vliegen omhoog
Ja omdat de sponsering meer geld nodig heeft. Waarom moet men tegenwoordig de hele wereld rond reizen?
Op bedrijven wordt gekeken op iedere cent, investeren wordt heel moeilijk gemaakt. Bedrijven houden Bedrijven worden terughoudend omdat de banken zo moeilijk doen. Nee een foutief beleid in het bankwezen met al die bonussen en sponseringen. Bedrijven steunen is beter dan het reeds eerder genoemde
Misschien eens een goede tip voor den Haag om eens de zaken anders te gaan inzien. U en ik betalen het gelach en ik heb er geen zin meer in
Wim
Heel die pot van sponsering eens grondig gaan aanpakken het gelach van dit alles betalen we met zijn allen Een storting op een bank van iemand zijn rekening kost 7,50 euro Waar gaat dat geld heen naar de bonus van de medewerkers of naar de sport afdeling. Verzekeringspremies vliegen omhoog
Ja omdat de sponsering meer geld nodig heeft. Waarom moet men tegenwoordig de hele wereld rond reizen?
Op bedrijven wordt gekeken op iedere cent, investeren wordt heel moeilijk gemaakt. Bedrijven houden Bedrijven worden terughoudend omdat de banken zo moeilijk doen. Nee een foutief beleid in het bankwezen met al die bonussen en sponseringen. Bedrijven steunen is beter dan het reeds eerder genoemde
Misschien eens een goede tip voor den Haag om eens de zaken anders te gaan inzien. U en ik betalen het gelach en ik heb er geen zin meer in
Wim
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: zo mar 14, 2010 1:02 pm
- Locatie: Zoutkamp
Re: crisis
Laat ze dan eerst eens ophouden met bezuinigen op chauffeurs. Moet je kijken wat je in Nederland allemaal aan geld misloopt met die pyama's hier. Geen pensioen, geen belasting (alhoewel ik daar m'n twijfels over heb) en geld wat naar buitenlanders gaat word ook veelal in het buitenland uitgegeven, dus word het niet hier in de economie gestopt.Mike van Herk schreef:wat hendrik zegt dat het erger word gemaakt dan het is vind ik ook. ik denk dat we gewoon door moeten gaan met uigeven en nu niet gaan lopen te besparen op dingen als het niet nodig is
-=ZOUTKAMP=-