Onlangs afgeleverd: Terberg

Hier vind u een overzicht van materieel wat onlangs is afgeleverd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beheerder
Site Admin
Berichten: 17093
Lid geworden op: ma nov 06, 2006 6:17 pm
Contacteer:

Onlangs afgeleverd: Terberg

Bericht door Beheerder » ma jan 08, 2007 9:00 pm

Hier vind u een overzicht van onlangs afgeleverde Terbergs

Bij foto's en/of berichten waarvan het copyright niet bij de plaatser ligt, dient ten alle tijde een bron vermeld worden, zonder bron vermelding worden de berichten verwijderd.

Overigens is het wel zo leuk als foto's van nieuwe trucks zowel in dit topic verschijnen, als in het daarvoor bestemde topic.
Dit is het account voor berichten en officiële mededelingen vanuit het team.
Stuur geen E-mails & PMs naar dit account, deze worden niet gelezen. Klik >hier< voor de teamleden


Zelf mooie foto's voor dit topic maar niet zo handig met het borderen en uploaden van foto's? U kunt ook uw foto’s naar ons toesturen, dan plaatsen wij ze op het forum! Klik op deze tekst voor meer informatie!

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » do dec 24, 2009 8:32 am

Zeven maal 8x8 Terberg’s bij Mourik Groot-Ammers B.V.

Zeven 8x8 Terberg kippers voor zwaar werk in ruw terrein. Mourik Groot-Ammers zette de trucks allemaal bij elkaar ter gelegenheid van het afscheid van Kees Molenaar.

Op het werk aan de ringweg van ’s-Hertogenbosch zijn de Terberg FM2000 vrachtauto’s samengebracht om de directe collega’s van Kees de gelegenheid te geven afscheid van hem te nemen. De vierassers met aandrijving op alle wielen rijden zelden allemaal tegelijk op hetzelfde werk.

Op 1 oktober 1969 is Kees bij Mourik gaan werken. Onlangs nam hij afscheid na veertig jaar als chauffeur op de Terberg FM2000, met het Mourik nummer 1613.

"Zo’n bedrijfsnummer is handiger voor de herkenning dan het nummer op de kentekenplaat van de auto. Dat weet ik nog uit de tijd dat ik bij Mourik in de werkplaats werkte. Wij nummeren bij Mourik alle nieuwe bedrijfswagens gewoon door," zegt de man, die als chauffeur het vak ook jongere collega’s heeft bijgebracht.

"Natuurlijk is er altijd wel eens iets dat je niet bevalt. Bijvoorbeeld toen ik door onnadenkendheid met geheven kipperbak onder een viaduct doorreed. De laadbak is toen compleet van het chassis gerukt. Zelf mankeerde ik gelukkig niets en na een week kon ik weer met de auto rijden. Ja, dat was ook een Terberg. Ik heb er drie gehad: de nummers 1254, de 1464 en de 1613. Ik heb altijd met plezier voor Mourik gewerkt. Ik rijd graag in het terrein. Dat is met zo’n sterke en veilige Terberg natuurlijk een feest. Maar wel graag werk dichtbij. Ver weg, met al die files, dat is niets voor mij."

Afbeelding

Kees kijkt met plezier terug op zijn werkzame leven en op het afscheid. "Die foto met de Terberg vrachtauto’s heb ik als puzzel gekregen. Ik heb 'm net af."

Bron: Transportonline
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » ma jan 18, 2010 4:28 pm

35 kuub laadbak op Terberg kipper

Terberg Benschop heeft een nieuwe Terberg FM3000 10x8 kipperchassis geleverd aan Crok Transportbedrijf in Westzaan. Het is volgens Terberg een van de grootste kippers in Nederland. De kiepende laadbak heeft een volume van 35 kubieke meter.

Afbeelding

Door de grote inhoud van de kiepbak is de Terberg FM3000 van Crok geschikt voor zowel het vervoer van zware grondstoffen als voor het transport van volumineuze lading. Daarmee kan Crok klanten aan die een wisselende vervoersvraag hebben. De Terberg FM3000 van Crok is voorbereid m op het terrein van Corus in IJmuiden te werken.

Dat is zichtbaar aan de vorm van het kopschot met een uitsparing waardoor zelfs deze grote kipper kan laden onder de trechter voor slakzand met een doorrijhoogte van 3,65 meter. Het grote laadvolume vereist wel dat er een krachtige motor in de Terberg zit. In deze FM3000 is een 440 pk sterke motor gemonteerd die voldoet aan Euro 5. Crok heeft gekozen voor de automatisch schakelende versnellingsbak.

De kiepbak op de FM3000 is vloeistofdicht, een absolute voorwaarde bij het vervoer van bagger. Met de Terberg FM3000 vervoert Crok ook compostgrond naar afnemers in de omgeving van een recyclebedrijf, of brengt houtsnippers van diezelfde onderneming naar de Huisvuilcentrale Noord-Holland (HVC) in Alkmaar. Daar verdwijnen de houtsnippers als brandstof in de verbrandingsovens van HVC en leveren zo de basis voor de opwekking van groene stroom.

Bron:TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » wo mar 03, 2010 5:42 pm

Terberg FM1850-WDGL met IHC Fundex opbouw voor Akzo Nobel

Terberg Benschop en IHC Fundex Equipment hebben Akzo Nobel een unieke machine geleverd. De Terberg FM1850-WDGL 8x4 gaat dienst doen als "Work over rig" voor Akzo Nobel Industrial Chemicals BV. Dankzij de nieuwe Terberg met IHC Fundex T120 installatie kan Akzo Nobel diepere boorputten slaan en ze effectiever onderhouden.

Het is voor Akzo Nobel erg belangrijk om een machine te kunnen inzetten die ook op de openbare weg mag rijden. De onderneming wint zout volgens de vacuümmethode in Nederland (Hengelo en Delfzijl) en in Denemarken (Mariager in de kop van Jutland).

Bij die methode brengt de Akzo Nobel water via de boorpijp in de grond en door de binnenbuis pekel, met ongeveer 312,5 gram zout per liter, omhoog. De methode ontleent zijn naam aan de behandeling in de indampinstallaties. Daarin verdampt het water onder vacuüm en blijft zout (99 procent zuiver) over.

Overal inzetbaar
De Terberg FM1850-WDGL, met vier assen waarvan drie gestuurd, is goedgekeurd als rijdend werktuig. Daarom kan de nieuwe "Work over rig" zelf over de openbare weg naar alle boorlocaties rijden en in het terrein zonder moeite en op eigen kracht de boorplaats bereiken.

Op de plaats van bestemming zorgt de Volvo D13A Euro 5 krachtbron van de Terberg voor de aandrijving van de indrukwekkende hydraulische installatie met een capaciteit van 800 liter bij een druk van 335 bar. Daar is een motorvermogen van 300 kW voor nodig.

Voor dat doel is in de aandrijflijn achter de ZF-versnellingsbak een speciale Power Take-Off gemonteerd. De PTO kan een maximum koppel van 2.000 Nm overbrengen. De D13A levert maximaal een vermogen van 324 kW (440 pk) en een koppel van 2.200 Nm. Dat is ruim voldoende voor de aandrijving van deze zware hydraulische installatie.

Grote prestaties
De nieuwe "Work over rig" is een indrukwekkende machine. Het totale gewicht van de truck met de opbouw is 40 ton. De totale lengte, breedte en hoogte zijn 16,10 x 3,00 x 4,00 meter. De prestaties zijn er ook naar. De uitgeschoven vrijstaande mast heeft een lengte van 24,5 meter. Als Akzo Nobel de 38 millimeter dikke hijskabels vier keer inscheert, dan kan de machine 120 ton trekken. Aangedreven door de hoofdmotor van de Terberg kan dat gewicht met een snelheid van 12 meter per minuut uit de boorput omhoog komen. Dat hijsen is het meest voorkomende werk voor deze machine.

Bij onderhoud van de boorput is het noodzakelijk boorbuizen uit het boorgat te takelen en na aanpassing van de lengte weer in te brengen. Bij een diepe put, dat is voor de zoutwinning bij ongeveer 1.600 meter onder de grond, gaat het om zo’n 90 ton aan buisgewicht. Bovendien kleeft de boorbuis vaak in de grondlagen bij het maken van een nieuwe boring. Vandaar die hoge hijscapaciteit.

Afbeelding

In de putten rond Hengelo met boordieptes tot 540 meter scheert Akzo de hijskabel twee keer in. Dat maakt de hijscapaciteit lager (60 ton), maar de snelheid overeenkomstig hoger, tot maximaal 75 meter per minuut.

Maatwerk
Groepsleider Boringen, Peter Bekhuis, is enthousiast over de capaciteiten van de nieuwe machine. De afdeling Boor en Pekelwinning met 32 medewerkers is verantwoordelijk voor het slaan van nieuwe putten en het onderhoud van bestaande installaties. "Wij doen dat werk zelf omdat buiten onze onderneming niemand de expertise en machines heeft om dit specialistische werk in een corrosieve omgeving uit te voeren. Het lijkt op oliewinning, maar dat is het niet. Eerst was er een machine die 30 ton kon tillen (1988). Daarna kwam er een 60 tonner (1996) en nu deze zwaargewicht met een capaciteit van 120 ton. Deze nieuwe machine hebben wij in Delfzijl en Denemarken ook nodig want daar werken wij met diepe putten."

"Hier in Hengelo waarderen we vooral de hijssnelheid en flexibiliteit. Een “work over” (reparatie en onderhoud aan een boorput) onderbreekt het productieproces. Die stagnatie willen wij tot een minimum beperken en daarom moeten wij snel en met een betrouwbare machine kunnen werken. Ik ben blij dat wij daar een Nederlandse machine voor hebben kunnen aanschaffen en dan ook nog een met zulke aansprekende prestaties."

"Ik kan je verzekeren, we hebben lang gezocht, ook in het buitenland. Uiteindelijk hebben we in Benschop en Goes de geschikte mix van componenten gevonden en in nauwe samenwerking met Terberg en IHC Fundex deze unieke machine kunnen ontwikkelen. Wij zijn trots op het resultaat en zeer tevreden over de werking."

Bron: Transportonline
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

GEERT
Berichten: 172
Lid geworden op: za sep 27, 2008 7:46 pm
Locatie: Bergentheim

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door GEERT » zo apr 18, 2010 12:23 pm

Remmink-den ham
Afbeelding

Van Noort-Waddinxveen
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GEERT op do apr 22, 2010 7:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Nieuws over nieuwe vrachtwagens bij bedrijven

Bericht door Klaes » vr jun 10, 2011 9:34 pm

Twintig stuks Terberg FM2850T 10x4 trucks voor Van Bentum Recycling Centrale/Korrelbeton Amsterdam

Terberg Benschop is begonnen aan de uitlevering van twintig Terberg FM2850T 10x4 voertuigen aan Van Bentum Recycling Centrale/Korrelbeton. De Terberg chassis zijn voorzien van een betonmixer van 15 m³. De voertuigen gaan rijden bij Korrelbeton in Amsterdam. De voertuigen zullen in augustus allemaal zijn uitgeleverd.

"Met de nieuwe Terberg betonmixers leveren wij groene beton in de meest milieuvriendelijke mixer, een ideale combinatie voor bouwers die echt milieudoelstellingen willen behalen", verklaart directeur David Heijkoop van Van Bentum Recycling Centrale de aankoop van twintig Terberg voertuigen voor het vervoer van beton.

Terberg Benschop heeft al vele jaren een hechte relatie met Van Bentum Recycling Centrale (BRC), Korrelbeton en Recycling Maatschappij Steenkorrel. Korrelbeton en Recycling Maatschappij Steenkorrel zijn eind vorig jaar overgenomen door Van Bentum Recycling Centrale. De hechte band tussen beide bedrijven is onlangs opnieuw bevestigd door de aanschaf van twintig nieuwe Terberg FM2850T 10x4 voertuigen voor het vervoer beton uit de eigen betoncentrales van Korrelbeton in Amsterdam en Heerhugowaard.

Korrelbeton gebruikt in de centrales gerecycled zand en grind. Van Bentum Recycling produceert dit zand en grind in de thermische reinigingsinstallatie voor asfalt op de Vondelingenplaat te Rotterdam. Bij dit proces komt door Kiwa BMC gecertificeerd hoogwaardig zand en grind vrij, dat moeiteloos tot wel 50 procent primair zand en grind kan vervangen. Dit bespaart CO2 en doet geen aanslag op natuurlijke voorraden. Dat geeft de geleverde betonmortel de milieuvriendelijke kwalificatie 'groene beton'. Voor het transport van een dergelijk product wilde van Bentum Recycling voertuigen die daar naadloos op aansluiten. De voertuigen van Terberg doen dit ook. Zij transporteren het groene eindproduct op werkelijk de meest milieuvriendelijke manier. De Terberg trucks voor Korrelbeton zijn de eerste Terberg FM2850T voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasnorm Euro 5 EEV.

Lees verder
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: Terberg

Bericht door Klaes » wo mei 01, 2013 6:47 pm

Kole Transport kiest voor Terberg kippers

Kole Transport uit 's-Heerenhoek heeft twee Terberg FM1850 WDGL 8x4 kippers in gebruik genomen. De kippers werden opgebouwd door P. Ruizeveld uit 's-Gravendeel.

Afbeelding

De twee nieuwe Terberg kippers worden ingezet voor het vervoer van asfalt. De 8x4 kippers zijn zeer compact gebouwd, waardoor zij ook geschikt zijn voor dieplader transport. Op deze manier zijn de kippers multifunctioneel inzetbaar. Kole Transport is gespecialiseerd in los gestort bulktransport, van onder meer asfalt, gietasfalt, zand, grind, grond, slakken en andere bulkproducten. Johan Heijnsdijk, projectleider: ‘Vooral de bewezen techniek van Terberg is voor ons van groot belang. Van de vier assen zijn er drie stuurbaar en dat maakt dat we makkelijk kunnen manoeuvreren. Daarnaast maakt de compacte bouw het mogelijk een dieplader aan te koppelen, waardoor we materieel kunnen vervoeren. Dat scheelt veel transportbewegingen.' De twee Terberg kippers zijn uitgerust met een 460 pk EEV motor en hebben een GVW van 43 ton. Omdat de kippers met name voor opdrachtgever KWS rijden zijn ze in de KWS huisstijl gespoten.

Kole Transport beschikt over een uitgebreid wagenpark, waarmee asfalt en andere bulkproducten zoals verontreinigde grond veilig kunnen worden vervoerd. Kole Transport wordt ook ingezet voor wegenonderhoud. Hierbij gaat het in veel gevallen om het oplossen van plaatselijke problemen. Bijvoorbeeld spoorvorming, verouderde stukken asfalt of scheuren in het wegdek. Voor onderhoudswerkzaamheden in de wegenbouw heeft het bedrijf een eigen asfaltfrees. Opdrachtgevers zijn onder meer aannemers in de grond-, weg- en waterbouw, Rijkswaterstaat, provincie Zeeland, gemeenten en de Zeeuwse waterschappen.

Kole Transport is onderdeel van de Sagro-groep, een cluster van bedrijven die zich profileren met voornamelijk grondgebonden activiteiten. Het hoofdkantoor bevindt zich in 's-Heerenhoek op Zuid-Beveland. De Sagro-groep telt zo'n 250 medewerkers en is actief in Nederland, Duitsland, België en Noord-Frankrijk.

Bron: TLN.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Hendrik V
Berichten: 604
Lid geworden op: za dec 26, 2009 8:13 pm
Contacteer:

Re: Onlangs afgeleverd: Terberg

Bericht door Hendrik V » vr mei 16, 2014 8:09 pm

Recent afgeleverde Terberg FM2000-T voor J.A. Severs en Zn. uit Linschoten.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: Terberg

Bericht door Klaes » vr jul 25, 2014 6:14 pm

Omrin Leeuwarden

Afbeelding

Afbeelding
VDL haakarm
Wereldprimeur! 100% CNG Terberg met een door Rondaan geleverd en opgebouwd 40-tons VDL haakarm containerafzetsysteem.

Bron: Rondaan.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20339
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: Terberg

Bericht door Klaes » di jul 07, 2015 3:12 pm

Eerste 40 tons elektrische truck ingezet door BMW

Op maandag 6 juli namen BMW en de Scherm Group officieel de eerste 40 tons elektrische truck in gebruik op de openbare weg in München. Het was ook een beetje een Nederlands feestje; de trekker is een elektrische Terberg.

Afbeelding

Afbeelding

De Beierse minister van economische zaken, Ilse Aigner, nam de truck officieel in gebruik bij de BMW fabriek in München. De eerste testritten zijn inmiddels afgerond op 7 juli gaat de truck zijn reguliere ritten rijden. Hierbij rijdt de elektrische truck acht keer per dag tussen het logistieke centrum van de Scherm Group en de BMW fabriek. Er worden voornamelijk auto-onderdelen zoals schokdempers, veren en stuursystemen vervoerd.

De stroom die gebruikt wordt voor het opladen is 100 procent groen. De combinatie van groene energie en de elektrische aandrijving zorgt voor een stil en schoon transport. In vergelijking met een dieseltruck wordt zo’n 11,8 ton CO2 bespaard op jaarbasis. Het kost zo’n 4 uur om de accu’s van de Terberg helemaal op te laden. Hiermee is een actieradius van 100 km mogelijk, waarmee de vrachtwagen in theorie voldoende heeft voor een volledige productiedag, zonder opnieuw te hoeven laden.

Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over nieuwe vrachtwagens & Trailers bij bedrijven”