Onlangs afgeleverd: Trailers

Hier vind u een overzicht van materieel wat onlangs is afgeleverd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beheerder
Site Admin
Berichten: 17094
Lid geworden op: ma nov 06, 2006 6:17 pm
Contacteer:

Onlangs afgeleverd: Trailers

Bericht door Beheerder » vr feb 09, 2007 8:24 pm

Hier vind u een overzicht van onlangs afgeleverde Trailers

Bij foto's en/of berichten waarvan het copyright niet bij de plaatser ligt, dient ten alle tijde een bron vermeld worden, zonder bron vermelding worden de berichten verwijderd.

Overigens is het wel zo leuk als foto's van nieuwe trucks zowel in dit topic verschijnen, als in het daarvoor bestemde topic.
Dit is het account voor berichten en officiële mededelingen vanuit het team.
Stuur geen E-mails & PMs naar dit account, deze worden niet gelezen. Klik >hier< voor de teamleden


Zelf mooie foto's voor dit topic maar niet zo handig met het borderen en uploaden van foto's? U kunt ook uw foto’s naar ons toesturen, dan plaatsen wij ze op het forum! Klik op deze tekst voor meer informatie!

markwinterman
Berichten: 373
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 6:40 pm

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door markwinterman » za jun 21, 2008 5:21 am

ik heb hem!
de eerste van 2 nieuwe opleggers voor van Buren

Afbeelding
HUP DAN!

Jordi Niks
Berichten: 5
Lid geworden op: do sep 27, 2007 3:00 pm
Locatie: Vriezenveen

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Jordi Niks » za jul 05, 2008 5:05 pm

Aufderhaar Vriezenveen> Nieuwe Nieuwe CF Trailer (Walking Floor)

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » do jan 14, 2010 7:15 pm

Peter Appel zet B-Double City Trailer LZV in

Logistiek dienstverlener Peter Appel is het nieuwe jaar begonnen met de ingebruikname van een B-Double LZV. De versie die bij Peter Appel wordt ingezet, kenmerkt zich door de mogelijkheid twee citytrailers te kunnen koppelen. Deze LZV wordt ingezet op een route tussen Hoogeveen en Amsterdam.

Afbeelding

De nieuwe LZV is een twee-assige Parator, die is PIEK-goedgekeurd en kan worden ingezet voor ritten voor Albert Heijn. Deze supermarktketen eist van zijn vervoerders dat er met stil PIEK-materieel wordt gereden. Nieuw is dat dit type LZV is uitgerust met zeer compact ingebouwde onderschuif laadkleppen. Daardoor verliezen klant en chauffeur geen tijd bij het laden en lossen.

Peter Appel huurt de LZV bij Twan Heetkamp Trailers uit Venlo. Op die manier kan Appel zich vertrouwd maken met de rij-eigenschappen van dit type LZV en kan het bedrijf zich in de dagelijkse rijpraktijk laten overtuigen van de voordelen. "Peter Appel is al jarenlang een trouwe klant van ons. Door de expansie van zijn bedrijf kon hij telkens voor extra benodigd materieel op ons terugvallen", legt Twan Heetkamp uit.

Heetkamp: "Ons verhuurbedrijf is uitstekend bekend met dit type LZV, al is dit de eerste die op Nederlandse wegen in deze opzet met Citytrailers wordt toegelaten. We zijn zelf partner van een Zweeds verhuurbedrijf dat vele van dit type LZV's in Zweden in de verhuur heeft. Dat het nu een beetje winter is in Nederland, deert dit type LZV niet. In Zweden worden deze LZV's onder veel koudere omstandigheden ingezet, zonder een probleem."

Peter Appel zegt inmiddels vijf jaar ervaring met LZV te hebben. "De eerste heeft alweer 850.000 km gereden, zonder een centje pijn", legt Appel uit. Overleg met klanten leerde Peter Appel dat er een LZV is gewenst die uit twee Citytrailers bestaat, om daarmee stadsdistributie te gaan doen. "Deze combinatie vertrekt geladen met diepvriesgoed uit Hoogeveen naar Amsterdam. Daar wordt de combinatie gesplitst en arriveert een tweede trekker om de goederen uit te leveren bij klanten."

Volgens Peter Appel wordt dit de eerste van vier LZV op deze route. "De tijd zal ons leren of we de beoogde voordelen daadwerkelijk zullen realiseren. Maar ik heb er alle vertrouwen in."

Afbeelding

Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Achtuh
Berichten: 280
Lid geworden op: vr mar 21, 2008 10:50 am
Locatie: Horst-Holland
Contacteer:

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Achtuh » zo jan 17, 2010 9:55 pm

Geen nieuwe vrachtwagen maar wel een trailer:

De WK Trailer van Ton Derix Transport

Afbeelding
Afbeelding

Tom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » do feb 25, 2010 7:03 pm

Ritmeester Interfreight kiest voor koeloplegger van TIP Trailer Services.

Ritmeester is in 1994 ontstaan als een koeriersdienst. Belangrijkste service; verzorging van sneltransport voor de maritieme en industriële sector, voornamelijk met behulp van een bestelwagen en kleine vrachtwagens.

In de loop van de tijd heeft de onderneming zich ontwikkeld tot een logistieke organisatie die een totaalconcept in de markt heeft gezet: allesomvattende scheepsleveranties voor Nederlandse, Belgische en Noord-Duitse havens. Ook kan men u met een nieuwe service naar Denemarken en Zweden van dienst zijn.

Afbeelding

Ritmeester opereert dagelijks vanuit Rotterdam en Ter Apelkanaal. Via lijndiensten verzorgen wij op jaarbasis circa 12.000 zendingen aan boord van schepen. Men coördineert de zendingen vanaf het moment dat de opdrachtgever de opdracht verstrekt tot en met de aflevering aan boord van het schip.

Alle bijkomende zaken neemt men uit handen: het onderhouden van contact met de scheepsagent over de aankomst- en vertrektijden, de afwikkeling van de douaneformaliteiten plus de juiste behandeling van uw documentatie.

Zoals Ritmeester werk uit handen neemt van zijn klanten doet TIP Trailer Services dat voor zijn klanten. Eind Januari kreeg Ritmeester Interfreight te Rotterdam een koeloplegger met dubbele verdamper afgeleverd.

Het voertuig, merk Schmitz met BPW assen, Carrier Vector 1850 MT, werden door Dhr. JJ Doelman overhandigd aan de directie van Ritmeester Interfreight: de heer R-J.A. Keijzers. Deze oplegger is een uitbreiding op de 5 schuifzeilopleggers die Ritmeester voor langere termijn in gebruik heeft van TIP Trailer Services.

Hij zal worden ingezet voor dagelijkse servicegerichte lijndiensten. Ook de eigen opleggers worden via Tip onderhouden.

Met dit project laat TIP Trailer Services zien creatieve oplossing te kunnen verzorgen voor zijn klanten, een opleggers reconditioneren en naar wensen van de klant klaar maken.

Bron: Transportonline
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » za mar 06, 2010 9:33 am

14 nieuwe Groenenwegen trailers voor G.Snel

WOERDEN - Logistiek dienstverlener G.Snel in Woerden laat deze weken 14 Groenewegen trailers uitleveren ter uitbreiding van haar vloot distributietrailers. Het totaal aantal trailers bij G.Snel komt daarmee op 193 eenheden. De uitbreiding van het aantal trailers is noodzakelijk om de verdere groei in de distributie te kunnen verwerken.

De trailers gaan voor een deel getrokken worden door een nalevering van vijf nieuwe DAF's 85 CF die eerder deze maand binnenkwamen. De overige trailers worden ingezet in de uitbreiding van het charternetwerk van G.Snel.

Uitbreiding distributie
De fijnmazige Benelux distributie is een snelgroeiende divisie binnen G.Snel. Met name de nachtelijke cross dock operatie in Woerden is succesvol. Dagelijks worden bij vele tientallen opdrachtgevers pallets opgehaald die in Woerden samengevoegd worden tot efficiënte leveringen. Voorts groeit ook de stroom pallets via orderpicking uit de eigen warehouses van G.Snel.

In de verschillende seizoenen komen daar nog eens tientallen containers per dag bij die na lossing en verdeling over de Benelux gedistribueerd worden. De routes zijn zodanig verdicht dat sommige chauffeurs met gemak een tweede rit op een dag rijden. De Benelux distributie van G.Snel is met name gericht op de retail van food, non-food en technische producten.

Keuze Groenewegen trailers
Bij TIP Trailer Services wordt door G.Snel een aantal verschillende merken kastentrailers gehuurd om variabele pieken in het seizoen op te vangen. Op deze manier kon G.Snel de verschillende kwaliteiten van de trailers goed vergelijken. De keuze is op Groenewegen gevallen vanwege het geringe onderhoud, de robuustheid van materialen en de verschillende specifieke eisen die noodzakelijk zijn voor het fijnmazige distributie vervoer van G.Snel.

Afbeelding

De trailers, die in december besteld zijn, worden de komende weken afgeleverd. De uitvoering is een gesloten plywood kastentrailer met lift- en stuuras en voorzien van een verlengde AMA onderschuif laadklep. De trailers zijn geheel conform de eisen in de levensmiddelen uitgevoerd en voldoen daarmee volledig aan de ISO 22000 norm die G.Snel vorig jaar behaalde.

G.Snel heeft deze trailers bovendien besteld met een alarm signalering bij het achteruit rijden. Juist omdat de trailers veel ingezet worden in soms onoverzichtelijke situaties geeft dit alarm extra attentie. Het transportbedrijf kiest voor haar distributie tevens altijd voor stuurassen. Er wordt veelal in drukke stedelijke gebieden gewerkt waar het een extra veiligheid geeft in bochten ten aanzien van de dode hoek. Tevens is voor de goede zichtbaarheid de gehele trailer uitgevoerd met LED verlichting.

Bron: Transportonline
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » wo mar 10, 2010 8:13 pm

Nieuwe trailer in 'Steensma-kleuren' voor Broersma

Broersma Logistiek heeft al het buitenlands vervoer voor Steensma uit Leeuwarden overgenomen van M.C. Dekker Transport uit Warmenhuizen die eind maart 2009 failliet ging.

Broersma schafte onlangs vijf nieuwe trailers aan waarvan één in de kleuren van Steensma uit Leeuwarden en Franeker. De gelukkige chauffeur die met dit mooie 'span' mag rijden is Jeffrey van Dasselaar uit Nij Beets.

Broersma Logistiek is onderdeel van de Bakker groep te Zeewolde en beschikt over een wagenpark van 65 eenheden. Broersma Logistiek is gespecialiseerd in transport, distributie en warehousing van levensmiddelen in alle temperatuurklassen. Werkgebied van Broersma is voornamelijk Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Afbeelding

©Transport Online | Esther van der Wal
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » wo mar 17, 2010 12:56 pm

Maar liefst acht 'dubbeldekkers' voor Jumbo

AALSMEER/VEGHEL - Afgelopen zaterdag 13 maart heeft Burgers Carrosserie uit Aalsmeer met trots acht zogenaamde double-deck opleggers afgeleverd aan Jumbo Supermarkten te Veghel.

Het bijzondere aan deze spectaculaire aflevering was dat alle opleggers in de nieuw te voeren huisstijl van Jumbo Supermarkten zijn.

De aflevering zorgde zaterdag voor een mooi plaatje:

Afbeelding

BroTransport online
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » do mar 18, 2010 6:37 pm

Cornelissen Transport gaat milieuvriendelijk bezorgen

NIJMEGEN - Donderdag 18 maart start bij Cornelissen Transport de eerste elektrische bezorgwagen voor het afleveren van boodschappen aan huis. Met deze bezorgwagens laat onder andere Albert, de bezorgdienst van ah.nl, etos.nl en gall.nl de online bestelde boodschappen bij klanten in de regio Nijmegen thuisbezorgen. Eind dit jaar rijden er zeven elektrische bezorgwagens; voor 2012 voorziet Cornelissen een groei naar 25 voertuigen in de regio Nijmegen.

De bezorgwagens worden opgeladen via een oplaadstation op het terrein van Cornelissen Transport in Nijmegen-West. De stroom wordt op termijn via zonnecellen op het dak van het bedrijf opgewekt. De relatief hoge aanschafkosten van een elektrische bezorgwagen worden goedgemaakt door de lage kosten voor brandstof en onderhoud. Klanten van onder meer Albert Heijn, Etos en Gall & Gall betalen dan ook niet méér voor hun online bestelde boodschappen dan voorheen.

Afbeelding

Innovatief ondernemerschap
Elektrisch rijden is niet nieuw, maar Cornelissen Transport is wel de eerste ondernemer in Nederland die op deze schaal investeert in een duurzame transportketen voor goederen vanaf de leverancier tot bij de klanten thuis. De elektrische bezorgwagen vormde hierin nog een ontbrekende schakel, en draagt bij aan schone, veilige en stille stadslogistiek. De Stadsregio Arnhem Nijmegen regelde de nodige voorfinanciering. Ook de gemeente Nijmegen en de provincie overwegen financiële ondersteuning voor dit innovatieve initiatief van het Nijmeegse transportbedrijf.

Slimme overslag en distributie
De bezorgwagens maken deel uit van het project LinX van Cornelissen Transport. LinX staat voor slimme overslag en distributie van goederen, via één distributiepunt aan de rand van de stad in Nijmegen-West. Die 'terminal' is altijd open en heeft geen last van venstertijden.

Afbeelding

De aanvoer van goederen gebeurt met de grootste voertuigen, zoals de Lange Zware Vrachtwagen (LZV). Dit resulteert in 30% minder vrachtverkeer en uitstoot van schadelijke stoffen op de snelweg.

Afbeelding

Vervolgens wordt de beste 'last mile' oplossing gekozen. Op de terminal wordt de lading omgekoppeld (overgezet) op een schone, stille en veilige aardgastrekker. Cornelissen beschikt nu al over één aardgastrekker, waarmee het bedrijf de bevoorrading van de Albert Heijn winkels in de regio Nijmegen verzorgt.

De thuisbezorging met de elektrische bezorgwagen levert ook winst op. Per bezorgwagen worden vijftig ritten van klanten per week bespaard. Dit resulteert in minder parkeerproblemen, een betere doorstroming en schonere lucht.

Op de terminal in Nijmegen-West komt ook een sorteercentrum. Alle voertuigen nemen bij aflevering retourstromen terug die daar verwerkt en gesorteerd worden. Ook dit resulteert in een afname van het aantal voertuigbewegingen.

Afbeelding

Goed voor economie én milieu
De Stadsregio Arnhem Nijmegen ondersteunt het LinX project van Cornelissen omdat het naadloos aansluit bij de ambities van het Eureka programma voor lucht en klimaat in de stadsregio. Het is een volgende stap op het pad naar transportefficiënte vervoerssystemen (minder vervoer, betere bereikbaarheid) die de economie laat bloeien met inachtneming van het milieu.

Bron: Transport online
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » di mar 23, 2010 7:15 pm

Spaansen kiest voor Stas

H.W. van der Peet & Zn. heeft tien nieuwe Stas kipper opleggers van het type TPX afgeleverd bij Spaansen Grondstoffen en logistiek te Winkel (Noord Holland).

Afbeelding

Het bedrijf gaat met deze tien kippers 1,2 miljoen m³ zand aanvoeren voor een groot wegenbouwproject in de buurt van Schiphol. Dit project zal minimaal een jaar gaan duren maar uiteraard hebben ze deze voertuigen niet allen voor dit project aangeschaft.

De Stas TPX kippers hebben conische vorm waardoor de kippers optimaal lossen met een minimale slijtage aan wanden en vloer. Zowel het chassis als de bak zijn van hoogwaardig slijtvast aluminium gemaakt. Dit resulteert in een laag eigengewicht (ca.5.500 kg bij 28,5 m³) wat het laadvermogen ten goede komt.

Afbeelding

Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » vr apr 23, 2010 7:21 pm

Lichtgewicht Van Eck bloemencombinatie voor Van Dongen

Trailerbouwer Van Eck heeft voor Van Dongen uit Dirksland een bloemencombinatie ontwikkeld (compleet met laadklep en koelmachines) die 2.000 kg lichter van gewicht is dan de gemiddelde conventionele bloemencombinaties die er op de markt zijn.

Afbeelding

Bloemenvervoerders die in of door Zwitserland en Oostenrijk rijden, zien bij het organiseren van hun retourlading vaak problemen met het maximale toelaatbare gewicht. Van Dongen kan met dit voertuig haar retourlading, die vaak bestaat uit lege gestapelde bloemencontainers en zwaardere lading, probleemloos vervoeren door streng controlerende landen. Met deze lichtgewicht bloemencombinatie neemt van Dongen volgens Van Eck dan ook een voorsprong ten opzichte van collega bloemenvervoerders.

Van Eck heeft deze gewichtsreductie weten te realiseren doordat zij een compleet pakket aan disciplines in eigen huis heeft. Als een van de weinige Nederlandse voertuigbouwers ontwikkelt en produceert Van Eck haar eigen carrosserieën én chassis'. De carrosserieën bestaan uit een combinatie van speciaal ontwikkelde kunststof vezels komende uit de luchtvaartindustrie en andere lichtgewicht kunststof materialen die middels een nat-in-nat-procedé tot lichtgewicht geïsoleerde carrosserieën gefabriceerd zijn.

Tevens draagt het Van Eck-chassis van de aanhangwagen dat middels een lichtgewichtconstructie is geproduceerd bij aan de totale gewichtsreductie.
Door gebruik van kunststofvezels en kunststof materialen is de isolatiewaarde van de carrosserie op een zeer hoog niveau gebracht. Door deze hoge isolatiewaarde beperkt Van Dongen het energieverbruik van de koelmachine of verwarmingsapparatuur. Hiermee bespaart Van Dongen geld en draagt zij, middels de behaalde CO2 reductie, bij aan het milieu.

Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » di mei 25, 2010 2:45 pm

25ste LZV citycombi voor Cornelissen Transport

NIJMEGEN - In oktober 2009 introduceerden Burgers Carrosserie uit Aalsmeer en D-Tec uit Kesteren de nieuwe 'B-D CityDolly' met twee citytrailers van 10,55 meter ten behoeve van stedelijk distributievervoer. Deze transportoplossing bleek een schot in de roos en sprak met name de vervoerders in de retail distributie enorm aan.

Het doordachte concept, dat gebruik maakt van een dolly, blijkt in het dagelijks gebruik meer dan goed te functioneren. Dat verklaart dat tijdens de Open Dagen van Burgers Carrosserie in Aalsmeer op 28 en 29 mei aanstaande de 25ste B-D City Dolly wordt afgeleverd aan Cornelissen Transport uit Nijmegen.

Deze vervoerder, die ondermeer rijdt voor Albert Heijn en het Kruidvat, nam destijds ook de allereerste combinatie bestaande uit twee piekstille FRC koelcarrosserieën met een tweedelige onderschuif laadklep in gebruik. De jongste aanwinst betreft ook een combinatie met twee –onderling uitwisselbare- trailers heeft een maximale vervoerscapaciteit van 84 rolcontainers of 40 blokpallets.

Afbeelding

Door deze trailers met een dolly te verbinden ontstaat er een praktische LZV die over langere afstanden grote hoeveelheden lading kan vervoeren. In het geval van stedelijke distributie is het mogelijk elke trailer apart met een trekker vanaf een omkoppelpunt aan de stadsrand de stad in te rijden.

Aan- en afkoppelen verloopt door het beproefde systeem snel en doelmatig en blijkt voor de vervoerders een winstpunt in deze combinatie. Om in de smalle stedelijke gebieden optimaal te kunnen manoeuvreren zijn de citytrailers uitgevoerd met een of twee meesturende assen.

Burgers Carrosserie biedt naast koel/vriesopleggers ook opties in de vorm van schuifzeilen of plywood of andersoortige opleggers met zowel een onderschuif als achtersluitend laadklep.

Bron: Transport online
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » do mei 27, 2010 3:29 pm

Tien Pacton containeropleggers voor Willi Betz

Pacton gaat aan Willi Betz tien vier-assige containers leveren. Stuy en de Man gaat ermee rijden.

Met de vier-assige trailers lost Willi Betz het probleem van de aslast overschrijding bij het transport van zware 40ft containers op. De 4-assige Pacton containeroplegger is voorzien is van de laatste versies van EBS en ECAS luchtvering van Wabco en heeft automatische twistlocks van Quicklock. Na uitgebreid testen en combineren is transportbedrijf Stuy en de Man, onderdeel van Willi Betznu in staat om zonder overschrijding van de deelaslasten, met een standaard 4x2 trekker binnen de wettelijke normen te opereren.

Afbeelding

Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » vr mei 28, 2010 5:43 pm

Burgers Carrosserie levert 25ste Double Deck trailer aan Action Non Food B.V.

ZWAAGDIJK-OOST - Dagelijks rijden er vanuit het distributiecentrum (100.000 m ²) in Zwaagdijk-Oost meer dan zestig transportcombinaties naar de 230 filialen van Action Non Food in Nederland, België en Duitsland. Om daarbij tot een nog grotere efficiency in de transporthandelingen te komen werd een kleine vijf jaar geleden besloten tot de inzet van diverse Double Deck trailers. Daarvan zijn er inmiddels meer dan vijfendertig operationeel en van dit aantal levert Burgers Carrosserie deze week de 25ste af uit een serie die door hen is gebouwd.

Door de jaren heen groeide het aantal vestigingen van Non Food verkooporganisatie Action tot 230 filialen in drie landen. Winkels die door hun inrichting weinig opslag-, maar veel verkoopruimte bieden. "Dit maakt dat wij in principe elke dag bij iedere vestiging langs gaan om goederen te leveren", legt Sven Pruis van Action Non Food uit.

Afbeelding

Hij is als hoofd transport verantwoordelijk voor de inzet van 64 trekkers en een enkele bakwagen in combinatie met 36 Double Deck trailers, 28 reguliere twee-assige kastentrailers en twee city-trailers. "Een voertuigpark dat in de komende periode weer verder zal groeien, omdat wij als keten met grote regelmaat nieuwe winkels openen. Aan de andere kant hebben wij momenteel te maken met een vervangingsoperatie bij de trekkers."

"Door het toenemend aantal stedelijke milieuzones en de gewenste betrouwbaarheid in onze transportactiviteiten, vervangen wij momenteel onze Euro3 trekkers (750/850.000 kilometer) door nieuwe Euro5 Scania’s. Eind dit jaar verwacht ik dat er bij ons 72 trekkers en 43 Double-Deck trailers zullen rijden."

Bij Action Non Food is destijds heel bewust gekozen voor de Double Deck trailers. Pruis: "In die tijd hebben wij gekeken naar opties met een LZV of de Double Deck trailers en die laatste bleken voor ons beter te voldoen. Deels omdat je niet hoeft om te koppelen maar natuurlijk ook omdat je er mee in het buitenland mag rijden. Daarbij wilden wij voor in de binnensteden wel opleggers met dubbele sturende Tridec assen en een totaal afsluitbare laadlift in plaats van achterdeuren."

"Op basis van die wensen zijn er meerdere constructeurs aan de slag gegaan en rijden hier Double Deck trailers van diverse merken. Inmiddels zijn de opleggers door Burgers en Tridec doorontwikkeld waardoor ze nu nog mooier draaien dan een reguliere trailer. Zij zijn voor ons het juiste concept, met een robuuste opbouw en grote wendbaarheid."

"Ondanks de smalle tussenruimte in de ondervloer in verband met die meedraaiende assen, kunnen wij in deze Burgers Double Deck trailer 83 van onze rolcontainers kwijt. Tegen 89 in een LZV. Dat verschil is dus miniem en de voordelen van de dubbeldekker zijn vele malen groter. Zowel in Nederland als in het buitenland kunnen wij op deze manier iedere vestiging bevoorraden."

Op deze wijze kunnen alle transportcombinaties optimaal ingezet worden op alle dagelijkse routes. Omkoppelen komt bij Action nauwelijks voor. Er wordt gereden met vaste combinaties waarbij in het geval van de Double Deck trailers de d’ Hollandia laadklep zowel bij het laden in Zwaagdijk als op de loslocaties gebruikt wordt. Daarbij bedraagt de capaciteit 8 tot 9 rolcontainers per heffing of daling van de klep. "Ook hier zie je dus weer een stukje efficiency", voegt Pruis toe.

Afbeelding

De Burgers Double Deck trailers zijn verder uitgevoerd met een Wabco hoogte regelsysteem. Hiermee kan de chauffeur vanuit de cabine bij snelheden tot 35 km per uur de oplegger in hoogte verstellen. Hij kan ´m dus op de grond leggen, maar bijvoorbeeld ook zo ver verhogen dat hij geen last heeft van stoepranden en drempels in de stad. Boven de 35 km per uur neemt het systeem weer de normale rijstand.

Burgers heeft samen met ons deze Double Deck trailer telkens weer verder verbeterd, waarbij soms kleine onvolkomenheden direct gewijzigd en hersteld werden. Er is altijd goed geluisterd naar ons en Burgers heeft een centrale rol gehad in die ontwikkelingen. Niet alleen op carrosseriegebied ook zeker waar het gaat om de onderstellen en de laadliften.

Bron: Transport online
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over nieuwe vrachtwagens & Trailers bij bedrijven”