Onlangs afgeleverd: MAN

Hier vind u een overzicht van materieel wat onlangs is afgeleverd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » do dec 01, 2016 3:09 pm

Twee keer MAN voor AGF-Online

AGF-Online.nl is de nieuwe naam van Van der Mey Barendrecht BV, een bekende naam in de groentewereld. Het bedrijf gebruikt voor het vervoer van de verse groenten drie eigen vrachtwagens waarvan er dit jaar twee vervangen werden door nieuwe MAN trucks. De keuze voor dat merk was overigens geen verrassing, want de merknaam MAN siert al ruim tien jaar de trucks van Van der Mey.

Afbeelding

Afbeelding

Sinds kort runt de familie Van der Mey het familiebedrijf onder de nieuwe naam AGF-Online.nl. Kees van der Mey: “We zijn helemaal overgeschakeld op de nieuwe naam en doordat alles nu online besteld wordt, heerst hier nu rust. Alles komt op het scherm binnen en de telefoons zwijgen. Dat geeft heel veel rust in het bedrijf.”

Nieuwe huisstijl
Als onderdeel van de naamswijziging is ook de huisstijl ingrijpend gewijzigd. De metallic blauwe trucks hebben plaats gemaakt voor strak groen met fraaie prints op de laadbakken. De nieuwe MAN TGS 26.320 bakwagen ziet er opvallend uit met de grote afbeeldingen van verse groenten op de laadbak. Die laadbak is overigens erg groot uitgevallen. “Deze nieuwe MAN is uitgerust met de grootst mogelijke laadbak. We zitten met deze bakwagen aan de maximale afmetingen en we kunnen nu 18 pallets laden. Daar hadden we tot voor kort een aanhangwagen voor nodig, maar die kan nu thuis blijven’’, aldus Dennis-Jan. Ondanks zijn lengte is de MAN TGS opvallend wendbaar dankzij de actief meesturende naloop-as.

Geïsoleerde laadbak
De MAN TGS bakwagen wordt ingezet voor de distributie en het afhalen van groenten bij kwekers. Om die reden is er gekozen voor een geïsoleerde laadbak, een Thermo King koelunit en een twee-tons Dhollandia ondervouw-klep. De laadbak wordt afgesloten met een pneumatisch bediende roldeur. Naast de nieuwe MAN TGS bakwagen zet AGF-Online ook een nieuwe MAN TGX 18.440 4×2 trekker in. Deze wordt met name ingezet voor het laden van groenten in Duitsland en België.

Jarenlange relatie
De MAN trucks van AGF-Online.nl worden onderhouden door Van Leeuwen Truckservice in Ridderkerk. Kees van der Mey: “Wij werken al jaren met Van Leeuwen en dat loopt uitstekend. Ze zitten vlakbij en de auto’s worden keurig gehaald en gebracht. In ons werk is betrouwbaarheid van levensbelang en dat begrijpen ze bij Van Leeuwen heel goed. Verder zijn we ook uiterst content met het merk MAN. De trucks zijn bijzonder zuinig en betrouwbaar en onze chauffeurs zijn er enthousiast over.”

Bron: Truckstar.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » do dec 08, 2016 6:28 pm

Primeur 10x4-6 voor BUKO Transport Beverwijk.

BUKO Transport heeft met een nieuwe MAN 47.440 10x4-6 een regel-rechte primeur in huis. Dit voertuig is namelijk de eerste 47-tonner af-fabriek 10x4 van MAN. Hiermee zet BUKO een lichtgewicht kipper op de weg met een uniek laadvermogen van 30 ton.

Afbeelding

Afbeelding

Voor BUKO Transport heeft het merk MAN geen geheimen. Het bedrijf heeft een eigen vloot van zestig voertuigen waarvan ruim negentig procent van het merk MAN is. Het is dan ook niet voor niets dat MAN Truck dealer BTS als partner een vestiging heeft op het BUKO Bedrijvenpark in Beverwijk. Directeur Wouter Langendijk: “Wij hebben een bijzondere relatie met MAN en het is dan ook mooi om te zien hoe we samen opgetrokken zijn in dit project. Om onze activiteiten te optimaliseren zochten wij een licht voertuig met een gunstige TCO, een hoge mate van wendbaarheid en een zo hoog mogelijk laadvermogen. Dat bleek haalbaar door te kiezen voor deze 10x4 Triple configuratie met een sturende sleepas. Met twee tien tons voorassen en een 27 tons Triple komen we uit op 47 ton.”

Nieuw concept
Het nieuwe concept van de vijf-asser met als laatste as een sturende sleepas is het gevolg van een nauwe samenwerking tussen BUKO, MAN Trucks Nederland en MAN Truck dealer BTS. Langendijk: “Om onze klanten goed van dienst te kunnen zijn, is het noodzakelijk dat we een beroep kunnen doen op de flexibele inzet van een hoogwaardig en modern wagenpark. Standaardisatie van ons wagenpark helpt ons slagvaardig te kunnen blijven handelen. In samenwerking met MAN zochten wij dan ook naar een nieuw standaard concept. Door zowel MAN Truck & Bus als MAN Truck dealer BTS is er actief meegewerkt aan deze nieuwe oplossing. Het resultaat is voor ons de ideale kipper om onze klanten in de grond-, weg-, en waterbouw goed van dienst te zijn. Met een hoog laadvermogen en grote wendbaarheid kunnen wij op bijna iedere locatie perfect uit de voeten. Voor zwaar terreinwerk is deze kipper niet geschikt, daarvoor zetten we onze 8x8 en 10x8 trucks in’’.

Wendbaar
De nieuwe vijf-asser wordt inmiddels volop ingezet en de chauffeur is vooral enthousiast over de draaicirkel. “Dankzij de meesturende naloopas draait deze vijf-asser zelfs korter dan de 8x8 waar deze chauffeur voorheen mee reed. Dit zegt wel wat over de wendbaarheid van deze MAN 10x4-6”, aldus Langendijk.
Met de nieuwe af-fabriek oplossing heeft BUKO een kipper met een fors lager eigen gewicht en een hoger laadvermogen tegen een concurrerende prijs. Langendijk: ”Met zijn luchtgeveerde triplestel met de sturende na-loopas functioneert deze kipper voorbeeldig en hebben we een belangrijke stap gemaakt in de standaardisatie van ons wagenpark, maar wel zonder in te leveren op functionaliteit.” De nieuwe 10x4-6 is net als alle nieuwe MAN trucks van BUKO voorzien van de TipMatic geautomatiseerde versnellingsbak. De trucks worden door BUKO vooral ingezet in de wegenbouw in de regio Noord-Holland voor het vervoer van zand, grond en asfalt.

Bron: Transport.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » di dec 13, 2016 4:46 pm

22 nieuwe MAN’s voor Van Wijngen Breda

Transportbedrijf Van Wijngen International uit Breda breidt de vloot uit met 22 nieuwe MAN TGX trucks. Het gaat om tien 4×2 trekkers, tien 6×2 trekkers en twee 6×2 bakwagens, alle voorzien van de ruime en meest luxueuze XXL cabine.

Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe MAN-trekkers zijn voorzien van een 480 pk motor. De nieuwe MAN-bakwagens zijn uitgerust met een 440 pk krachtbron. “We hebben bewust gekozen voor een wat zwaardere motorisering. Dat zorgt niet alleen voor een stukje extra comfort, maar ook voor een gunstiger brandstofverbruik. Deze krachtige D26 Common Rail motoren hoeven immers minder hard te werken. Dat leidt tot minder slijtage, minder verbruik, maar meer comfort voor de chauffeurs”, aldus directeur Martien van Wijngen. Het bedrijf is voornemens de trucks gedurende tien jaar in te zetten en verwacht daar ruim één miljoen kilometers mee te gaan rijden. “Voor ons leidt dit op de lange termijn tot lagere operationele kosten. Wij hebben uitstekende ervaringen met MAN en we verwachten veel van hun nieuwe aandrijflijn”, aldus Martien van Wijngen.
De 4×2 trekkers en 6×2 trekkers hebben allemaal een gestuurde voorloopas. “Bij groepage-vervoer en bij deelladingen komt het al snel voor dat de assen op de trekker zwaar worden belast. Je kunt perfect beladen vertrekken, maar na het lossen van één of twee zendingen schuift het zwaartepunt altijd naar voren, naar de trek-as. Vooral in Nederland en België wordt er in toenemende mate gecontroleerd op de as-lasten. Vandaar dat we deze drie-assers inzetten.”

De trucks rijden bij van Wijngen nooit meer dan 110.000 kilometer per jaar. Orlando van Wijngen: “Wij concentreren ons niet op het vervoer van complete vrachten over lange afstanden. Onze nichemarkt is het vervoer van kleinere zendingen, naar Frankrijk. Onze klanten zijn vaak kleinere verladers, die er waarde aan hechten dat hun klanten hun goederen aangeleverd krijgen door een Nederlandse vervoerder, maar met een Franse chauffeur. Zij waarderen het zeer dat onze chauffeur met hun klant leveringen af kan stemmen. Dat gebeurt immers niet vaak meer in deze tijden. Zodoende hebben we een streepje voor op onze concurrent.”
De nieuwe MAN trucks werden geleverd door MAN Truck dealer Thieu van Dorst Bedrijfswagen in Roosendaal. Een bedrijf waarmee Van Wijngen al jarenlang een goede relatie heeft. “Voor ons is de dealer een belangrijke partner. De langdurige relatie die wij hebben met de MAN Truck dealer Thieu van Dorst Bedrijfswagens is veelzeggend. Wij doen er al jaren met tevredenheid zaken mee en ook deze keer heeft dat weer geleid tot een mooie order.”
Van Wijngen International richt zich voornamelijk op het transport van en naar Frankrijk. De eigen vloot groeit met deze investering naar meer dan honderd voertuigen. De core business is het vervoer van groepage tussen de Benelux en Frankrijk. Ook behoren het vervoer van complete zendingen en het vervoer naar Duitsland tot haar dienstenpakket. Van Wijngen maakt al sinds jaar en dag gebruik van Franse chauffeurs. Deze chauffeurs ervaren dus ook het plezier van de meest luxueuze en ruime cabinevariant van MAN, de XXL cabine. De nieuwe trucks zijn ook compleet uitgevoerd met onder meer een koelkast, klimaatregeling en een zonneklep.

Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » ma dec 19, 2016 12:36 pm

Krachtige MAN D38 voor W. Mauriks Rosmalen

Vloerenbedrijf W. Mauriks B.V. uit Rosmalen zet sinds enige tijd een MAN TGX 26.560 6×2 trekker in. Dit topmodel van MAN met de D38 krachtbron en de TipMatic TX versnellingsbak wordt dagelijks ingezet in combinatie met een mobiele cementfabriek op een oplegger. Het totaalgewicht wordt daarmee volledig benut.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De metallic blauwe MAN staat op een bouwterrein in Den Bosch. De geheel computergestuurde installatie in de oplegger reageert op de commando’s van de vloerenleggers die op de vierde verdieping bezig zijn een cement-dekvloer aan te brengen. Het mengsel van cement en water wordt door middel van een slang naar boven gepompt door de oplegger. Wilco Mauriks, eigenaar en oprichter van het bedrijf legt uit: “Wij mengen ter plekke cement, water en zand voor een optimaal resultaat. Met deze speciale opleggers zijn we in staat om het mengsel tot zestien verdiepingen hoog en 150 meter ver te pompen. Per dag doen we dan met één auto met een ploeg van drie man rond de 300 vierkante meter. Daarvoor hebben we 20 kubieke meter cement- en zand bij ons en daarmee hebben we voldoende voor een dag werk.”
Mauriks heeft drie mobiele mortelinstallaties op basis van een bakwagen en twee opleggers. De MAN is de nieuwste trekker van het bedrijf en Wilco is onder de indruk van de kwaliteiten van de truck. ”Ik ging eigenlijk vooral voor die nieuwe motor en versnellingsbak. Daar ben ik echt van onder de indruk. Je moet je voorstellen dat wij iedere dag volledig beladen naar de bouw vertrekken. Met vijftig ton treingewicht is het erg fijn als je wat vermogen tot je beschikking hebt, en dat levert de D38! Zeker in combinatie met de nieuwe TipMatic TX versnellingsbak is dit een heel fijne truck om mee te werken.”

Hoewel de ritten naar de bouw binnen onze landsgrenzen blijven is de MAN uitgerust met de meest luxueuze uitvoering van de XLX cabine. De truck is bovendien uitgerust met een extra zitplaats, compleet met veiligheidsgordels. “Wij werken met ploegen van drie man en dan wil je dat die ook alle drie een goede zitplaats hebben. Vooral na een dag werken is het fijn als je even lekker kunt zitten op een verwarmde, leren stoel. Na een dag op de bouw waardeer je dat stukje comfort des te meer is mijn ervaring.” Zelf werkt Wilco nog regelmatig mee op de bouw, maar zijn belangrijkste taak is het coördineren van de werkzaamheden, het onderhouden van contacten met klanten en het uitvoeren van de administratie van het bedrijf. “Ik ben ooit als eenmanszaak begonnen met een gehuurde pomp en nu staan er drie vrachtwagens en werken er in totaal negen mensen met me mee.” Wilco is terecht trots op zijn bedrijf en dat stralen zijn trucks ook uit.
De MAN 6×2 trekker werd geleverd door MAN dealer Nederland in Den Bosch. Bij die dealervestiging wordt ook alle onderhoud aan de truck verricht. Wilco: “We hebben geen reparatie- en onderhoudscontract, maar ik vertrouw volledig op de expertise van de dealer. Wij zijn geen transportbedrijf, maar ik moet wel volledig kunnen rekenen op hun service. Stilstand betekent meteen dat de planning op de bouwplaats in gevaar komt en dat moet altijd worden voorkomen. De service en ondersteuning van de dealer zijn voor ons dan ook net zo van belang als de betrouwbaarheid van de truck zelf. De ervaringen die we tot nu toe hebben met deze nieuwe MAN zijn echter zeer positief.”

Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » ma dec 26, 2016 1:20 pm

Verkley Drachten

Afbeelding
Afgelopen week heeft verkley uit Drachten deze jong gebruikte TGL in gebruik genomen.
Auto is van 14/08/2012

Maatman Wolvega

Afbeelding
Deze week (51) is Maatman Wolvega weer 3 TGX trekkers rijker geworden.

Van Gansewinkel Drachten

Afbeelding
En heeft Van Gansewinkel Drachten er een mooie TGS trekker bij.

Triple E Joure

Afbeelding
En vrijdag 23 december heeft Triple E uit Joure deze nieuwe TGL in ontvangst genomen.

F.Eiland Heerde.

Afbeelding
Nog net voor de kerst afgeleverd, deze dikke TGS 49.480 10x8

Bron: FB/wierdabedrijfswagens
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » do jan 26, 2017 4:04 pm

MAN’s TGS voor De Verwenbakker Neer

De Verwenbakker heeft onlangs zichzelf verwend met zeven nieuwe MAN TGS trekkers. De industriële bakker vindt dat het wagenpark aan dezelfde hoge eisen als het bakkersbedrijf moet voldoen. Om die reden verving De Verwenbakker onlangs een zevental MAN’s TGM voor een even groot aantal nieuwe TGS trekkers.

Afbeelding

De Verwenbakker heeft kwaliteit zo hoog in het vaandel, dat het beschikt over alle relevante certificaten die met het bakkersvak van doen hebben. Zo onderwerpt De Verwenbakker zich aan onaangekondigde controles van een certificeringsinstantie. In 2016 heeft De Verwenbakker wederom aan alle eisen voldaan.
De Verwenbakker heeft een klantenkring die net zo over kwaliteit denkt als zij zelf. ”De meeste klanten hebben we in de horecagroothandel en in het supermarktwezen”, zegt Hans Derckx die het wagenpark beheert. ”We willen bij onze klanten representatief en betrouwbaar voor de dag komen. Daarbij stellen we de hoogste eisen aan milieubescherming.” De Verwenbakker, die naast trailers en bakwagens ook enkele citytrailers inzet, schakelde zes jaar geleden over op trucks van MAN. ”Sindsdien hebben we eigenlijk nooit meer problemen gehad. Onze trucks rijden in zes jaar tijd zo’n 600.000 kilometer en dan willen wij ze vervangen. Vanwege langere afstanden en toegenomen trailerwerk hebben we gekozen voor MAN TGS 18.320”, aldus Derckx, ”als opvolger voor de TGM bakwagens. Daarmee slaan we drie vliegen in één klap: betere werkomstandigheden voor de chauffeur, schonere trucks en een lager brandstof-verbruik.”

Om te checken of die vooruitgang inderdaad wordt gerealiseerd, heeft De Verwenbakker voor alle trucks MAN Telematics aangeschaft. ”Hiermee kunnen we alle denkbare vlootinformatie overzichtelijk tevoorschijn toveren”, zegt Derckx. ”Denk aan rijstijl, brandstofverbruik, plaatsbepaling, tachogegevens, onderhoud, noem maar op.” Derckx verwacht dat MAN TeleMatics het beheer van de vloot zal vereenvoudigen, maar ook dat dankzij TeleMatics verbeteringen in de inzet kunnen worden doorgevoerd, dat het onderhoud kan worden geoptimaliseerd en dat de chauffeurs nog beter met de trucks om zullen gaan. Het onderhoud is volledig in handen van de MAN-dealer. ”Die zit maar vijf kilometer hier vandaan, dus dat is ook een voornaam criterium om met MAN zaken te blijven doen.” De inzet van de trucks gebeurt meestal ’s nachts. ”De volgende ochtend kan ik met MAN TeleMatics meteen zien hoe we ervoor staan.” Derkcx zegt tot slot dat de samenwerking met MAN hem in alle opzichten is bevallen. ”Ze hebben zich goed in onze vragen ingeleefd en zijn met de perfecte oplossing gekomen. Dat daarbij ook de levering precies is gelopen zoals we wensten, draagt bij aan een bevredigende relatie.”

Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » ma jan 30, 2017 2:56 pm

Nieuwe MAN’s met autolaadkraan voor Balvert Nieuwkoop

Balvert & Zn uit Nieuwkoop noemt zichzelf ‘autolaadkraanspecialist’ en dat is niet voor niets. In de eigen vloot van inmiddels negentien voertuigen zijn twaalf trucks uitgerust met een autolaadkraan. Het bedrijf groeide de laatste drie jaar met maar liefst 6 trucks en alleen al in 2016 werden er vijf nieuwe MAN trucks in bedrijf genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Familiebedrijf Balvert & Zn is trouw aan zijn leveranciers. De eerste MAN-truck werd al in 1964 aangeschaft en sindsdien bestaat de vloot vrijwel volledig uit trucks van dit merk. Vrijwel ja, want na een overname verscheen er één ander merk in het wagenpark. Bart Balvert: “Wij zijn bijzonder trouw aan bedrijven en de relatie met onze leveranciers staat voorop. Autobedrijf Benton verzorgt alle onderhoud en reparaties voor ons en de trucks worden steevast geleverd door Van Leeuwen Truckservice.”
Vier van de vijf nieuwe MAN-trucks die vorig jaar aan de vloot werden toegevoegd zijn voorzien van een HMF-autolaadkraan. Het gaat om twee vierassers waarvan er een zowel als bakwagen en als trekker inzetbaar is. Dit is een 35.480 8×4 BLS met een 85Tm HMF- kraan. Dit chassis is door CCH zodanig opgebouwd dat er zowel een ballastbak als een oplegger kan worden vervoerd. De unieke MAN TGX is voorzien van een extra stevig 9,5 mm chassis met een steunpoot aan de voorzijde. De voorbereidingen daarvoor zijn af fabriek geleverd. Een tweede vierasser betreft een 35.480 8×2 BL bakwagen met eveneens een 85Tm HMF-autolaadkraan.

Daarnaast zijn er drie 6×2 chassis afgeleverd, waarvan twee trekkers en een bakwagen. Een van die twee is een 26.400 BLS M met een 32Tm kraan. Ook is er een 6×2 bakwagen afgeleverd met eveneens een 32Tm autolaadkraan en een open laadbak. De vijfde nieuwe MAN is een TGX 26.480 6×2 trekker. Zo trouw als Balvert is aan het merk MAN, zo trouw is het bedrijf ook aan HMF-dealer en carrosseriespecialist CCH. Balvert: “Wij hebben al jaren een uitstekende relatie met zowel Benton, Van Leeuwen Truckservice als CCH. Die samenwerking is erg belangrijk als het om dit soort gecompliceerde voertuigen gaat. Een standaard trekker is niet zo moeilijk, maar dit soort voertuigen met autolaadkranen vergen heel veel engineering. CCH werkt graag met MAN-trucks en die uitstekende relatie leidt voor ons tot unieke voertuigen met alle mogelijkheden die wij nodig hebben.” Mede dankzij de nauwe samenwerking tussen de verschillende partijen is het gelukt om alle vijf voertuigen in 2016 te bestellen én af te leveren.

Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » ma feb 20, 2017 3:25 pm

Nieuwe MAN’s TGX voor Veenstra Fritom

Veenstra|Fritom Logistic Solutions in het Friese Heeg rijdt sinds kort met twee MAN TGX 18.440 BLS 4×2 ‘Efficientline 2’ trekkers. Sinds de ingebruikname van de trucks legden de beide MAN trucks inmiddels totaal al ruim 100.000 kilometer af.

Afbeelding

Afbeelding

Veenstra|Fritom maakt voor het dagelijkse nationale en internationale transport gebruik van vijfennegentig trucks. “Veenstra|Fritom heeft een multi-merken beleid en daarbij is MAN een nieuw merk in de vloot. We hebben ooit een aantal MAN Büssing trucks vanuit een overname in de vloot gehad, maar dat was nog in de Büssing periode. Dat is dus al een paar decennia geleden.” Aan het woord is directeur Wessel Veenstra. “Wij hebben na een verkenning van de markt gekozen voor MAN vanwege een aantal redenen. Ten eerste hebben we vertrouwen in het product en ten tweede in de MAN Trucks organisatie, en beide hebben zich tot nu toe bewezen als zeer gedegen.”
Veenstra|Fritom houdt de trucks strak in de gaten met het monitoren van het verbruik. Als nieuw merk in de vloot ligt de focus vol op de nieuwe MAN trucks. Middels het MAN TeleMatics systeem houdt operationeel manager Miquel Wiegmink de vinger aan de pols: “Wij hebben een prachtige database van alle tweede-generatie Euro-6 trucks. Onze eis was dat de MAN trucks binnen die gemiddelden moesten presteren en die doelstelling wordt keurig gehaald. De nieuwe MAN trucks zijn volgens onze specificatie uitgerust met onder meer een volledige spoilerset en volledig vergelijkbaar met de rest van de vloot. Ook de inzet is vergelijkbaar. De cijfers die de MAN trucks laten zien over de eerste 100.000 kilometer, stemmen ons tevreden.” De trucks zijn uitgerust met de 12,4 liter D26 krachtbron met 440 pk en de MAN TipMatic geautomatiseerde 12-versnellingsbak.

De beide MAN trucks worden ingezet in het internationale vervoer door heel Europa. Voor Veenstra|Fritom staan de prestaties voorop, maar een truck moet in een vloot ook de goedkeuring van de chauffeurs krijgen. Zeker in het internationale transport ligt de lat hoog. Wessel Veenstra: “We horen tevreden geluiden over onze MAN trucks. De cabines zijn mooi ruim en onze chauffeurs zijn er tevreden over. De trucks zijn net als al onze internationale trucks compleet uitgerust met onder andere een tweede bed, een koelkast, airconditioning en een stand airco. Verder zijn de ervaringen met MAN trucks dealer Wierda Bedrijfswagens tot nu toe prima. Hun pro-actieve instelling en de begeleiding bevalt ons uitstekend. Over de after-sales service zijn we dan ook erg tevreden.”
Veenstra|Fritom is onderdeel van de Fritom Group. De Fritom Group is een logistieke dienstverlener met 7 zelfstandige werkmaatschappijen met 11 vestigingen verdeeld over Nederland. Fritom is actief in de divisie: Transport en Forwarding, Warehousing en Liquid Food. Op de lijst van Top 100 van logistieke dienstverleners in Nederland neemt Fritom de 25e plaats in.

Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » do mar 02, 2017 5:12 pm

MAN trucks voor Mainfreight 's-Heerenberg

Mainfreight (het voormalig Wim Bosman) heeft een serie van twintig nieuwe MAN trucks op de weg gezet. Met deze nieuwe Euro-6 trucks zet het bedrijf een belangrijke stap in het verduurzamen van de vloot.

Afbeelding

Afbeelding

Mainfreight is een wereldwijd opererende logistiek dienstverlener. Sinds december vorig jaar heeft de organisatie officieel haar naam veranderd in Mainfreight. Het bedrijf voert een twee-merken strategie waarbij MAN vast deel uit maakt van de vloot. Manager Transport Bertil ter Maat van Mainfreight: ”Wij maken sinds 2011 onderdeel uit van het van origine Nieuw-Zeelandse Mainfreight en zijn in 2013 begonnen met de nieuwe huisstijl. Sindsdien zijn er inmiddels ruim honderd trucks in de nieuwe, blauwe kleuren in bedrijf genomen. Deze verjonging van de vloot past uitstekend in ons MVO-beleid, waarbij de doelstelling ligt op een 20% CO2 reductie binnen vijf jaar. De nieuwe generatie MAN Euro-6 trucks dragen daar een belangrijk steentje aan bij. ’’
Zes van de nieuwe MAN trucks zijn bakwagens van het type TGS 18.320 met de L-slaapcabine. Deze worden met wissellaadbakken ingezet voor de nationale distributie. Verder zijn er vijftien nieuwe trekkers waarvan vijf TGS 18.320 met L-Slaapcabine voor het binnenland bijgekomen. Voor het internationale transport zijn er vijf standaard TGX 18.400 trekkers met XLX cabine en tevens vijf mega-trekkers bijgekomen. Daarbij gaat het om TGX 18.400 trekkers met een zeer comfortabele XXL cabine. Opvallend is dat Mainfreight voor alle trucks de onderpartij van de cabine in kleur laat meespuiten. Dat zorgt voor eenheid binnen de vloot. Bovendien draagt het bij aan de fraaie Mainfreight uitstraling. ”Voor Mainfreight is uitstraling belangrijk, kijk maar naar de ‘tribal’ op de cabines en de witte velgen onder de trucks en trailers.’’

Het wagenpark van Mainfreight omvat in Europa 350 trekkende eenheden. De trucks gaan standaard acht jaar of één miljoen kilometer mee, maar uitschieters tot 1,5 miljoen kilometer komen ook voor. Zo rijdt er zelfs een MAN bakwagen met ruim 1,6 miljoen kilometers op de klok. Alle reparaties en onderhoud vinden plaats in de eigen werkplaats in ’s-Heerenberg. Mainfreight is door MAN Trucks gecertificeerd en heeft ook alle speciale testapparatuur om de eigen trucks te servicen. De samenwerking met MAN is overigens wederzijds aangezien Mainfreight een belangrijk deel van de onderdelendistributie verzorgt voor MAN Trucks.
Mainfreight Limited is een wereldwijde logistiek dienstverlener met meer dan 200 locaties in Nieuw-Zeeland, Australië, Azië, de Verenigde Staten en Europa. Het bedrijf is opgericht in 1978 door Bruce Plested, Executive Chairman en is inmiddels uitgegroeid tot de grootste supply chain logistics provider in Nieuw-Zeeland en Australië. Ook in China en de USA is Mainfreight sterk aanwezig met eigen locaties.

Bron: Bigtruck.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » wo mar 08, 2017 5:27 pm

275e MAN truck voor Kamphuis Transport Barneveld

Kamphuis Transport uit Barneveld nam onlangs de 275e MAN truck in gebruik. Het is één van de eerste in de Efficientline3' generatie in ons land. Hiermee zet MAN een volgende stap in duurzaamheid en efficiency.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe MAN TGX EfficientLine 3 generatie laat de allerlaatste stand van milieubewuste en economisch verantwoorde techniek zien. De jongste lijn van Euro VI trucks van MAN is volgens het Duitse truckmerk maar liefst 6,35% zuiniger dan de 'Efficientline 2' generatie. Dat is een behoorlijke belofte die eigenlijk schreeuwt om een testauto op onze BIGtruck testroute!
Volgens MAN komt de toegenomen zuinigheid voor rekening van een aantal factoren. Zo zijn er tal van nieuwe assistentiesystemen die met elkaar en met de chauffeur samenwerken, verbeterde motoren, verbeterde aerodynamica en toepassing van nieuwe materialen. Dit zorgt niet alleen voor een nog lager verbruik, maar ook voor een nog beter comfort, aldus MAN.

Nieuwe huisstijl
“De nieuwe truck is meteen de eerste die is uitgevoerd in onze nieuwe huisstijl”, vertelt Kamphuis. “Hij is uitgevoerd in de vroegere Kamphuis-kleuren, maar dan in een modern jasje.” Amerongen Kamphuis is ontstaan uit de fusie in 2004 tussen Van Amerongen Geconditioneerd Vervoer BV en Kamphuis Transport & Expeditie BV en is gespecialiseerd in nationale en internationale distributie van geconditioneerde goederen. Sindsdien heeft het bedrijf onder meer de transportbedrijven IFT International (in 2006) en Simon Laan (in 2011) overgenomen. Hiermee loopt het eigen groepagenetwerk nu door een groot deel van Noordwest- en Midden-Europa. “MAN is vanwege de topprestaties in zuinigheid en betrouwbaarheid al decennia lang een vaste waarde in ons bedrijf. Mede daardoor, kunnen we onze ambitie om gezond en gestaag te blijven groeien waarmaken. Continuïteit voor onze klanten en het bedrijf met 150 medewerkers is vanzelfsprekend.”

Bron: Bigtruck.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » vr mar 10, 2017 4:32 pm

MBH Transport Barendrecht

MBH Transport uit Barendrecht breidt de vloot uit met vier nieuwe MAN trucks. Het nog jonge familiebedrijf viert dit jaar zijn vijfjarig bestaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MBH Transport werd vijf jaar geleden opgericht in de Rotterdamse Waalhaven. Twee jaar later verhuisde het bedrijf naar de huidige locatie in Barendrecht, maar ook daar lijkt het familiebedrijf al uit zijn jas te groeien. De jonge vloot van MBH Transport wordt ingezet voor het vervoer van zeecontainers, tank- en bulkcontainers en ferrytrailers. Ook ADR-vervoer behoort tot de specialismes van het bedrijf. MBH rijdt voornamelijk binnen de Benelux, maar ritten naar Frankrijk en Duitsland komen ook voor. De nadruk ligt echter op de relatief korte ritten binnen Nederland.

Voorloopas
Onlangs werd het wagenpark uitgebreid met vier nieuwe MAN TGX 26.440 trekkers. De 6x2 trekkers zijn uitgerust met een voorloopas waardoor er nooit sprake is van een te hoge achteraslast. De trekkers zijn uitgevoerd met de ruime XLX slaapcabine, inclusief een complete spoilerset. Aan de striping en de uiterlijke verschijning is duidelijk aandacht besteed. “Uitstraling is voor ons belangrijk. Het hoeft niet overdreven allemaal, maar met een paar mooie luchthoorns en een fraaie striping ziet het er gewoon verzorgd uit.’’ Aan het woord is Abdullah Hakan. Hij is de jongste telg uit het familiebedrijf.

Hele plaatje klopt
Oprichter en directeur van het bedrijf is Burak Hakan. Hij motiveert zijn keuze voor MAN trucks aldus: “Wij werken met meerdere merken. maar inmiddels bestaat het merendeel van de vloot uit MAN trucks. Wij gaan voor kwaliteit en dat geldt niet alleen voor de truck, maar voor de hele organisatie. Minstens zo belangrijk is echter de relatie. Bij MAN trucks dealer Van Leeuwen Truckservice in Ridderkerk klopt het hele plaatje gewoon. Een bijkomend voordeel is dat ze vlak om de hoek gevestigd zijn. We hebben hier een eigen werkplaats. Voor garanties, onderdelen en grotere reparaties vallen we terug op de dealer. Dan is het handig als die vlakbij gevestigd is.’’

Gewaardeerd door chauffeurs
Nog belangrijker dan de ligging van de dealer en de uitstekende relatie zijn prestaties van de trucks. Ook daar scoort MAN Trucks hoge ogen: “De MAN trucks doen het gewoon ontzettend goed en behoren tot de zuinigste trucks in onze vloot. Het verbruik vormt een belangrijk onderdeel van de bedrijfskosten en daar ligt onze focus dan ook sterk op. Daarbij komt dat de MAN trucks bijzonder betrouwbaar blijken te zijn. Ook onze chauffeurs hebben het uitstekend naar de zin in hun MAN trucks. Het comfort van de trucks wordt bijzonder gewaardeerd en dat is ook belangrijk.’’

Bron: Bigtruck.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » di mar 14, 2017 4:44 pm

MAN 10x8 met Euro6C en nieuwe TipMatic voor Transportbedrijf Gebr. Quint uit Langebroek.

Transportbedrijf Gebr. Quint uit Langebroek heeft een nieuwe MAN 10x8 in gebruik genomen. Het gaat om een TGS 50.500 WSA met een Gijsbertsen kipperopbouw. De indrukwekkende kipper is uitgerust met de nieuwe TipMatic versnellingsbak van MAN. Deze staat garant voor sneller schakelen en nog meer duurzaamheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nico en Jos Quint vormen samen Transportbedrijf Gebr. Quint. Het bedrijf maakt al jaren tot volle tevredenheid gebruik van MAN trucks. Zo rijdt Nico Quint met een MAN TGX 18.480 trekker met kipperoplegger. Jos reed tot voor kort met een ander merk 10x8 kipper, maar hij is blij om weer terug te zijn ‘op het oude nest’. “Onze vader heeft dit bedrijf opgericht en eigenlijk rijden we al sinds 1972 met MAN trucks. Wij vervoeren zand en grond en voor dat zware werk hebben we een 10x8 nodig. Met deze nieuwe MAN kan ik uitstekend uit de voeten. Ik rij er nu nog maar net mee maar hij presteert nu al boven verwachting. Het comfort is van hoog niveau en de nieuwe TipMatic versnellingsbak schakelt merkbaar sneller.‘‘

Echt terreinmonster
De MAN truck is uitgevoerd met de zwaarste tussenbak uit het MAN programma. In combinatie met de hoge, 24 inch wielen en de nieuwe versnellingsbak maakt dat een echt terreinmonster van de vijf-asser. De truck is uitgerust met twee tien-tons voorassen waardoor de derde, negen-tons as op 1.400 mm voor de vierde as kon worden geplaatst. Daardoor ontstond er tussen as twee- en drie ruimte voor de ééndelige uitlaatdemper, zelfs met de 24 inch wielen. Door deze configuratie bleef er voldoende ruimte over voor een brandstoftank met een inhoud van 405 liter.

Hoog netto laadvermogen
De gekozen as-opstelling in combinatie met het Wide-Spread gestuurde tandemstel zorgt voor een totaal GVW van 50 ton. Bijzonder is dat het eigen gewicht inclusief de Gijsbertsen kipperopbouw ruim onder de twintig ton bleef. Dat betekent een hoog netto laadvermogen van ruim dertig ton. De nieuwe 10x8 van de Gebr. Quint werd voorzien van een overdruk unit en een weeginstallatie. Wierda Voertuig Techniek voorzag het MAN chassis van de middelste as en het wide-spread systeem. Vervolgens werd de truck verder opgebouwd en afgeleverd door MAN trucks dealer ROSIERVANDENBOSCH. Voor bedrijfswagenverkoper Simon Mollema van dit bedrijf betekent deze order een mooie bevestiging van een jarenlange relatie met de Gebr. Quint.

Bron: Transport.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Richard K
Berichten: 531
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 8:58 pm

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Richard K » za mar 18, 2017 7:50 pm

Nieuwe MAN TGS 49.440 10 x 4/6 BBL NLA met 15m3 Liebherr mixer voor BCG Groningen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » wo mar 29, 2017 3:57 pm

Alblas 's-Gravendeel investeert in MAN

Alblas Transport investeert in twintig nieuwe MAN trekkers. In totaal omvat de vloot 150 voertuigen en het aandeel MAN daarin groeit stevig. De nieuwe trekkers zijn van het type TGS 18.360 4x2.

Afbeelding

Al sinds 1896 biedt Alblas zijn diensten aan, al ging dat aanvankelijk met roeibootjes. Later volgden er grotere schepen en in de jaren dertig van de vorige eeuw deed de automobiel zijn intrede. Vlak na de oorlog kwam het internationale transport op gang, aanvankelijk naar Zwitserland. De focus ligt vandaag de dag op vervoer van temperatuur gecontroleerde gevaarlijke stoffen op de hoofdassen tussen West- en Oost Europa. Alblas Transport heeft naast de hoofdvestiging in ‘s-Gravendeel vestigingen in het Duitse Gildehaus, Emsbüren en Jacobsdorf; het Poolse Rzepin en in Brasov in Roemenië.

Opmerkelijk is dat Alblas ook een vestiging heeft in Ürümqi in West China. ‘’Die Chinese vestiging is puur een strategische. We verwachten dat de goederenstromen in de toekomst over land naar Europa trekken. Er rijden nu twee van onze MAN-trucks en we verwachten daar in de toekomst verdere groei’’, aldus Siebe Alblas. Samen met zijn broer Quirijn vormt hij de vijfde generatie directie van het familiebedrijf.
De nieuwe voertuigen zullen hoofdzakelijk ingezet worden voor transport van en naar het logistieke centrum in de Duitse plaats Emsbüren. Omdat de vestiging geschikt is voor de op- en overslag van gevaarlijke stoffen zijn alle voertuigen volledig uitgerust om deze goederen te kunnen vervoeren.

Bron: Bigtruck.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: MAN

Bericht door Klaes » ma apr 03, 2017 3:08 pm

Vijf MAN's TGS voor J.L. Mijnders Melissant

Transportbedrijf J.L. Mijnders uit Melissant heeft onlangs de eerste MAN-trucks in de vloot opgenomen, het gaat om vijf stuks TGS 18.440 4x2 BLS-TS.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijnders is ondanks de forse omvang van het bedrijf nog altijd een familiebedrijf met een platte, slagvaardige organisatie. Op het gebied van tankcontainervervoer behoort Mijnders tot de grote spelers in ons land. Het bedrijf rijdt ook voor vaste klanten met tankopleggers en Mijnders is actief in containervervoer. Logisch dus dat een laag gewicht een voor de hand liggende eis is wanneer er over nieuwe trucks wordt nagedacht. Maar Mijnders stelt uiteraard meer eisen aan het wagenpark. Gelet wordt op een ruime cabine voor de chauffeur en natuurlijk op het brandstofverbruik. Om die redenen werd er gekozen voor MAN. 'Ze rijden nu enige tijd en wat opvalt is dat de chauffeurs ze comfortabel vinden en dat deze trucks aangenaam stil zijn. De bediening is eenvoudig en de rijeigenschappen zijn goed'', aldus Aart-Jan de Leeuw van Weenen van Mijnders.

Drie merken
De Leeuw van Weenen legt uit dat er bij Mijnders met drie truckmerken wordt gereden. ''MAN moet zich dus bewijzen in onze vloot. De eerste tekenen zijn goed. De meeste trucks hebben nu een eerste servicebeurt gehad, en de service van dealer Van Leeuwen is keurig.'' Ook ten aanzien van het dagelijkse werk heeft Mijnders vertrouwen in MAN: ''Getuige de gewichten die we in opdracht van onze klanten laden, is de TGS de machine die we moeten hebben. De TGS is mooi licht.''

Cabine-indeling
Mijnders probeert gewicht te sparen waar het kan. Zo hebben de MAN's één bed in de cabine en wordt er tegen de achterwand een serie opbergkasten ingebouwd. ''Dat is wel zo veilig. Dat tweede bed is niet nodig en om daar bagage op te leggen is niet veilig. MAN heeft ook hier een passende oplossing voor ons.''

Bron: Bigtruck.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over nieuwe vrachtwagens & Trailers bij bedrijven”