25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

De foto's van een festival of truckrun zijn hier te vinden.
Martijn H.
Berichten: 197
Lid geworden op: do sep 30, 2010 1:58 pm

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door Martijn H. » di sep 05, 2017 9:38 am

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze auto was de laatste op de foto van de vrijdag, De zon kwam er volledig door en stond nu dan ook totaal niet goed meer om een goede foto te maken.
Het was ook al weer het begin van de avond dus de camera in de tas en tijd om een maaltijd te nuttigen.
S'avonds was het feest op het festival terrein en daar nog een paar biertjes genomen.

Volgende keer een aantal foto's die ik op het festival terrein genomen heb op de zaterdag.

Gebruikersavatar
Bertin Sieben
Berichten: 8475
Lid geworden op: zo dec 05, 2010 6:14 pm
Locatie: Hollandscheveld

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door Bertin Sieben » wo sep 06, 2017 2:30 pm

Prachtige foto`s Martijn, ben benieuwd naar de rest! :thumbsup:

stefan k
Berichten: 473
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 10:19 am

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door stefan k » vr sep 08, 2017 11:51 am

mooi foto's Martijn :thumbup:

dit is toch een Nederlandse auto geweest?
Martijn H. schreef:Afbeelding

Martijn H.
Berichten: 197
Lid geworden op: do sep 30, 2010 1:58 pm

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door Martijn H. » vr sep 08, 2017 9:32 pm

Klopt Stefan! Deze heeft al een behoorlijke geschiedenis.. Eerste was Zwiers Marwijksoord in Fellinger kleuren en later in kleuren van Holtrop van der Vlist. Daarna Mulder-Bos Beilen ook in die kleur, en toen naar Jan de Roos Lemmer die hem in de huidige kleur heeft laten spuiten.
Daarna is die van P.W. de Mooy uit Rijnsburg en Schouwstra Texel gegaan en nu naar Nordbergh's.

Gebruikersavatar
Gerrit620
Berichten: 2410
Lid geworden op: za mar 14, 2009 2:54 pm
Contacteer:

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door Gerrit620 » za sep 09, 2017 9:06 am

:thumbup: Mooie foto's Martijn :thumbup:
Als je hobby verzamelen is, dan heb je ze niet allemaal!!

Dutch Truckspotting Pictures on Flickr
DutchTruckspottingPictures on Instagram

stefan k
Berichten: 473
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 10:19 am

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door stefan k » za sep 09, 2017 1:31 pm

Martijn H. schreef:Klopt Stefan! Deze heeft al een behoorlijke geschiedenis.. Eerste was Zwiers Marwijksoord in Fellinger kleuren en later in kleuren van Holtrop van der Vlist. Daarna Mulder-Bos Beilen ook in die kleur, en toen naar Jan de Roos Lemmer die hem in de huidige kleur heeft laten spuiten.
Daarna is die van P.W. de Mooy uit Rijnsburg en Schouwstra Texel gegaan en nu naar Nordbergh's.
dat is een hele geschiedenis. bedankt voor de info Martijn :thumbup:

Martijn H.
Berichten: 197
Lid geworden op: do sep 30, 2010 1:58 pm

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door Martijn H. » wo sep 13, 2017 2:51 pm

Weer verder met de foto's, het is zaterdagmorgen en na een ontbijt ben ik met Marco Wassink het festival terrein opgegaan.
Het is ondertussen al erg druk geworden op het festivalterrein.

Afbeelding

Her en der werden petten,t-shirts,hotdogs en drinken uitgedeeld iets wat in Nederland niet vaak gebeurd of je moet er een aantal euro's voor betalen.
Na een een rondwandeling,waar we bij een aantal auto's even de chauffeur konden vragen wanneer ze vertrokken(dit om eventueel een afspraak te maken om de auto's zondags op het circuit te fotograveren) was het nog een tijdje wachten op de prijsuitreiking.

De knapste Poolse auto die langs de baan stond
Afbeelding

Ook een manier om je auto in de picture te zetten, er stond zelfs een sauna achter de auto!
Afbeelding

Aangezien het nog een tijdje wachten was op de prijsuitreiking zijn we nog maar even naar de Rasta geweest om koffie te drinken.
Daar aangekomen kwamen er net een auto van JP Vis in lzv uitvoering aan.

Afbeelding

Tijdens de prijsuitreiking even de kans gepakt wat foto's te maken van een aantal auto's die we niet bij de intocht op vrijdag op de foto gezet hadden, deze waren danwel via een andere ingang of al donderdag aangekomen.

Bekers in overvloed, dus dit duurt wel even voor die uitgereikt zijn
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Martijn H.
Berichten: 197
Lid geworden op: do sep 30, 2010 1:58 pm

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door Martijn H. » wo sep 13, 2017 3:03 pm

Afbeelding

Tijdens de uitreiking was het eindelijk wat rustiger rond de "Lowrider" van Auvinen en dit was dan ook een goede kans even rustig wat foto's er van te maken.
Deze werd ook de winaar van de "Nordic Trophy" en andere prijzen, iets wat ik zelf wel erg logisch vond als je ziet hoeveel details en prachtige special paint deze had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Martijn H.
Berichten: 197
Lid geworden op: do sep 30, 2010 1:58 pm

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door Martijn H. » wo sep 13, 2017 3:48 pm

De prijswinnaars waren bekend en er werd opgeruimd bij een flink aantal auto's die zaterdagavond al vertrokken.

Afbeelding

Afbeelding

Op het circuit kwamen ook een aantal auto's langs die naar huis gingen.. sommige wouden gelukkig even stoppen.

Afbeelding

Afbeelding

Na het een tijdje rustig op het circuit was ben ik nog even naar de showstraat gelopen.
Toen ik net 5 minuten daar was en ik even met Ep stond te praten, belde Marco me op dat ik zo snel mogelijk naar het rechte stuk op het circuit moest komen.
Samen met Ep zo snel mogelijk die kant op gelopen,kwamen we op het rechte stuk.
De auto van Ristimaa uit Finland had een fotoshoot voor Trailer magazine, alleen waren pottekijkers niet gewenst.
Toen de auto net weg reed van de fotoshoot kon ik nog snel een aantal foto's maken terwijl de auto passeerde.

Afbeelding

Deze Zweedse Mercedes passeerde ons ook nog.
Afbeelding

Hiernaa werd het te donker dus de camara opgeborgen, savonds met Marco nog even bij zn vrienden uit Helsingborg gegeten en gedronken. En daarna was het weer tijd om op nest te gaan.

Volgende keer de foto's van de Zondag!

Gebruikersavatar
erwin
Berichten: 436
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 4:30 pm
Contacteer:

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door erwin » wo sep 13, 2017 6:20 pm

:bid: spulletjes en mooie foto,s
Member of Team Bad Bull No Bull-Shit
when the flag drops , the Bull-Shit stops http://www.badbull.nl

Martijn H.
Berichten: 197
Lid geworden op: do sep 30, 2010 1:58 pm

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door Martijn H. » zo sep 17, 2017 3:46 pm

Zondag de laatste dag al weer,wakker geworden met heel veel regen.
De dag dat de "mooie" plaatjes geschoten moeten worden op het circuit valt compleet in het water.
Ik pak mn koffer maar vast in en laat deze eerst maar in mn tent op de camping liggen in de hoop dat het later mischien droog word.
Terwijl ik mn tanden sta te poetsen rijden Jelle Schouwstra en Frank Hoogenboom al richting de uitgang.. Ik ben te laat!
Snel naar het rechte stuk op het circuit gelopen, staan Ep en Marco een mooie Zwitserse auto op de foto te zetten.
Ik kan nog snel een paar foto's maken en de auto gaat weg..

Afbeelding

Deze 2 Zweedse auto's stopten ook nog even voor de foto
Afbeelding

Afbeelding

Na de 2 Zweedse auto's komen de auto's van De Jonge,Mera,Roling en P.W.T. aan rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na dat we de auto's stuk voor stuk op de foto hebben gezet worden de auto's nog even naast elkaar gezet voor een groepsfoto.
Afbeelding

Martijn H.
Berichten: 197
Lid geworden op: do sep 30, 2010 1:58 pm

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door Martijn H. » zo sep 17, 2017 4:10 pm

Na de vriendengroep valt het eventjes stil.. Marco en Ep besluiten even rond te rijden om te kijken welke chauffeurs er al wakker zijn en de auto op de foto willen.
Terwijl ik nog even onder de paraplu sta te wachten komen ze weer terug met beide auto's van Berthons.

Afbeelding

Wat een pokke weer!
Afbeelding

Afbeelding

Na Berthons is Ep deze mooie classic gaan halen..
Afbeelding

De ene na de andere auto worden door Marco en Ep gehaald en goed neergezet voor de foto, iets wat andere fotografen ook is opgevallen en het werd dan ook al aardig druk om ons heen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:))
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bertin Sieben
Berichten: 8475
Lid geworden op: zo dec 05, 2010 6:14 pm
Locatie: Hollandscheveld

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door Bertin Sieben » zo sep 17, 2017 4:37 pm

Ondanks het weer mooie foto`s Martijn! :thumbup:

Martijn H.
Berichten: 197
Lid geworden op: do sep 30, 2010 1:58 pm

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door Martijn H. » zo sep 17, 2017 5:10 pm

Na Malmbergs werd het eventjes wat droger en ben ik snel naar de camping gegaan om mijn tent maar eens in te pakken en in de koffer te doen.
De koffer bij Marco in de auto gedaan en ingestapt en maar eens gaan kijken of Auvinen nog tijd had voor foto's, het regende ondertussen al weer keihard en na een gesprekje met de chauffeur blijkt dat hij vertekt en geen tijd meer had om naar het rechte stuk te komen.
We maken snel wat foto's vanuit de auto en gaan dan naar de Rasta om daar in de berm te staan wachten op het passeren van Auvinen.

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen loop ik werkelijk te soppen in mn doorweekte schoenen, we rijden nog een rondje over het circuit en maken daar nog een paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna zijn we weer terug naar de Rasta gegaan en werd het droog! Een uur later was de zon zelfs weer terug.. het mocht gewoon niet zo zijn deze dag.. :Sad1:
Bij de Rasta nog wat foto's gemaakt van auto's die naar huis gingen of daar het weekend doorgebracht hadden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Martijn H.
Berichten: 197
Lid geworden op: do sep 30, 2010 1:58 pm

Re: 25/26-08-2017 | Nordic Trophy - Mantorp (SE)

Bericht door Martijn H. » zo sep 17, 2017 5:42 pm

Afbeelding

Bij de Rasta Marco getrakteerd op wat eten als dank dat hij me opgehaald had van het vliegveld en me terug bracht.
En na het eten nog even naar het winkelcentrum aan de andere kant van de weg waar ook wat auto's stonden te rusten en te tanken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na deze Deen werd het tijd om naar Linköping te gaan.
Nadat Marco me daar weer bij het vliegveld gebracht had namen we afscheid van elkaar en vloog ik om 18:00 uur weer naar Schiphol.
Om 23:00 was ik weer thuis en was het avontuur weer voorbij.
Hiermee komt er dus ook een eind aan mijn verslag.
Hopelijk vonden jullie het verslag mooi en leuk om te lezen en te bekijken!

Plaats reactie

Terug naar “Truckfestivals 2017”