Onlangs afgeleverd: Overig

Hier vind u een overzicht van materieel wat onlangs is afgeleverd
Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: Overig

Bericht door Klaes » do apr 06, 2017 3:42 pm

Boonstra Haulerwijk van start met 44 ton elektrisch transport

Boonstra Transport uit Haulerwijk presenteert in mei haar eerste echte elektrisch aangedreven trekker, goed voor een treingewicht van 44 ton. Het gaat om een omgebouwde MAN TGX van de Duitse firma Framo, die Boonstra inmiddels in ontvangst heeft genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Nu is het niet de eerste keer dat Boonstra Transport aankondigt elektrisch te gaan rijden. Dat gebeurde al in 2015 op de BedrijfsautoRAI. Deze auto zou in Q3 van 2016 geleverd worden maar die afspraak kon door de leverancier niet worden nagekomen, waarna de overeenkomst is ontbonden.
“Inmiddels hebben wij een nieuwe leverancier gevonden die een bestaand concept heeft. Dit concept is modulair en kan op basis van de vereiste inzet aangepast worden. Voor de inzet van Boonstra Transport (trekker met 44 ton treingewicht) is een dergelijk voertuig nog niet gebouwd en derhalve kunnen we nog steeds spreken van een primeur”, meldt Boonstra trots op haar website.

De trekker zal worden ingezet in de binnenstad van Groningen. Dit is niet alleen goed nieuws voor Boonstra. Ook de gemeente Groningen is verheugd met deze duurzame manier van bevoorrading in de stad. Inzet van dit voertuig past bij de ambities van de stad, vastgelegd in het Green Deal-akkoord: de afspraken om concrete stappen te zetten om vrachtvervoer duurzamer te maken door uitstoot van roet, fijnstof, CO2 en lawaai te verminderen.
De actieradius (range) van het voertuig is 100 km op een volle lading. Dit is volgens het transportbedrijf ruim voldoende voor de door Boonstra geplande inzet van de truck. Het voertuig zal nog dit jaar gekentekend worden. Boonstra zet volop in op duurzaamheid. Onlangs nam Boonstra een nieuw warehouse in gebruik waarbij zonnepanelen en aardwarmte voor een energie neutrale inzet zorgen. In het realiseren van de Framo truck is Boonstra ondersteund door een aantal key leveranciers, te weten; DLL, Michelin, BP (Slump Oil), Art Systems, TVM en Wijlhuizen.

Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: Overig

Bericht door Klaes » wo apr 12, 2017 6:06 pm

Kuiphuis Kraanverhuur B.V. Oldenzaal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P450 CB8x4MHZ Liebherr LTF 1060

Bron: FB/Scanianederland.regiooost
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: Overig

Bericht door Klaes » di apr 25, 2017 3:53 pm

Jeroen heeft de grootste!

Jeroen Mense van The Outstanding Partner mag zich de trotse eigenaar noemen van de grootste en zwaarste autolaadkraan van Nederland. Op een Volvo FH 12x4 chassis werd door CCH een Erkin kraan met een capaciteit van 375 Ton/Meter gebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De grootste van Nederland was tot nu toe de Volvo van Huys in Venlo met een 365 Ton/Meter Erkin kraan. De nieuwe machine van Jeroen doet daar weer een behoorlijk stapje overheen op alle fronten, en daarmee heeft Jeroen officieel de grootste van Nederland.
Het Volvo chassis werd door terberg klaar gemaakt voor de enorme opbouw. Daarvoor was onder meer een extra as nodig. De enorme machine heeft een maximale hoogte van 64 meter en een bereik van 58 meter. Daarmee heeft 'The Outstanding Partner' zoals het bedrijf van Jeroen Mense heet een uniek stuk gereedschap in handen. De autolaadkraan wordt onder meer ingezet voor het bouwen van staalconstructies, het hijsen van bouwmaterialen en het plaatsen van glas in hoogbouw. Verder is de kraan geschikt voor bijvoorbeeld het plaatsen van machines, roltrappen en overige industriële klussen.
De Erkin 'World of Power' kranen worden gebouwd in Turkije. Dealer CCH in Halsteren bouwde dit exemplaar op het Volvo chassis en de hele opbouw is dan ook geheel in CCH stijl uitgevoerd. Dat wil zeggen zeer strak, en gebruik makend van alle mogelijke ruimtes met handige opbergmogelijkheden.

Bron: Bigtruck.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: Overig

Bericht door Klaes » di mei 16, 2017 3:17 pm

Simon Loos rijdt elektrische Ginaf’s voor AH

Abdeluheb Choho, wethouder Duurzaamheid van de gemeente Amsterdam, heeft maandag de eerste e-trucks in gebruik die Albert Heijn-supermarkten in Amsterdam gaan bevoorraden. De volledig elektrische trucks zijn uitstootvrij en heel stil. Het is voor Albert Heijn, Simon Loos, Ginaf en de gemeente Amsterdam een kroon op het werk van hun gezamenlijke duurzaamheidsinspanningen.

Afbeelding

Afbeelding

Met de ingebruikname van twee volledig elektrische vrachtwagens zet Albert Heijn een volgende stap in het verduurzamen van het transport naar winkels. “Het gebruik van e-trucks sluit goed aan bij onze ambitie te rijden met trucks die zuiniger, stiller en schoner zijn”, vertelt Peter Leegstraten, senior consultant transport van Albert Heijn. “We rijden al met 150 truck-trailer combinaties op vloeibaar aardgas (LNG). Die geven significant minder uitstoot dan dieselwagens en zijn een stuk stiller. We onderzoeken ook de mogelijkheden om op Bio-LNG te gaan rijden. E-trucks vormen een mooie aanvulling. In deze gewichtsklasse rijden nu nog nauwelijks elektrische trucks. Onze verwachting is dat het op grote schaal toepassen van elektrische aandrijving nog enkele jaren duurt. We gaan nu vooral leren en ervaren hoe bevoorrading met e-trucks werkt.”
Simon Loos, logistiek partner van Albert Heijn sinds de jaren zestig, gaat met de emissieloze bakwagens Albert Heijn-supermarkten in het centrum van Amsterdam bevoorraden. De e-trucks rijden dagelijks vijf tot zes keer heen en weer vanaf het distributiecentrum in Zaandam. Na een uitgebreid ontwikkel- en testtraject gaan de e-trucks nu de weg op, de een in Albert Heijn-stijl en de ander in Simon Loos-kleuren.

De nieuwe e-trucks komen uit de stal van Ginaf en zijn gebaseerd op de Mercedes-Benz Antos. Volgens de website van Ginaf zijn de e-trucks, of in ieder geval het exemplaar dat op de foto staat, van het type E 2120. Deze is goed voor een maximumgewicht van 19,5 ton en een accucapaciteit van 120 kWh. De actieradius zou liggen op circa 100 km. Albert Heijn is zelf voorzichtig met getallen en zegt in het persbericht het volgende: ‘voor de ontwikkeling van de nieuwe elektrische trucks werd flink geïnnoveerd om een compromis te vinden tussen flexibiliteit en actieradius enerzijds, en het laadvermogen anderzijds. Het resultaat is een laadcapaciteit die vergelijkbaar is met die van dieseltrucks, ondanks het iets hogere eigen gewicht van de wagen. Door bijladen van de accu’s tijdens het inladen van de trucks op het DC en gedurende de pauzes kunnen de trucks vrijwel continu worden ingezet. De elektrische bakwagens kunnen zich dus goed meten met hun dieselbroertjes, maar zijn volledig uitstootvrij en stil.’ Simon Loos rijdt ook al met elektrische Ginaf’s voor Heineken in Amsterdam.

Ook voor de gemeente Amsterdam is ‘zero emissie’ een belangrijk onderwerp. Schone lucht is één van de zogenoemde transitiepaden richting een duurzaam Amsterdam. Abdeluheb Choho, Wethouder Duurzaamheid van de stad: “Amsterdam is koploper in elektrisch vervoer. In 2025 willen we dat het verkeer binnen de ring A10 helemaal uitstootvrij, of in ieder geval zo schoon mogelijk is. Een stevige ambitie, en dan is het goed om te zien dat bedrijven zoals Albert Heijn het initiatief nemen om hieraan bij te dragen. Als gemeente bieden we natuurlijk graag de helpende hand, bijvoorbeeld in het vergunningenproces of door te kijken welke subsidies beschikbaar zijn.”

Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: Overig

Bericht door Klaes » zo jul 02, 2017 9:22 am

Breytner en Technische Unie elektrisch in Rotterdam

Vanaf deze maand vervoeren transporteur Breytner en groothandel Technische Unie hun goederen binnen Rotterdam met drie nieuwe volwaardige zero emissie trucks: 100% elektrische vrachtauto’s. De twee koplopers in duurzame logistiek worden bij dit project ondersteund door de gemeente Rotterdam en het Europese project FREVUE.

Afbeelding

Afbeelding

Net als andere steden kampt Rotterdam met problemen die verbonden zijn met goederenvervoer in de stad: NOx-uitstoot, fijnstof en geluidsoverlast. Door de groei van online aankopen nemen deze problemen nog toe. Om daar iets aan te doen maken overheid en bedrijfsleven zich via het Rotterdamse programma Logistiek 010 samen sterk voor slimme, duurzame oplossingen. Pex Langenberg, wethouder Mobiliteit, Duurzaamheid en Cultuur: ‘In Logistiek 010 werken we met een groeiend aantal partners aan meerdere projecten om de luchtkwaliteit én de bereikbaarheid van de Rotterdamse binnenstad te verbeteren. De nieuwe elektrische vrachtwagens van Breytner en Technische Unie zijn mooie voorbeelden van deze samenwerking.’
Breytner Zero Emission Transport heeft zijn elektrische wagenpark sinds deze maand uitgebreid met twee 19 tons vrachtwagens van het Oosterhoutse merk Emoss: een verdubbeling van het aantal. De aan de Waalhaven gevestigde transporteur kan hierdoor zijn emissievrije dienstverlening in Rotterdam verbreden van mode- en meubelsector naar onder meer de facility-, en bouwsector. Ook elektrisch verhuizen kan vanaf nu in Rotterdam. Breytner gaat hiervoor samenwerkingen aan met Mondial Movers R. Vlot, Synergy Health en Condor Transport.

Technische Unie
Sinds begin juni rijdt Technische Unie voor het eerst met een elektrische truck van Emoss in de Rotterdamse binnenstad. De groothandel in technische installatiematerialen belevert de stad met deze wagen vanuit haar vestiging in Strijen. Voor Technische Unie is dit een tweede pilot om ervaring op te doen met elektrische mobiliteit, als voorbereiding op de toekomst van emissievrij logistiek transport in de binnensteden.

Bron: Transportenmilieu.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: Overig

Bericht door Klaes » ma okt 23, 2017 9:37 am

Tatra Phoenix voor Ron Steenbakker en Transpo Nuth

Truckdealer Loven meldt trots dat het twee Tatra Phoenix 4×4 trekkers heeft afgeleverd aan eigenrijder Ron Steenbakker en Transpo Nuth. Daarmee zet het bedrijf volgens zichzelf Tatra in Zuid-Oost Nederland en Westelijk Duitsland ‘op de kaart’.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tatra is een Tsjechisch truckmerk dat al lang hoge ogen gooit met haar buischassis met onafhankelijke wielophanging. De Tsjechen zijn bij DAF Trucks gaan winkelen voor de motoren en de cabines en bij ZF voor de transmissies. De rest van de aandrijflijn, buischassis, tussenbak en assen komen van eigen productie. Door de toepassing van deze moderne cabines, motoren en transmissies zijn de Tatra’s helemaal van deze tijd.
Eigenrijder Ron Steekbakker uit het Limburgse Nuth verruilde zijn Iveco Strator 4×2 in voor een Tatra Phoenix 4×4, deze is gespoten in de kleuren van Steenbakkers opdrachtgever Vossenberg in Brunssum. Achter de Phoenix hangt een 3-assige Schmitz stalen kuipkipoplegger.
In het veelzijdige wagenpark van Transpo Nuth is de Tatra Phoenix de eerste 4×4 trekker naast de 4×2, 4×2 met hydraulisch aangedreven vooras en 6×2/4 trekkers. Transpo heeft achter de Tatra een 3-assige Langendorf aluminium kipoplegger met afdekkleppen gehangen.
Beide trekkers zijn uitgevoerd met een Paccar MX-11 Euro 6 motor met een vermogen van 320 kW (435 pk), waaraan een ZF 16 traps AS-Tronic geautomatiseerde transmissie is gekoppeld. Bij de tussenbak is er een optie voor een terreinreductie, waardoor en nog meer trekkracht aanwezig is. De vooras is inschakelbaar en zowel de voor- als ook de achteras zijn voorzien van dwarssperren. Uniek aan de Tatra is het buischassis met onafhankelijke wielophanging gecombineerd met luchtvering. Deze laatst zorgt ervoor dat de auto’s niet meer met ‘O-benen’ op de weg rijden als ze leeg zijn. Het nadeel van deze constructie is echter dat de luchtvering niet handmatig te regelen is.

Met een 9 tons vooras en een 11,5 tons achteras is de Phoenix goed voor een wettelijk totaalgewicht van 20 ton. Het maximaal totaalgewicht van de samengestelde combinatie is 50 ton.
Door de relatief lange wielbasis van 3.900 mm en de luchtgeveerde onafhankelijke wielophanging is het een plezier om met de Tatra’s op slechte wegen te rijden, in combinatie met de 16 traps ZF AS-Tronic heeft de chauffeur een zeer comfortabel en terreinvaardig voertuig!
Deze 4×4 aangedreven trekker met een enkele reductie achteras is een interessant alternatief voor trekkers met een hydraulisch aangedreven vooras, maar in combinatie met een (widespread) gestuurde trailer ook een alternatief voor 10×4 of 10×6 kippers.
Op dit moment heeft Loven nog één soort gelijke Tatra Phoenix 4×4 trekker op voorraad staan, daarnaast staat er een Phoenix 6×6 widespread met Epsilon Z-kraan en drie zijdige kipper en een 8×6 widespread kipper voor demodoeleinden op bestelling.


Bron: TTM.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: Overig

Bericht door Klaes » ma dec 18, 2017 9:11 am

Tatra 6x6 als landbouwvoertuig

Berkers Techniek in Deurne is één van de drie Tatra leveranciers in ons land. Naast Loven en Truckland levert ook Berkers Techniek de Tsjechische trucks, maar dan meestal voor de agrarische sector. Onlangs werd al de achtste afgeleverd aan Loon- en grondverzetbedrijf v.d. Klundert uit Oud Vossemeer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Tatra werd door Berkers Techniek op een groot aantal punten aangepast naar klantwens. Zo werd er een continu PTO met plunjerpomp opgebouwd met een capaciteit van 185 liter/minuut. Ook is het veersysteem aangepast waardoor de de wielen ook in onbelaste toestand recht komen te staan. De laadbak is een 22 kuubs grote VGM grondbak van Hardox staal. Aluminium milieukleppen en een hydraulische achterklep completeren de opbouw. De hoge banden maken de agriTruck uitermate geschikt in het zware terein. Voor zijn 16.00R20 banden gemonteerd en achter enorme 24R21 in enkellucht montage. De Tatra is volgens Berkers Techniek een prima alternatief zijn voor een landbouwtrekker met dumper of een kleine knikdumper. Wettelijk wordt de Tatra gezien als een landbouwtrekker. De snelheid is begrensd op 65 km/h.

De Tatra is gekeurd als T5 landbouwvoertuig met een snelheid van 65 km/h bij 1200 omwentelingen. De Tatra is voorzien van een Paccar MX13 motor met 460 pk in Euro-6 uitvoering, in combinatie met de ZF AsTronic versnellingsbak met een extra zware Tatra tussenbak. Het bijzondere van Tatra is de onafhankelijke wielophanging waardoor er heel lang contact blijft met de ondergrond. Dit zorgt voor ongeëvenaarde terreincapaciteiten. Berkers levert ook een bandendrukwisselsysteem waarbij de luchttoevoer door de naven loopt. Verder biedt het Tatra leveringsprogramma meer configuraties, van 4x4 tot zelfs een 10x10. Tatra levert ook gestuurde- aangedreven achterassen.

De Tatra trucks zijn ook als gekentekende vrachtwagens leverbaar maar als landbouwvoertuig hebben ze een aantal voordelen. Zo is er geen tachograaf plicht en zijn een groot rijbewijs of een APK niet van toepassing. Berkers Techniek is één van de drie leveranciers van Tatra in Nederland. Het bedrijf leverde inmiddels al acht Tatra’s af en beschikt over een gespecialiseerde werkplaats in Deurne. Voor onderhoud en reparatie kan echter ook een beroep op de DAF dealerorganisatie gedaan worden.


Bron: Bigtruck.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Gebruikersavatar
Klaes
Berichten: 20335
Lid geworden op: do dec 10, 2009 12:50 pm
Locatie: Fryslân

Re: Onlangs afgeleverd: Overig

Bericht door Klaes » ma feb 26, 2018 9:40 am

Tatra 8x8 als agritruck voor Us Bilang Hoornsterzwaag

Het Tsjechische merk Tatra is bezig met een stevige terugkeer op de Nederlandse markt. De eerste nieuwe Tatra Phoenix trucks lopen inmiddels en daar werd nu weer een nieuwe 8x8 aan toegevoegd. Een truck met landbouwtoelating deze keer, want ook de landbouw sector ontdekt Tatra.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Loonbedrijf Us Bilang uit Hoornsterzwaag zet de fraaie nieuwe Tatra Phoenix 8x8 voortaan in om de drie wielige Vervaet mestijnecteur bevoorraden. Dat doet de Tatra behoorlijk efficiënt want op de vierasser staat een tank met een inhoud van maar liefst 32.000 liter. De Tatra is bijzonder wendbaar want de van de vier aangedreven assen is er maar één star uitgevoerd. De achterassen zijn overigens op ruim 180 cm gemonteerd waardoor dit op kenteken als aparte 11,5 tons assen zouden worden gerekend. Bij deze Tatra telt dat echter niet, want doordat het voertuig begrensd is telt hij als landbouwvoertuig. Tachograafplicht of groot rijbewijs zijn dan ook niet van toepassing. Technisch is de Tatra echter gewoon een moderne truck, voorzien van alle extra's en comfort. De aandrijflijn is van DAF, compleet met de bekende ZF AS Tronic versnellingsbak. Als krachtbron staat de MX13 met 460 pk in Euro-5 uitvoering onder de cabine.
Us Bilang wil met de Tatra ervaring opdoen dit komende jaar en de verwachtingen zijn hoog gespannen. Het zou namelijk zomaar eens kunnen dat dit concept ook uitstekend op het land uit de voeten kan als mestinjector. Met de vier enorme 24R20,5 banden is het drijfvermogen namelijk groot. Bovendien is er een bandendruk- aflaatsysteem aanwezig waarmee de bandenspanning aangepast kan worden. Voor inzet als mestinjecteur zou er uiteraard een kleinere tank op de Tatra moeten staan, maar dat kan door middel van het afzetsysteem eenvoudig gerealiseerd worden.
Dankzij dat afzetsysteem kan het loonbedrijf de Tatra ook inzetten met een 50 kuub grote silagebak voor ondermeer het vervoer van mais. Ook een grondkipper is een overweging waard waardoor de Tatra een multifunctioneel inzetbaar voertuig wordt.
De Tatra werd geleverd door Berkers Techniek BV uit Deurne.


Bron: Bigtruck.nl
Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over nieuwe vrachtwagens & Trailers bij bedrijven”